10 янв. 2024 г., 23:37  

Светът върви с бързи крачки към тотален глобализъм 

  Проза » Обзоры, анализы, критические статьии, Другие
208 4 2
2 мин за четене

     Като реакция на центростремителното се появява центробежното, но то не може да отмени главния центростремителен поток! Случващото се в съвременния свят изглежда тревожно, защото това са родилните болки за раждането на ТОТАЛНИЯ ГЛОБАЛИЗЪМ!    
     Алчният за територии Путин, който в едно интервю се сравни с Петър Първи и така открито призна своята завоевателна жадност /бидейки вероятно на няколко чаши водка/, сам направи на пух и прах добре подготвената реторика за прословутата денацификация на Украйна. Ала и без тази негова профанна грешка светът вече бе наясно, че той е нагъл завоевател и изпечен лъжец. Но Путин реши да се пробва и на попрището на пророците като заяви, че днешният свят е вече многополюсен. Политически тъпанари незабавно заговорика за БРИКС, като доказателство за началото на многополюсното бъдеще. Простете ме, но БРИКС повече ми прилича на сдружение на брикети, отколкото на организация с бляскаво икономическо бъдеще. Навремето големият теоретичен физик Пол Дирак предсказа частицата наречена от него МОНОПОЛ /т.е частица с един единствен полюс/. Той дори разработи математическата теория на този вид частици - толкова красива, че това му даде основание да заяви пред света, че единственият критерий за вярността на една физична теория е нейната красота, а не нейното безумие, както преди Дирак провъзгласи един от основоположниците на Копенхагенската школа в квантовата механика - Нилс Бор. И макар, че физиците до този момент не успяха да открият Дираковия монопол, то това е само защото той най-напред ще бъде регистриран на политическата сцена. Ще бъде, защото светът стремглаво се движи към Еднополюсния световен модел. Моделът на една всеобща глобална държава, чието раждане ще възникне върху труповете на Русия и Китай. Колкото и да харесвам руската култура и мащабното мислене на руснаците, както и техните безусловни постижения в областта на науката, културата и изкуството, то не мога да си затворя очите пред едно ясно осезаемо апокалиптично видение - камбаната за Русия вече удари. След нея идва ред и на Китай, а и на всички останали държави, мечтаещи да станат политически мастодонти. Те просто ще паднат като кегли на политическата арена. Това са неизбежните и необходими жертви за постигане на ГЛОБАЛИЗАЦИЯТА. След краха на Русия и Китай, ЕС ще стане напълно излишен и скоропостижно разпуснат. Важното е да се осъзнае, че глобализацията не е прищявка и проявление на нечии амбиции. Тя просто е върховна необходимост в условията на изчерпване на природните ресурси на планетата и бързо нарстващото население. Само поставянето на целия свят под АБСОЛЮТЕН КОНТРОЛ може да спаси човешкия род, навлязъл вече в стадия на обречеността си.

 

 

Бел. на автора. Теорията на монополите на Дирак любезният читател може да открие например в една от 5-те лекции на Дирак, съдържащи се в книгата: "Directions in physics" (Lectures delivered during a visit to Australia and New Zealand August/September 1975 Hardcover – January 1, 1978):

https://www.amazon.com/Directions-Physics-Paul-M-Dirac/dp/0471029971

© Младен Мисана Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ти за коментарите ти, скъпа Бени, както и за Любими!
    И аз много бих се радвал твоята визия да се осъществи и да се възцари траен мир на цялата планета. Какво по-хубаво от това!
  • Замислих се над твърденията ти, Младене. Наистина са основателни.
    Но аз виждам бъдещия свят като една федерация от много национални държави, всяка със своя културна традиция и религия, свой суверенитет, а ООН да стане световен парламент, в който всяка страна да е равноправен член.
Предложения
: ??:??