22 дек. 2019 г., 23:30

Съчки за клада - 6 

  Проза » Эпиграммы, миниатюры, афоризмы
741 5 7
3 мин за четене

 

Не обичам труда. Нито обичам да се трудя. Но обичам да си мисля, че съм гениален мързеливец. Истината е, че само едно не ми достига да съм такъв и то не е мързелът. 

 

Жената е като книгата. Не можеш да я цениш само по корици, нужно е да я вземеш в ръце, да я разлистиш и да я изчетеш от начало до край. А прекрасната жена е като прекрасната книга - иска ти се да я четеш отново и отново до безкрай. 

 

Няма нищо по-тъжно от това стар мъж да се влюби в девойче. Обаче последиците развеселяват.  

 

На моята възраст вече не приемам ласкателства. Но разглеждам предложения. 

 

Как да различим скромното от нескромното момиче при свалка: ако пита "де ти е БМВ-то", значи е скромна. Ако пита "де ми е БМВ-то", значи не е.

 

На мъжа би трябвало да му е адски лесно в живота, защото има само две задачи - да стане джентълмен и да остане джентълмен. За всичко останало има грижата жената. 

Както казах, би трябвало да му е лесно. 

 

Ръката, протегната към другия, е по-силна от ръката, свита в юмрук. 

 

Понякога седя и си мисля: какво стана с Човекa на моето време? А понякога само си седя. 

 

Който мисли, че нищо не знае знае повече от онзи, който мисли, че всичко знае. Това го знам от Сократ. Но и Сократ знае, че нищо не знае. Следователно нищо не знам и аз. Пък знам ли? 

 

Усмихвайте се даже ако сте сами и сте в килера - не губите нищо от това.  

 

Не съм политически обвързан, членувам само в нашата МОЗПВБГС (Мъжка организация за запиване в петък вечер без гаджета и съпруги). А след полунощ еднолично я оглавявам. 

 

В литературата има само две теми, за които си заслужава да се пише - животът и смъртта. За всичко останало пишете в частния си живот. 

 

Как да оцелеем в мръсни времена (из "Наръчник на изпечения директор"): 

1/ състави план за изпълнение на задачата в писмен вид;

2/ накарай всички работещи по задачата да подпишат, че са запознати с плана;

3/ при първо съмнение, че задачата няма да се изпълни започни да издаваш устни заповеди, които да противоречат на плана:

      а) ако някои видят и посочат противоречието - отстрани ги; 

      б) ако други не го видят и изпълняват безпрекословно - насърчи ги;

      в) при всички положения издигай най-некадърните;

4/ когато стане ясно, че задачата няма да се изпълни, започни да хвалиш издигналите се и да виниш в саботаж и некадърност онези, които си отстранил; 

5/ накрая, след големия провал, публично кажи, че провал няма, има само човешко предателство. 

 

Весели празници, скъпи мои, весели празници! Догодина пак ще ви пожелая същото и вие пак ще ми отвърнете по същия начин, само ще сме остарели с още едно лето. Но пък имаме цяла година да станем по-добри :)  

 

© Дон Бъч-Странски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Отсъствах твърде дълго от тук и нямам никаква идея защо не съм ви благодарил своевременно, прекрасни помагащи хора! И моля да простите забавянето на разсеяния човек. А на един стар приятел искам да кажа YNWA и да се готви за големите априлско-майски тържества, които предстоят!
  • Помъдрял си, братле, чудесно е това! Изглеждаш различен, но си избрал светъл път - този на Прозрението! Не спирай! Поздрави сърдечни!
  • Весели празници и на теб Дон Бъч, прочетох с интерес.
  • 😅! мързелът е двигател на прогреса! съгласна съм с теб!

    за съжаление не само с едно лето, а с цяла година!

    Весели празници!
  • Понякога мързелът води до гениални идеи. И некадърникът се справя там, където кадърният не може. Но в едно криво огледало, само субектът е защитен от цялата истина... Весели празници, Бъч! Да я бъде годината!
  • Съзирам много мъдрост тук. По точка 1 ми се ще да споделя, че мързелът може да се превърне и във философия. При това - най-висшата! Това е забелязано още от Ницше във "Веселата наука". По точка 2 ми се ще да кажа, че понякога много прекрасни книги остават в библиотеката просто, за да има библиотека. По точка 3 - не е тъжна любовта. Единствено неправилното ни възприятие за нея може да е тъжно. Напълно се съгласявам с казаното в точка 7 и точка 12, а точка 13 ме накара да се усмихна, защото е дяволски актуална.

    Весели празници, скъпи Дон! И през следващата година продължавай да ни радваш с подобни бисери!
Предложения
: ??:??