Dec 22, 2019, 11:30 PM

Съчки за клада - 6 

  Prose » Epigrams, Miniatures, Aphorisms
757 5 7
3 мин reading

 

Не обичам труда. Нито обичам да се трудя. Но обичам да си мисля, че съм гениален мързеливец. Истината е, че само едно не ми достига да съм такъв и то не е мързелът. 

 

Жената е като книгата. Не можеш да я цениш само по корици, нужно е да я вземеш в ръце, да я разлистиш и да я изчетеш от начало до край. А прекрасната жена е като прекрасната книга - иска ти се да я четеш отново и отново до безкрай. 

 

Няма нищо по-тъжно от това стар мъж да се влюби в девойче. Обаче последиците развеселяват.  

 

На моята възраст вече не приемам ласкателства. Но разглеждам предложения. 

 

Как да различим скромното от нескромното момиче при свалка: ако пита "де ти е БМВ-то", значи е скромна. Ако пита "де ми е БМВ-то", значи не е.

 

На мъжа би трябвало да му е адски лесно в живота, защото има само две задачи - да стане джентълмен и да остане джентълмен. За всичко останало има грижата жената. 

Както казах, би трябвало да му е лесно. 

 

Ръката, протегната към другия, е по-силна от ръката, свита в юмрук. 

 

Понякога седя и си мисля: какво стана с Човекa на моето време? А понякога само си седя. 

 

Който мисли, че нищо не знае знае повече от онзи, който мисли, че всичко знае. Това го знам от Сократ. Но и Сократ знае, че нищо не знае. Следователно нищо не знам и аз. Пък знам ли? 

 

Усмихвайте се даже ако сте сами и сте в килера - не губите нищо от това.  

 

Не съм политически обвързан, членувам само в нашата МОЗПВБГС (Мъжка организация за запиване в петък вечер без гаджета и съпруги). А след полунощ еднолично я оглавявам. 

 

В литературата има само две теми, за които си заслужава да се пише - животът и смъртта. За всичко останало пишете в частния си живот. 

 

Как да оцелеем в мръсни времена (из "Наръчник на изпечения директор"): 

1/ състави план за изпълнение на задачата в писмен вид;

2/ накарай всички работещи по задачата да подпишат, че са запознати с плана;

3/ при първо съмнение, че задачата няма да се изпълни започни да издаваш устни заповеди, които да противоречат на плана:

      а) ако някои видят и посочат противоречието - отстрани ги; 

      б) ако други не го видят и изпълняват безпрекословно - насърчи ги;

      в) при всички положения издигай най-некадърните;

4/ когато стане ясно, че задачата няма да се изпълни, започни да хвалиш издигналите се и да виниш в саботаж и некадърност онези, които си отстранил; 

5/ накрая, след големия провал, публично кажи, че провал няма, има само човешко предателство. 

 

Весели празници, скъпи мои, весели празници! Догодина пак ще ви пожелая същото и вие пак ще ми отвърнете по същия начин, само ще сме остарели с още едно лето. Но пък имаме цяла година да станем по-добри :)  

 

© Дон Бъч-Странски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Отсъствах твърде дълго от тук и нямам никаква идея защо не съм ви благодарил своевременно, прекрасни помагащи хора! И моля да простите забавянето на разсеяния човек. А на един стар приятел искам да кажа YNWA и да се готви за големите априлско-майски тържества, които предстоят!
  • Помъдрял си, братле, чудесно е това! Изглеждаш различен, но си избрал светъл път - този на Прозрението! Не спирай! Поздрави сърдечни!
  • Весели празници и на теб Дон Бъч, прочетох с интерес.
  • 😅! мързелът е двигател на прогреса! съгласна съм с теб!

    за съжаление не само с едно лето, а с цяла година!

    Весели празници!
  • Понякога мързелът води до гениални идеи. И некадърникът се справя там, където кадърният не може. Но в едно криво огледало, само субектът е защитен от цялата истина... Весели празници, Бъч! Да я бъде годината!
  • Съзирам много мъдрост тук. По точка 1 ми се ще да споделя, че мързелът може да се превърне и във философия. При това - най-висшата! Това е забелязано още от Ницше във "Веселата наука". По точка 2 ми се ще да кажа, че понякога много прекрасни книги остават в библиотеката просто, за да има библиотека. По точка 3 - не е тъжна любовта. Единствено неправилното ни възприятие за нея може да е тъжно. Напълно се съгласявам с казаното в точка 7 и точка 12, а точка 13 ме накара да се усмихна, защото е дяволски актуална.

    Весели празници, скъпи Дон! И през следващата година продължавай да ни радваш с подобни бисери!
Random works
: ??:??