9 янв. 2015 г., 16:11

Влюбена 

  Проза » Рассказы
1993 3 13
1 мин за четене

     - Диме, влюбена съм.

     - Случва се, Сонче.  Човешко е.

     - Ама, Диме, внучката ми ще стане на пет, а на мене краката ми се подкосяват като на влюбена ученичка като го зърна.

     - Сонче, Сонче, ама ти си знаеш, че си влюбчива. Кажи ми сега, той на кого ти прилича?

     - Не ми се подигравай, Диме, само ти ми приличаше на...

     -  Ален Делон, знам го. Нали затова се влюби в мене. Хайде сега разкажи ми как се случи, кога... той знае ли?

     - Ами, сигурно и през ум не му минава. Преди два месеца го видях, когато отидох да поставя на местата им няколко книги, извадени от клиенти. Луташе се между стелажите. Попитах го с какво мога да му помогна. Жена му участвала в някакъв конкурс, напоследък била много натоварена и в момента си почивала. Никъде не й се ходело, защото и без това пътувала много, та си стояла вкъщи и искала нещо хубаво за четене. Да не е тежко, ако може да е занимателно, романтично. Купи няколко заглавия. След седмица пак дойде и след това забелязах, че все поглеждам към вратата - кога ще се появи отново.

     - Сонче, Сонче...

     - Диме, нали не ми се сърдиш?

     - Не, мила, та нали аз съм твоят Ален Делон. Даже се радвам за тебе. Радвам се, че все още си много млада, щом можеш да се влюбваш така. Радвам се и за това, че го споделяш с мене.

     - Ама, Диме, та нали ти си ми най-близкият човек. На кого другиго мога да го кажа.

     - Ето затова си те обичам, Сонче, и се радвам, че вече двайсет и осем години сме заедно. Милата ми влюбчива женичка!

© Лидия Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря, Павлина! Магия е и споделянето, и нали затова цял живот търсим подходящия. Късметлии сме ако го намерим. Хубав ден ти желая!
  • Боже, прекрасно изразени чувства...А как да постъпи този, който няма с кого да го сподели?...Но е магия усещането...
  • Благодаря, Иване, за включването в любими! Пожелавам ти и същото взаимно доверие в любовта!
  • Благодаря, Станев! Добре си го казал: "Всяко влюбване търси разбиране...".
  • Всяко влюбване търси разбиране...
  • Ох, че хубаво! Усмихна ме!
  • Поздравления!
    Късичко, стегнато, откровено!
  • Едното е истинска любов, а другото химия!
    Много харесах!
  • Благодаря, Дани. Дано!
  • Случило се е, Светлана. Прав си, Виктор - мъдростта на годините. Дълго време носих в себе си този странен разказ на една моя близка. После го разказах вкъщи и днес си имаме "домашен лаф" за разни необичайни неща: "Диме, влюбена съм. Случва се, Сонче, човешко е". А Димчо и Соня /имената са променени/ починаха преди няколко години и бързо един след друг. Бяха щастливи, защото имаха любовта си, разбирателството и взаимното доверие.
  • Може би да... Мъдростта на годините,както спомена Виктор, дали сме дорасли до тази мъдрост...Хубаво би било.
  • Мъдростта на годините...
  • Случва се...?! Странно разказче.
Предложения
: ??:??