17 июл. 2023 г., 07:07

За живота накратко 

  Проза » Другие
464 1 3
1 мин за четене

    Какво ли не губим през живота си?! Приятелства, любови, илюзии, контакти от различно естество и характер; честта и достойнството си, уважението на хората, смелостта и волята си; себеуважението си, знания и умения, които не сме упражнявали дълго време, качества на характера си, последният да затвори вратата!...Но всички тези неща не са постоянни величини. И както се губят, така могат и да се върнат обратно. Както и да придобием нови качества, знания и умения. Въпрос на гледна точка, поставяне на цели и всекидневни упражнения.


  Близки хора изчезват от живота ни, поради една или друга причина(смърт, разводи, предателства, взаимни разочарования, охладняване на отношенията и т.н.) Но се запознаваме непрекъснато с други. С някои от които ставаме още по-близки, отколкото сме били с тези, които сме изгубили...
 
  Материалните неща – колкото и да ги отричаме и да твърдим, че сме над тях, че от по-първостепенна важност са духовните, не можем напълно да ги избегнем. Защото и ние самите не сме само дух, ние сме и материя. Непрекъснато изхвърляме, губим, продаваме, подаряваме: работни места, пари, имоти и ценности, храни и напитки, книги и учебници, излишни вещи, техника и мебели, дрехи и посуда, произведения на изкуството, които сме създали, или придобили, последният...знае какво да направи! Но на тяхно място идват други. Кръговратът на живота!...


  Какво остава незасегнато от превратностите на времето и съдбата?! Може би само спомените и опитът, които сме натрупали; както и изводите и поуките, които сме извлекли от тях. Дори  мечтите и плановете ни за бъдещето с времето се изменят – според начина ни на мислене и нагласите ни, обстоятелствата, промените в начина ни на живот и т.н. и т.н.
 
  Природата не познава празно пространство. Животът – също. "Всичко тече, всичко се променя(Панта рей)!". Старото си отива, новото идва. Спирала, разширяваща се нагоре...

© Радослава Антонова Все права защищены

Произведение участвует в конкурсе:

Ези и тура - страните на една монета »

6 место

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??