23 июл. 2021 г., 09:47

Злободневни 

  Проза » Рассказы, Другие
340 2 10
1 мин за четене

                Разглеждам  кооперативния пазар,.. цени, продукти,.. мазни лелки и шкембести чичковци зад сергиите,.. псевдо производители, бели като сняг, слънце не видяли...

Гледам табелките - домати розЪви 2.50 лв/ / кгл,.. бАлгЪск. домат розЪв 3.оо кгл,...тиквички 1.80...

крастЪвица 1.50 / ама килограма ли , бройката ли /,...тимОрки крастЪвица 1.80....люти чушки 4.50 лева за килограм....европейска работа .

Всеки гледа,.. никой не купува,..погледне стоката, погледне продавача и подмине...

Възрастен господин, брои , брои стотинки, погледне към лютите чушки...

- Господине, притеглете ми ако обичате четери чушлета...- изрече плахо той

Шкембестият го изгледа зверски и накриво, и с ехиден глас

- Дядка, не продаваме чушлета на бройка,.. събери още парички и тогава ела...

Човечецът  пусна стотинките в джоба си, хвърли прощален поглед към лютите чушлета и си тръгна

прегърбен и огорчен...

- А на мен ще ми претеглете ли 250 грама люти чушлета...- попитах учтиво...

- За един и пейсет да ти сложа ли - ме попита шкембестия

- Не , искам 250 грама, имам точни лев и тринадесет стотинки...

Шкембестия и мен изгледа накриво,.. демек , пари нямат а люти чушки им се прияло..

Взех торбичката и настигнах възрастният господин...

- Господине, господине,.. видях, че искахте люти чушки,...ето заповядайте - и му подавам пликчето

- О, млади момко,.. така ги  обичам,  но нещо разходите този месен ми дойдоха в повече,

благодаря,.. нямаше нужда...те не продавали на бройка..- изрече старецът с треперящ глас

- Няма нищо, господине, със здраве да си ги хапнете....

Помислих си, наистина ли сме такива бедни душици,... за четери чушлета да огорчиш човека...

© Petar stoyanov Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Силвия, благодаря че ти е харесало... днес даже даваха по ТВ репортаж от такъв пазар,... цените европейски , качеството азиатско.., и все по-малко хора боледуват от човещина...
  • Болен от човещина разказ. Така си е. Това вече се оказва болест. Поздравления!
  • Флавия, Младен, Роси,.. благодаря ви,... нещата от живота,.. дали е възможно да са ежедневие, защо любовна бяга от сърцата на хората,... наследственост или обремененост
  • Тъжно! Ние сме страната с най-мизерти пенсии и най-бедни възрастни хора!
  • Много мил и трогателен жест. Поздравление!
    Добре, че поне е останала човещина!
  • Много хубав разказ!
  • Руми, много точно,... то и производителоте едни такивааа , милеят за вносната си стока...
  • КООперативен ли е пазарА.... бегай!
  • !!!
  • Ох, какви права Karilia,.. имаш ли парички -обичан си от всички,.. се пее в една песен...то по кооп.пазари да плачеш ли да се смееш ли от ..родна ' 'стока и '' производители''
Предложения
: ??:??