1 апр. 2010 г., 00:31

Зърнена диета 

  Проза » Юмористическая
2856 0 18
3 мин за четене

                                                   ЗЪРНЕНА ДИЕТА

 

   Всичко започна с магарешкия инат на любимите ми летни панталонки. Бях извадила от гардероба летните дрешки от миналата година и ги мерех една след друга. Всички те се оказаха силно отеснели,(как няма да се свият при тази теснотия в гардероба!), но все пак послушно се оставиха да бъдат облечени.(Приятели сме все пак, толкова години се познаваме!) Въпросните панталонки обаче запецнаха с широко ухилен цип по средата на моста, т.е.-на пътя към талията и не отстъпиха, докато не ги събух.

   Бре, ами сега!

   Наведох се с пъшкане и измъкнах кантара от най-далечния ъгъл под леглото, където го бях напъхала да спи зимен сън, хем той да си почине, хем аз да си гризкам шоколадите, необезпокоявана от никого.

  60!!!Шестдесет килограма!?!

   Цели пет килограма повече от миналото лято!При ръст малко над 1.60 и възраст...а бе, забравих на колко, но следващият кръгъл юбилей ще е на 60. Че аз толкова шестици и в гимназията съм нямала! Пълна отличничка!

   “Пълна...Не ми харесва тази думичка...Никак не ми харесва...“ Ще гледам да не я употребявам, че ми навява едни асоциации...“

   Зарязах свилите се от теснотията дрехи, грабнах чантата и излязох. “Великден е на прага, трябва да напълня хладилника.“

   Съседите ме поздравиха с усмивка и се качиха в асансьора с пълни торби в ръцете.

   Улицата беше пълна с хора. Уж беше бял ден, а луната намигна от небето на пълната ми фигурка. Пълнолуние...

Стига!!!

   На мен зорът ми е докато взема решение. А единственото възможно решение в случая беше какво? Диета, разбира се!

   Качих се обратно с стаичката си, грабнах телефона и звъннах на най-кльощавата, искам да кажа-на най-елегантната си приятелка.

   -Само морковена диета!-отсече тя.-Сутрин-сока на три изцедени моркова, на обяд-салата от пет настъргани моркова, вечер...

   -Преди или след ядене?-питам аз с химикал и лист в ръцете.

   -Вместо ядене, миличко!

   При тези думи стомахчето ми така се присви от страх, че му дадох едно блокче шоколад на миличкото.“ Спокойно, приятелче, потупах го, пълни отличници може и да сме, но за пълно куку още ни е рано!“

   Към кого да се обърна за помощ?...

   Сетих се за една приятелка, която  всяка пролет минава на житен режим с още една група ентусиасти като нея. Дали да и звънна?...Защо да го правя, като зная какво ще ми отговори:

   -Щом аз го правя, значи-можеш и ти! Всеки от нас има в себе си скрита воля като диамант , само трябва да я прояви!“

   Да...За някои неща и аз имам инат, тъй де, воля като диамант, но като видя блокче шоколад или парче тортичка...нещо в структурата на диаманта се променя и ставам...графитче. А с графитчето, това го знаем всички, можеш само да надраскаш нещо на белия лист...докато си хапваш.

  В този миг пред очите ми изплува фигурката на моята най-усмихната и доволна от живота  приятелка. Висока метър и петдесет , с тегло...сто килограма и с чар, който прави мъжете щастливо луди.

   -Казват ми лекарите да махна половината от теглото си!-обича да казва тя.-Но, я кажете ми, коя прекрасна половина от себе си да махна? Дали предната или задната?

   Как не се бях сетила за нея до сега!

   Грабнах телефона и набрах номера и, намигвайки шеговито на инатите панталонки.

   -Имам новина за теб, която много ще те зарадва- каза тя, преди да съм и изплакала на рамото- НА ЗЪРНЕНА ДИЕТА СЪМ!!!

    -???...

   „ И ти ли, Бруте?!...“

   -Най –хубавата диета е ЗЪРНЕНАТА!- звънна гласът, преди на мен да ми се върне загубеното дар слово.- ЯДЕШ ВСИЧКО, КОЕТО ЗЪРНЕШ, стига да става за ядене!!!

  

   Започнах диетата начаса и още я спазвам стриктно. Доста последователи станахме,  нищо чудно и клуб да основем в града.

   А, панталонките ли? Дори не помня къде ги сложих!

 

                                                

© Петя Божилова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Посмях се
  • Благодаря ти от сърце!

    Светли празници, Петя!
  • Много свежо!!!
    А финалът е добре дошъл за всеки...
    Поздрав и от мен!!!
  • Много хубава тая диета, ще я пробвам. Аз бех на бананова - ядеш всичко, освен банани. После минах на картофена, ама все се лишаваш от нещо. А тая направо ми лепна, дано има ефект, че от предните ям, ям, а не отслабвам, странно!
  • Както съм гладна сега...
  • И на мен ми хареса диетата!
  • За мен беше ПЪЛНО блаженство да прочета!
    Поздрави!
  • По-добре Графитче с талант...
    отколкото безцветен Диаманд!
    Светли празници и на теб Петя!
  • Прекрасно написано, страхотно чувство за хумор!
  • Благодаря ви, приятели!ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ и ...делници, разбира се!!Да сме живи и здрави!
  • Ха ха ,Хитро е това със зърнената диета.Браво на отличничката!!!ПОЗДРАВИ ПЕТЯ И ТОПЛИНКА!!!
  • Страхотно! Аз досега постих и май ми е време за тая диета
  • -Къде е клубът, кога е записването? М?
    Някой ще ми каже ли-и-и-и?
  • Да, знам я тази зърнена диета, позната ми е.... УСмихна ме, и то широко... Весели празници...
    П.С. Ще ми е интересно как ще стане в превод този разказ, ще опитам....
  • Много рядко чета проза. Щях да изгубя доста, ако бях подминала това. Доста усмивки! Страхотна Петя!
  • Чудесно чувство за хумор!Хареса ми много!Поздрави!

  • от генно модифицирани продукти ли се състои зърнената диета...че и аз търся рецептата и...
    Поздрави, Петя!

  • Ха-ха... Поздрав, Петя! И успех!
Предложения
: ??:??