13.10.2010 г., 21:57 ч.

* * * 

  Есета
971 1 1
2 мин за четене

           Най-добрият начин приятелите ти да те оставят, е съвсем за малко ти да бъдеш егоист! Ако само за минутка направиш това, което ти искаш, ако само за минутка се измъкнеш от техните проблеми и започнеш да оправяш своите каши, ако само за минутка бъдеш себе си с тях – те ти обръщат гръб и те питат: „Кога се промени толкова!? Къде отиде приятелката ми!? Защо се промени… не мога да те позная!”
           Но ние всички сме такива – променяме се! Някой път без да го съзнаваме, друг път нарочно, но сме такива - променяме се! Някой път е за добро, друг път – за лошо, но това е истината – променяме се!
           А и как бихме могли да не се променяме!? Целият свят около нас се е променял толкова много пъти. Планетите, континентите, животните и абсолютно всичко се е променяло милион пъти – как тогава ние да не го правим!? Както планетите се въртят около слънцето, така и ние се въртим в този объркан свят и търсим себе си. Както всяка планета има свои спътници, които кръжат около нея, така и ние някой ден ще установим, че около нас има хора, на които можем да се разкрием, с които можем да бъдем себе си, без никой да ни съди. Пред които свободно можем да кажем: „Да, промених се! И ако не ме харесваш такава, каквато съм, то тогава свободно можеш да си продължиш сам по пътя!”
            Някои „спътници” обаче след тези думи биха си тръгнали и биха те оставили сам да се справяш. Както двата стари континента са се отцепили един от друг, така и ние имаме момент, в който ще трябва да оставим някои ценни за нас хора, за да преоткрием себе си, за да изпълним това, което искаме. Но ако за тях значиш нещо и ако те те уважават, то тогава скоро пак ще се срещнете.
              Единственото нещо, което трябва да знаем е, че промяната не винаги е за лошо! Чрез нея откриваме истинските си интереси, откриваме себе си! Откриваме истинските си приятели. А те никога няма да те съдят за това, което правиш. Никога няма да те съдят за това, че си сгрешил, за това, че в даден момент си мислил малко и за себе си. Никога няма да те съдят за това, че си се променил, за това, че опитваш да откриеш себе си; за това, че си себе си – един объркан човек, живеещ един объркан живот, в един труден за разбиране свят!  

 

© Розали Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "Никога няма да те съдят за това, че си се променил, за това, че опитваш да откриеш себе си; за това, че си себе себе си.. " !!!!!!
Предложения
: ??:??