24.05.2012 г., 14:18 ч.

24 май 

  Есета » Граждански
2736 0 3
1 мин за четене

                     ВЪРВИ, НАРОДЕ ВЪЗРОДЕНИ!!!

 

         Честит празник на БЪЛГАРСКАТА писменост и култура! Не казвам „славянска”, защото не всички славяни я ползват, а тези, които я ползват, я вземат от нас. Не честитя празника и на онези наши сънародници, пишещи на латиница и ползващи цифри вместо букви. Не честитя празника и на онези, що забравиха родната реч, а ползват чуждици, които сами не разбират. Това се отнася най-вече за управниците ни и търкащите седалките в Парламента. Не заслужават да празнуват и онези „пишещи братя” от вестници и списания, които не познават езика и граматиката ни.

         Честит да е празника и на милионите българи по света, прокудени от Родината по различни причини.

         Замислям се дали днес ще се намерят управници като свети княз БорисІ, цар Симеон Велики и хилядите знайни и незнайни монаси, които имаха смелостта да утвърдят и съхранят делото на светите братя. Та нали затова сме се съхранили като народ. А сега ни говорят за „интеграция” с циганите (защо ли ги наричат роми), с Европа (която не говореше и не пишеше на езика си, когато ние имахме писменост). Накъде ни тласкат????

„Върви, народе…” Накъде? Върви, български народе, по света. Търси препитание извън Родината. Слугувай на полуграмотни чужденци за едничкия хляб. Работи за други държави, че да издържаш болни родители. Робувай на чужденците, че да можеш да изучиш децата си (а образованието е безплатно). Получавай от чужди това, което не ти дават в България.

           Но нека ни е честит най-българския празник! Нека делото на светите братя Кирил и Методий не умира! Нека продължим да пишем на нашата си азбука! Нека продължим да сме БЪЛГАРИ!

© Марин Маринов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??