18.03.2015 г., 7:53 ч.  

А ти обичал ли си истински? 

  Есета » Философски
1675 0 0
1 мин за четене

А ти обичал ли си истински?...

 

Какво е любовта? Не я ли бъркаме със силната страст и с желанието да не бъдем сами?
Страстта доставя удоволствие на сетивата, изпълва ни с енергия и често ни подтиква да променим нещо в себе си, за да се чувстваме по-значими за околния свят. Но това си е известна доза егоизъм. Гъделичкайки своето его рядко се замисляме за усещанията на партньора ни. Може би той също е на вихъра на приятните усещания, но може и да е подценил първичността и да изпитва нещо по-дълбоко, лишено от егоизъм…
Самотата е друга предпоставка да търсим обвързване с някого от срещуположния пол, но тази наша натрапливост често ни свързва с неподходящи хора, които грабят от нас, вместо да ни дават пълнота и сигурност. Оказва се, че е по-разумно да си намерим някакво хоби или да се отдадем на професията си, защото срещите с въпросния човек ни показват онази висша форма на самотата, наречена неразбиране.
А дали ние даваме достатъчно от себе си на хората? Може би всеки разумен човек в света срещнал истинска, дълбока обич ще я оцени независимо от това дали го показва или не.
„Да обичаш дълбоко, значи да забравиш себе си“. Това твърдение на Жан Жак Русо трябва да бъде осмислено от всеки от нас. Тогава може би ще открием причините за неудовлетвореността от поведението на нашите бивши и настоящи „половинки

…………………………………………
Често пъти в личните си отношения съм проявявала гордост и мислейки за собственото си его, не съм казвала на човека до мен, че го обичам, а всеки от нас иска да чува това. Нерядко съм поставяла собствените си интереси над тези на любимия. Оправдавала съм се с това, че не съм срещнала истинската любов, която да си струва да пренебрегна своите желания в името на другия. А вероятно е имало доста подходящи персони, които можеше да са неразделна част от живота ми, ако съм ги обичала дълбоко в смисъла, който влага Русо. Истинската и дълбоката любов вероятно са синоними. Дали чаканата голяма любов не се изгражда от самите нас, когато пренебрегнем себе си заради някого, когато забравим за своето его и се вгледаме в потребностите на другия?
А ти обичал ли си истински?
Следващия път, когато срещнеш някой, който ти е грабнал вниманието, опитай се да следваш максимата на Русо… .

© Мариета Дечевска Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??