19.01.2006 г., 21:30 ч.

„Ако Бог не съществуваше,той трябваше да бъде измислен” 

  Есета
5779 0 4
1 мин за четене

„Ако Бог не съществуваше, той
                            трябваше да бъде измислен”
                                                              Волтер

   Дали Бог съществува или не? Това е въпрос, по който се спори с векове...но има ли значение дали съществува или не? Та не е ли важен смисълът на такова същество...замисъла за нещото, което да обедини всички по света и да ги направи по-силни.
   Някои смятат, че доказателството за съществуването на Бог е едно единствено и абсолютно неоспоримо-а именно в самата човешка мисъл за съществуването му от първобитните племена та досега. Откъде се е взела у това полуживотно - човека- тази толкова екстравагантна мисъл ,ако не от реалността?
   Според мен Бог съществува и то в нашето съзнание и въображение, защото всеки човек се ражда с естествената си вяра в Бог. Но всеки човек има правото да избере в кой и какво да вярва и кое за него е Бог. Ето защо по света има толкова много божества…още от древността та до сега хората са вярвали в множество богове. Имало е езичници, имало е и безверници…Има Христос, има Буда,има и Аллах. И всеки един от тези богове е символ на вярата на човечеството в свръхестественото, на вярата на хората в доброто и в този някой, който няма да остави злосторниците безнаказани и добрите невъзнаградени..Човек има нужда да вярва, че всичко ще е наред, че всичко ще си дойде на мястото и ще се оправи. Ето защо и в средновековието и в най-мрачните моменти за човечеството, по време на войни и болести именно църквата е била тази, която е крепяла вярата на хората в доброто. Вярата в Бог е крепяла и българите по време на Османското робство.
    Ето защо, ако Бог не съществува, трябва да бъде измислен. Всеки човек трябва да измисли за себе си свой Бог, който да му помага. Всеки трябва да вярва в нещо, защото вярата винаги е крепяла, крепи и ще крепи човека. Защото надеждата, че някой ден доброто ще победи злото, умира последна.
                                                            Стела

© Стейси Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Безконечната вяра за мен е признак на слабост, а вярата на хората в Бог е породена от неразбирането на природните явления. Да върваш... да, но да си останеш само с вярата...
  • и аз съм на мнението, че човек се нужаде от вярата, сама по себе си тя му дава сили и надежда, а това в какво вярваш вече всеки сам си решава. Ако не вярваш в бог, то тогава вярваш в приятел, близък или в себе си ...
  • ЕДНИ БИХА ИСКАЛИ ДА РАЗБЕРАТ ТОВА В КОЕТО ВЯРВАТ А ДРУГИ БИХА ИСКАЛИ ДА ПОВЯРВАТ В ТОВА КОЕТО РАЗБИРАТ
  • Права си. Човек винаги трябва да вярва в нещо. Дори и да му изглежда невъзможно, той трябва да вярва в него. А може би колкото е по-невъзможно, толкова по-силно трябва да се вярва. Нали има една пословица: "Вярвам, защото е невъзможно". Ако това в което вярвахме беше научно доказано, то тогава нямаше да има смисъл да вярваме в него. Защо да вярвам в електричеството, като то е навсякъде около мен?
Предложения
: ??:??