28.02.2008 г., 22:31 ч.

Бог е любов 

  Есета » Социални
10190 0 9
1 мин за четене
 

         Застанала в края на църквата, с присвит стомах, слушайки тъжната проповед на младия отец, се запитах, както повечето от нас в труден момент, губейки някой близък човек, кой или какво е Бог и защо ни наранява така, при положение, че сме му деца, а всяко живо същество обича децата си, каквито и да са, колкото и грешни да са те.

         Искаше ми се да попитам младия свещеник пред мен, който ни учеше да се уповаваме в Бог, какво е за него Бог и защо го защитава така ревностно, карайки ни да го молим за прошка и спасение, въпреки че именно той ни отнема толкова много, разделяйки ни с най-близките хора. Защо Бог, този, който ни учи да обичаме, за един миг ни отнема всичко обичано? Хиляди въпроси и обвинения нахлуваха в главата ми и отговори, взаимно изключващи се, обвинявах Бог, съдбата и живота си, без да има смисъл.

         По-късно, замисляйки се, разбрах какво е Бог и какво е искал да ми покаже, разбрах, че той е любов, любов към самите себе си, любов, към което и да е друго същество, любов към живота. Когато обичаме, ние, хората, сме в състояние да направим всичко за обичаното същество, както майката брани детето си с цената на всичко, готова е да направи и невъзможното, това е любов, любов, към което и да е друго същество. Често се уповаваме, когато ни е страх и имаме проблем, с вярата, че той ще ни помогне, даже в сетния си час се обръщаме към него с надеждата, че той ще ни подари още малко време, та нима това не е любов, любов към самите себе си, любов към живота?

         Бог е онова неизмеримото, необятното, което витае из въздуха, което съществува и ще съществува преди и след нас. Той няма мирис, няма материя, той няма форма, нито националност, той е просто Бог - една голяма висша сила, пресъздадена от нас в човешки образ, подхранвана от нашата вяра и неспирна надежда в доброто и справедливостта. Бог е онова непознатото, неизвестното, което ни повежда по светлия път към онова, блаженото съвършенство.

© Цвети Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Не съм религиозна, но вярвам, че "Бог" съшеатвува - в мислите и надеждите ни. В моите е необяснимото-все още, това, което виним, на което благодарим, случайността, сътбата, късметът, битиоето ни в невитието и вайс-върса, енергийното поле, влияещо на постъпките и помаггащо за решенията - грешни и правилни -,които взимаме, контитуцията на дните ни и действията... самите ние. За теб и, може би, много други "бог" е любовта, защото така си го видяла, от това имаш нужда, това си загубила.
    Много добре е написано, хареса ми
  • ее мн е яко {}
  • благодаря на всички,EMPEROR (ВАЛЕНТИН Илиев) и на мен последния азац много ми харесва
  • Много ми хареса последния абзац.
  • Поздравявам те мило,дете!Толкова е хубаво ,когато видиш,че още някой открива,преоткрива различните прояви на Любовта.Всъщност Тя надживява рамките,нормите,клишетата,догмите...
    Прегръщам те виртуално.
  • Казаха ти имаш различна гледна точка за това си толкова добра. Продължавай все така и само нагоре миличка.
  • Бог е любов,винаги ще има въпроси които няма да знаеш,ако търсиш и вярваш със сърце ще ти бъдат разкрити даже и въпроса за който се питаш защо умираме
  • Хареса ми...Поздрав!!!
  • Ехххххх, блажени са вярващите! Няма лошо, да сте живи и здрави пък си вярвайте в каквото си щете!
Предложения
: ??:??