7.07.2013 г., 12:08 ч.  

Болно образование = болна държава 

  Есета » Социални
1988 1 4
6 мин за четене

На всички вече ни е ясно, че държавата е болна. Мнозина търсят политически решения, други искат да сменят системата на управление, но истината е, че управлението на държавата е болно в самият корен. Хората искат да подкастрим само короната и клоните, т.е. да сменим системата на управление или този-онзи политик и партия и да оправим нещата.


НО ТОВА НЕ МОЖЕ ДА СТАНЕ, ЗАЩОТО ДЪРЖАВАТА Е БОЛНА В САМИТЕ КОРЕНИ!


Дървото на обществото ни отдавна съхне и е разядено от червеи - огледайте се само и ще видите повсеместния разпад на морала, държавността, корупцията, лъжите, лицемерието, липсата на човечност и съзнание на всички нива... Знаете ли как се нарича тази болест поразила дървото?

Е Г О И З Ъ М

За нея няма лечение, трябва да се посади нова фиданка, със здрави корени.

Защо тогава да продължаваме да го крепим и чоплим, това разядено от червеи дърво? Не виждате ли, че всеки момент ще рухне и ще повлече всички ни???

Нужна е коренно различна от досегашната ценностна система, нов тип образование, нов начин на възпитание на децата. Нужни са нови приоритети - обществото да насочи усилията си към младите и техните родители. Защото здравото общество започва от здравото семе и корена. А кои са те - ДЕЦАТА!

Днес като заговорим за промяна в системата, някой сеща ли се за децата? НЕ! Всеки иска да променя политиците, партиите, държавния апарат, да изобличава интригите им... А нали точно в първите 7 години от живота се залага моралът, светогледът и принципите на една бъдещата нация. От тези първи 7 години зависи дали човек един ден ще е вредоносен за обществото, ще руши природата и ще ламти за богатства или ще отдава сили за благото на хората...

Днес хората хора излизат по улиците, стачкуват, искат по-високи пенсии, заплати, здравеопазване и прочие, но никой изглежда не осъзнава, че НЕ МОЖЕШ ДА ТЪРСИШ ДОБРИ ПЛОДОВЕ НА ПРОГНИЛО ДЪРВО. Или както бе казал един мъдър човек "Защото няма добро дърво, което да дава лош плод, нито лошо дърво, което да дава добър плод. Понеже всяко дърво се познава по своя плод; защото не от тръни берат смокини, нито от къпина късат грозде. ” (Лука 6:43)

Така че, приятели, да не търсим смокини в трънаците, защото няма да намерим. ЧЕРВИВОТО ДЪРЖАВНО ДЪРВО МОЖЕ ДА РАЖДА САМО ПРОЯДЕНИ ОТ КОРУПЦИЯ ПОЛИТИЦИ - няма как да е другояче!

Ако НАИСТИНА искаме промяна, трябва да зарежем уродливото дървото на егоизма и гнилите му плодове и да се погрижим за фиданките на новата култура - нашите деца. В тях е бъдещето!

Всички вие виждате, че сегашната система на образование на младите е безнадеждно остаряла. Тя отразява един материалистичен бездуховен модел, който докара човечеството до ръба на най-голямата духовна криза в историята му. Образованието не може да помогне, докато не отреди подобаващо място на духовното. Преподаването на научни дисциплини, които са непромокаеми за нещата, отиващи отвъд материалното, т.е. за основните принципи на съществуването ни, не е в състояние да образова човека, и, като следствие от това, не може да бъде полезно за обществото.

Нужна е радикално нова парадигма, не просто да разкрасим старите училища, да подменим черните дъски с екрани, а учебниците - с таблети. Едно истинско училище трябва да ЗАПАЗИ и развива вътрешния свят на детето: неговата фантазия, интуиция, връзката с природата и цялата заобикаляща го вселена. Уроците трябва да се изнесат там, където е най-привичната за човека среда: природата. Логическото мислене, математиката и др. трябва да навлязат чак към 9-10та година, когато в детето се развива логиката, а дотогава да се работи изключително върху вътрешния му свят. Защото детето се ражда с вътрешен покой и безсловесно съзерцава и осъзнава света, далеч по-съвършено от нас. Не е нужно да го лишаваме от това.

Но ние, хората сме загубили тази вътрешна тишина. Вместо нея са ни научили, пак в същите училища да МИСЛИМ, СМЯТАМЕ, РАЗСЪЖДАВАМЕ - подменили са естествената ни интуиция с разум, а тишината с един безкраен умствен брътвеж, който не ни оставя нито за миг. И докато отново не станем деца и не потънем във техният безмълвен свят на простота, красота и тишина НИЕ НЯМА ДА ГИ РАЗБЕРЕМ. И неминуемо ще ги тъпчем в килийките на задушните човечарници, наречени училища, далеч от природата, както правим със самите нас. И ще ги насилваме да виждат света през нашите очи, с нашия ум, погребвайки вътрешния свят на фантазиите и мечтите.

Но най-страшното е, ако питате мен, че създателите на учебните програми и учебниците са хора, които отдавна са умрели за детския свят. За тях мечтите и фантазиите са вятърничави и несериозни неща. Тези хора не вярват, че знанието може да дойде и отвътре, безмълвно. Тези хора не вярват, че мисълта има сила да лекува, да влияе на събития и да твори нови. Детската душа за тях нищо не им говори. Затова системата днес е такава - детето отива в училище да му бъдат вменен вкочанен старчески светоглед на света, да бъде научено от някой друг КАКВО ДА МИСЛИ, а не КАК ДА МИСЛИ.

Колкото и крайно и радикално да ви звучи, но днешното училище изнасилва децата. Да, кара ги, още от първи клас да захвърлят своя естествен покой, фантазия и светоглед. Приравнява всичките с един аршин. Учи детето да познава цифрите, но не и собственото си тяло. Учи да различава подлог от сказуемо, но не и да различава полезните и вредните за тялото му храни. Пълни главата му с излишни знания. Създава среда за егоизъм чрез съревнование и съперничество.

В училището на бъдещето преподавателите ще са като децата. Не вдетенени, а притежаващи всичките качества на едно дете - интуиция, фантазия, игривост, любознателност, желание непрестанно да се учи. Само такъв учител би разбрал детето и би му отдал това, от което то има нужда. Природата ще е класната стая на детето. Там то ще учи нагледно живата математика и биология. Трудът пък ще го облагородява. Нима е толкова трудно? Ето вижте и кажете сами: http://youtu.be/h5yXP92Ff60


Ще има занимания в които децата ще помагат на свои другарчета или животни - така се облагородява детската душа. Ще се учат на медитация и да използват силата на мисълта си за благо - молитва, медитация, съзерцание - с тези инструменти, а не с оръжие, ще постигнем мир и просперитет на Земята. Ще разкрият лечителските си дарби, така че да могат да помагат на другите. Ще се учат да разпознават лечебните треви, гъби, минерали... Ще има часове за визия, за мечтаене. Та нали всичко започва с визия...

Има нации, които го правят. И са се съхранили хиляди години. Да вземем пример от индианците маи и какво правят ТЕ за своите деца: https://www.facebook.com/newage2O12/media_set?set=a.443333569109133.1073741831.100002974816126&type=3


Е? Ще заложим ли здравите семена? След като държавата насила вкарва децата ни в матрицата, то ние ще трябва да ги изкараме от нея. Родителски коопи има вече в почти всеки голям град, хората започнаха да образоват децата си сами. Засега това е едно добро начало...

© Лу Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ученето сред природата е съвсем реално нещо и доскоро се прилагаше в едно от авангардните училища в с. Сладка вода (www.sladkavoda.com)

    Успехите бяха невероятни, родителите бяха възхитени от промяната, която настваше в децата им (вижте отзивите им във форума). Защо говоря в минало време ли? Защото това училище беше закрито заради огромного противодействие на държавата и доброжелателите.
  • "Уроците трябва да се изнесат там, където е най-привичната за човека среда: природата. "... това е много нереално.
    Изброяваш доста неща според мен, на които учителите не са длъжни да учат децата. Те все пак си имат семейства, които са със строго индивидуални разбирания за света.
    А мога и в скоба да вметна, че първо родителите трябва да възпитат децата си нормално и след това да имат претенции към учителите.
  • не чета толкова дълги неща, и то от никове! Когато човек има позиция, виж
    дания и други подобни, то той се показва, не се крие и не се срамува от написаното. Ако трябва да отговоря на това писание, към кого да се обърна? към нещото нарекло се Лу? Сори, аз с духове не кореспондирам...
  • Аз лично като човек част от тази среда, съм съгласна само с 2 неща от написаното- това, че учебниците са написани така, че да накарат всеки да загуби интерес към съответната дисциплина, както и с това да се установи някаква връзка с природата. Но дотук.
    Според мен твърдението за това, че математиката и останалите логически предмети трябва да дойдат толкова късно, е слабо казано несериозно. Проблема не е в самите предмети, колкото във факта, че родителите на възпитават у децата интерес, както в хуманитарните области, така и в точните науки. Родителите са тези, които трябва да стимулират децата си да мислят..
    Повече от дразнещо е за мен, когато някое мило, сладко детенце започне да се оплаква, че учим ненужни неща, че гадното училище потиска гениалността и непорочната му мисъл( която естествено е и остра като бръснач). Слабости и оплаквания .. Във всеки клас, в който аз съм била е имало хора, които се интересуват живо от науките, още от основното училище. Също е имало уроци СИП Репрудуктивно здраве, на които става въпрос точно за това- тялото, здравето, ползените храни, както и отношенията между хората извън рамките на училище. Не съм сигурна дали има смисъл да отбелязвам, че повечето хора бяха твърде ,,заети" за такива делнични и маловажни уроци, както и че на повечето от тях им беше по- скоро забавно, отколкото каквото и да било друго.
    В общи линии наченки има, но родителите са тези, които в по- голямата си част разглезват или превръщат децата си в такива.
    Относно учителите - болна тема .. Има учители и учители. Остарели, неостарели, преподавателите ми нито налагат мислене, нито остарели норми и пр. Учителя, какъвто и да е, задължително е мразен от учениците. Няма как да бъдат в приятелски отношения с такъв човек, той все пак е учител. Най- срамното е когато по лоши стечения на обстоятелствата, някой стъане по- близък с някой учител. Тогава е лошо и за двамата. Това е мисленето на 95% от хората по мои скромни сметки.
    Стереотипната мисъл е също въпрос на личен избор.
    Това е, което смятам аз.
Предложения
: ??:??