21.05.2007 г., 8:47 ч.

Бъдещето ни и до колко то зависи от нас? 

  Есета
9988 1 1
1 мин за четене

                 Бъдещето ни и до колко то зависи от нас?

                                              ( Есе )


"Бъдещето" - когато чуя тази дума, тя предизвиква в мен особени чувства... какво знам днес за бъдещето си - това, което ще ми се случи утре? Или... в по-далечен период от време?

 Но дали това, което ни очаква, зависи изцяло от нас, нашите избори, решения, успехи... или просто е повлияно изцяло (или не толкова) от обстоятелствата?

Има много неща, които ни се случват - искаме или не - които се взимат от държавата и политиците ни. Всеки един от нас, дори и да не го осъзнава, прави "велики" планове за бъдещето си, които изглеждат доста обещаващи, реални и... наглед не толкова трудно постижими, но ако бъдещето на всеки се развиваше според плановете му, нямаше да има болката и страданието, тъгата, които никой не включва в бъдещето си, защото всички искаме да ни се случват само хубави неща!

Мисля, че бъдещето ни зависи главно от нас! Например, в зависимост от успеха и знанията ни, ние решаваме в кое учебно заведение да учим, а това влияе на нашето бъдеще занапред, при избор на професията и сферата, в коята решаваме да работим. А ако се занимаваме с това, което обичаме и ни е приятно, и в същото време изкарваме сравнително добри доходи, тогава задължението и удоволствието се преплита, а какво по-хубаво от това - да изкарваме дори доходи с удоволствие?

За наше щастие много малко от решенията, които взимаме за бъдещето си, са трудно променими, а промяната понякога е добро решение, разнообразие, стига да е в положителна посока. :)

Как си представяте бъдещето си? Дали понякога е по-добре да помислим и за лошите неща, които са неизменна част от нашият живот?

Бъдещето... какво ще ни се случи утре? А след седмица, месец или дори година?! Кой знае? Важното е да знаем, че нашите решения и избори най-вече влият на това, което ни предстои... и... именно това,би ни помогнало следващият път, когато вземем важно решение за бъдещето си!

© Светла Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Знаеш ли, бих го казал простичко с две думи така:
    Господ раздава картите, но как ще си ги изиграе човек, това си е негова работа.
    А иначе това, което си написала ми харесва.
Предложения
: ??:??