22.01.2013 г., 21:03 ч.

Българин ли??? 

  Есета » Граждански
1517 0 1
3 мин за четене

                                    Българин ли ?

 

         Започвам да се чудя дали още да се гордея, че съм българин. Още на Нова година господин Президента от Аспен ни обясни много поучително, че делото за спасяването на давещите се е дело на самите давещи се (наше дело).

         Задава се Референдум. Изключително важно е да отида да гласувам, защото тези, за които гласува народът, нямат позиция по въпроса. Колко пъти си обръщаха мнението за Белене??? Не ми е ясно защо енергията от слънцето и вятъра, които не ни искат пари, е по-скъпа от другата. Не ми е ясно защо трябва да ни унищожат и енергетиката? Нима сме толкова некадърни, че трябва да я дадем на чужденци? Премиерът заявява, че нямаме нужда от нова централа и дни след това обяви, че американци ще строят. Неговото вице пък започна да шамари руските си колеги. Правителството сякаш взема решения в луна парк на виенско колело – все се извъртат и всичко е горе – долу. А народът е качен на влакче на ужасите без спирачки…

         От месеци работниците на ВМЗ Сопот стачкуват за неплатени заплати. Нищо ново. Но снощи се почувствах горд, когато видях децата на тези работници да ги защитават. Горд, че младите стават граждани, и тъжен, че го правят под натиска на глада и мизерията. Преди години бях във Виена и наблюдавах стачка на техните ученици. Те стачкуваха против отнемането на два дни от ваканцията им. Почти шест часа централните улици на Виена бяха блокирани. Полицията стоеше отстрани и следеше за безопасността на движението. Снощи си помислих, че имаме напредък. Жестоко се излъгах. Тази вечер по новините чух, как на децата ни се забранява да защитават родителите си, да бъдат граждани. Как са притискани и от учителите си, същите учители, които също са в безпаричие и които са длъжни да ги учат да бъдат граждани.

         А какви са ни политиците пролича на Конференцията на ДПС. Далеч съм от намерението да коментирам дали е манипулация акта с газовия пистолет. Не желая да коментирам нещо, което е задача на Прокуратурата и разследващите органи. Иска ми се да поразсъждавам на реакцията на политическия елит на ДПС (Движение за права и свободи – либерална партия на етническа основа). Ужасен гледах как елита на ДПС скочиха на съборения на земята човек и започнаха зверски да го удрят, че и един се опита да му събуе панталона и почти успя. Не знам какви са му били намеренията. А делегатите скандираха “ДПС, ДПС, ДПС”… Направих асоциация с башибозука, тези, които по време на Априлското въстание са вървели след аскера и са клали беззащитни жени, деца и старци. Тези, които са изнасилвали, грабили и опожарявали. Замислих се… какво ли има да се замислям, та нали са правнуци на същия башибозук. С такива ли права и свободи влизаме в цивилизованата Европа? Така ли ще се отнасят с нас, ако са на власт? Та това са техните елитни представители, какво остава за обикновените им членове?!!!!

         Вече шеста година  сме членове на ЕС. Съюз, към който така се стремяха управниците. Убеждаваха ни, че ще се изравним с европейците, че ще си повишим жизнения стандарт. Повишиха се само цените на енергията, горивата, храните, безработицата, а пенсии и заплати си стоят на едно и също ниво.

         Та как да вярвам на политиците??? Как да се гордея, че съм българин? Как да кажа “Мила Родино, ти си земен рай”? ОБИЧАМ БЪЛГАРИЯ, НО МРАЗЯ ПОЛИТИЧЕСКАТА ВЪРХУШКА И УПРАВНИЦИТЕ!!!

        

22.01.2013 г.                                                                  Марин Маринов

© Марин Маринов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??