18.06.2022 г., 10:51 ч.

България днес 

  Есета
1306 1 42
3 мин за четене

Древна моя родино! Дори не знаеш на колко си години! А, те са много повече от колкото знаеш днес. Толкова много от тях си забравила! За толкова много от величието ти се домогват други народи! Имат известно право, защото, в своята древност, ти си била част от тяхното величие! Но, не коя да е част, а основната!  Ти търпиш. Мир да е. Минало е. Да се погрижим за днешното! И това е вярно. Ама, как да стане без българи? Един се бие в гърдите с американско образование, друг - с английско, преди - с руско... Дали са учили какво крие в себе си България? Какво може? Дали са учили за великите постижения и личности на България? Как тогава да вярват в нея и да се гордеят с нея? А, тя чака. Чака да започнат да я откриват! Да спрат да се присламчват към други държави и да я пренебрегват. Да повярват че може да си отглежда хората, а от самите хора зависи дали да са горди и богати хора  или не. Земята си е тук! Чака. Чака да я засяват и да ражда! Доказала е, че може да изхрани българите и техния добитък, плюс половин Европа и техните животни! Ама, днес българите предпочитат пясъка! И той е важен! Ама и за него зле се грижим! Защо, бе хора, всичката ни храна вносна? Защо селата са празни? Защо е в тях тази разруха? Защо берете плодовете в Европа и после ги купувате у нас прескъпо? Че не са вкусни е друг въпрос. Защо ходите да гледате стари, болни хора по Европа, а нашите умират самотни? Политика, братя и сестри! Предателска политика! Иначе, на думи - патриотична! Както във всички войни сме от губещата страна, а нямаме пленено знаме, така и цял свят знае за българската гениалност, но масово емигрантите ни са обслужващ персонал! Политика! Внушено е на не едно поколение, че сме малък народ, малка държава и нищо не можем! Това е образование, това е икономика, това е отбрана ... И продължаваме по този път! Защо? 32 години нова история! 32 години рушене на постигнатото преди този период! Всичко материално от предишното трябваше да се разруши! Предишното управление, пък, старателно унищожаваха създаденото и създателите на предишното време! Защо? За да няма спомени българинът за величието и богатството на страната си! За да повярва, че е глупав, неук, некадърен! От тук идва чуждопоклонството и стремежът да се пришием към някого! Защо не се променя тази политика? Защото не е удобна за тези, които "образоваха" политическия ни елит. Не им трябва силна, богата, влиятелна България! Не е нова тенденция! Остава ние, българите, да се вземем в ръце. Да, ама не! Ще се избием по площадите, дали американските, английските, руските, или нашите си лобита са по-мафия! На кого да дадем властта да погуби България! Внимателно слушаме критиките от вън! Критикуват ни държави, в които темите за критика са много по сериозни и положението по-тежко! Ама ние слушаме! И през ум не ни минава, че това си е наша работа и трябва да си я свършим! Няма как да си сложим проблемите в чужди ръце и да чакаме решението им. Ето, реплика на сегашния Премиер: Никога няма да приемем предложения от ДПС и ГЕРБ! Преди подобни изказвания имаше за ДПС и БСП! Питам: щом тия партии имат парламентарно представителство, защо да не могат да работят за избирателите си? С какво право ще им се забранява? Утре ще дойде друго мнозинство и ще забранява работата на това. И се чудя: не разбирате ли, българи, какво става? Не разбирате ли, че сами си парцелирате и унищожавате правата? Че сами се обричате на пропадане? Във всеки смисъл! Говорят ви благо за ушите и ви унищижават душите! Не го ли разбирате? Ето, за това никой не работи за България! Защо да се пъне? Така е лесно и удобно, но скъпо! Цената я плащаме ние! А, може да бъде различно! Имаме си земя! Имаме си пясък, море, планини, реки! Имаме си българи способни! Нямаме си българи, милеещи за България! Това ни е проблема. Можем ли да го решим? Ако не чакаме на външни сили, или питомци - да! Можем! И няма време! Война е! Много скоро ще сме гладни и жадни, защото не се захващаме сами с управление на ресурсите си! Защото не сме способни да си ги защитим! Дори няма да се намесва армията! Нашите политици и едри бизнесмени ще ги изнесат! Тъй че, пак стигаме до важността на българина! До неговото съзнание, самочувствие, знание, можене и мотивация. Голяяям проблем! Не може да се бръкне в нечия глава и да се пренастрои. А, българите не искат да мислят за тия неща. Само един диктатор, с пробългарска ориентация може да реши проблема. Той е фундаментален! Ерес, нали? Но, това е положението!

© Маргарита Ангелова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Анани, българщината би трябвало да се диша. Би трябвало да се задушавамв без нея. Аз самата пиша и фолклор. А, дано привлече внимание, ама само тук! Но тя липсва в семействата. Остава надежда в образованието. И там липсва. Отдавна не притегля!Щураче, произведенията по БЕЛ у нас много пъти са били теми на дискусии. Неприятни, при това. Иван! Аз имам отношение към политиката от мнооого време! Но пиша във форума едва от 2009та. Какво да се прави...
  • Моите поздравления, за есето и темата, която разглежда! Актуална е. Да беше се явила още по времето, когато ДПС влезе във властта и бавно, почти невидимо, успя да наложи своя стил на поведение, впивайки се в тялото на България и разрушавайки, ерозирайки я основно без никой да забележи. Вождът им за няколко години успя българсике мохамедани да ги превърне в турци. Следващата му стъпка бе насочена към циганите, приобщавайки ги към електората им да ги избират във властта. Непрекъсната говорят за европейски ценности приспивайки съзнанието на българите. Строят се непрекъснато джамии, а от тях се разнасят молитви, които никой не разбира, но енергийното поле над България е е мощно и българския дух вече отслабва всеки ден, българите са разединени, които не могат да се разбират, не ли да изберат родолюбиво правителство. Омразата на българи срещу българи е много силна. В образованието ДПС имат силно лоби, което с парите направи българите да не смеят да произнасят турско робство а сътрудничество
  • Щураче, тъй Българя ша падне под милион граждани.
  • Стихотворението на Ботев "Майце си" е многосмислово, Ботев говори на майка България и на майце си, те са едно. През годините до днес вуйчовците изедници се размножиха, заразата е смъртоносна, затова и аз като Ботев няма да храня копелетата им, но няма да направя грешката да им дам възможност да ме убият, нека се самоубиват
  • Уважаема Маргарита, би било много жалко, ако оставим на образованието да ни учи на българщина. Това не е негова задача. Най-малкото, защото то трябва да е еднакво за всички. Нали сте съгласна, че ако в България учат украинчета или англичанчета, не е работа на училището да ги учи на българщина. Българщината е работа на семейството. Или както казва прекрасната реплика на баба Сребра от "Време разделно": "Никой не може да пее на друг език, освен на този, на който майка му му е пяла приспивни песни". Запитайте се колко майки пеят днес приспивни песни на децата си....
  • Първо:привет! Както вече написах, чуждото образование не учи на българщина! Ако липсва поне сегмент от БГ образование, тия хора не познават, не обичат България. За жалост и много редови българи, твърде много, са така, макар и с БГ образование! Пак в резултат на политиката през новата ни история.
  • Не разбирам какъв проблем ви е образованието в чужбина. Трябва да кажа, че ВСИЧКИ, повтарям ВСИЧКИ велики българи са се образовали в чужбина. Като се започне от Симеон Първи, та се завърши с Ботев. Самият Левски казва: "В Сърбия ходех да се уча в училище". Единственото изключение от това правило е цар Борис Трети, който така и не получава висше образование. Що се отнася до любовта към България, тя не се учи в училище, а у дома. От майката. Но това няма как да стане, след като отглеждаме еничари и хвърляме децата на 2 години в детската градина. Еничари родината не обичат, а я мразят....
  • Привет, Жабчо!
  • Оооо, България днес ***** 💖
  • Точно! Българи унищижават България най-успешно! Все някой трябва да напомня, иначе ще ни унищожат по-бързо.
  • Но пак ми разказваш миналото Миналото след 200 години робство и после след 500 години робство, тогава е било друго. Октоподът само за 78 години, ни остави без всякакво минало, без всякакъв морал и без всякакви ценности. Нито византийци, нито турци не ни унищожиха така, както октоподът. Много скоро България ще остане без добри лекари, без кадърни инженери, без интелекта си, защото никой кадърен човек няма да стои в държава, която го задушава, подиграва и унижава, няма да стои сред чалгари да им търпи простотиите, откъде накъде! Да си живеят тук и да се оправят по чалгарски.
  • Щураче, имаме 500 години турско! 300 - византийско! Влиятелните българи се турчеели, преди това - гърчеели. Не им е било леко на българите да се наричат българи. И пак е имало хора, които са крепили, борили са се за българското. Много време им е трябвало, за да възродят държавата. Сега тя е поробена от продажни българи. А те са силни, защото обикновенните хора са доверчиви, или мразят. Кажи им: този ви краде и предава! Дали е вярно - няма значение! При всички случаи който може - блаже от бюджета! Независимо от поста! Всеки гражданин, ако му падне сгода - лъже, или краде по нещо от бюджета, или шефа си. Та, омразата е не че някой краде, а че този някой не си ти! Че ти не можеш! Голата истина! За това и се гласува за всеки, който може да събори властта, искат всеки от висините в затвора! Реално - всички! Защото всеки влиза средно богат и излиза много богат от политиката. Не излиза! Изхвърлят го! Но на пръсти се броят тия дето са ни извадили от кризи! Мразят най-много тях, а не виновните
  • Има начин, Щураче.
    Стига паметта на българина от преди шест месеца да не е толкова къса.😉
    Понякога имам чувството, че сме толкова обезверели, че когато паднем на тротоара, във всеки, който ни подава ръка, виждаме поредния насилник.
    Октоподите също не са безсмъртни!
  • Чудя се, вие наистина ли не разбирате, че насреща си имаме един 78-годишен октопод и няма начин някой случаен да попадне в правителството, камо ли да замени правителствата на октопода?
  • А, аз... Безсилен гняв!
  • Да, абсолютно си прав, Безжичен.
  • Да, приятели! Ние сме.имали свръхобразовани министър-председатели - Теодор Теодоров, Богдан Филов (световно-известен археолог) и министри (Алекдандър Станишев, контактувал на равна нога със свръх-гения Никола Тесла) и двама от тях убити от предшествениците на част от сегашната коалиция - БКП. Какво повече да говорим.
    Представяш ли си какво огромно презрение изпитвам към дислексията в "политиката" на напълно функционално неграмотните!
  • И това!
  • Вината е наша, че го допуснахме!
  • Не е нужно да пишеш това. Вината не е тяхна. Пак е политика! Лоша политика!
  • Сега, ако напиша нещо за подмяната на българската идентичност, ще ме санкционират. Ще бъде дискриминация. И никой няма да ме пита дали аз не се чувствам дискриминирана, плащайки осигуровките на поредната самотна майка, чийто пиян, пореден мъж се издържа от детските на Н- тото дете, на което и двамата бъркат името. И защото виенето на Азис е култура с днешен прочит.
  • Безжичен, аз живея с прехода от самото начало. Трябваха ми много години, за да разбера, че си прав! Някак, не е нормално, една държава да се управлява глупави хора. И накрая проумях, че не са глупави, а целите им са други. Ние сме глупави! Всяко следващо поколение избира по - глупаво, или не избира. Забравя се, Иви. За жалост! Светът помни и ще помни. Българите - не! С всяко следващо поколение ще се помни по-малко и по - малко. Кой да го предаде на идващите поколения? То не е тема на деня.
  • Имаме всичко, Марги! Ти си написала част от нещата. И шампиони по математика и физика имаме, и фолклор, дето е изригнал от недрата на душите ни, и неравноделни танци, на които бъркат стъпките, а ние играем и със завързани очи, и гласове, идващи сякаш от Космоса и връщайки се там, и златни съкровища, които чужденците гледат със завист, и късче земя, която никога не е сменяла името си. И още, и още, и още...Как може да бъде претопено и забравено всичко това?!...Не може!
  • Маргарита, ти наистина ли мислиш, че тези са умни и образовани. Ама хич не споделям такова мнение. И, съжалявам да го кажа, но поколението, което ги избра, е на доста ниско ниво, макар и да не е виновно за това.
  • Дано не са прекалено много! Дано все още имаме достатъчно чиста кръв! Даваш ми надежди! Благодаря ти!
  • Права си, Марги! Но за това пък сме шампиони в оцеляването. И в исторически план е така. Всичко е минало през главата на българина.
    Мисля, че в такива моменти не е толкова важно физическото ни бъдеще, а духовното, заедно с достойнството и честта ни. Това е важно. Иначе Кириак-Стефчовци винаги е имало.
  • Да, но и тя бързо омръзна! Уморих се от катастрофи! Не мога да понеса поредна! Никой не иска катастрофа, а тя е на вратата ни!
  • Марги, алчността обезличава човешкото в много хора.
    Трите най- несигурни неща на този свят са властта, славата и парите. Явно, обличайки се във власт, много хора си помислиха, че са надянали тогата на безсмъртието. И, не! Не бих казала, че са ни управлявали най-интелигентните хора. В никакъв случай!
    Относно това, което искат хората...което винаги са искали...То е само едно: Сигурност!
  • През целия преход съм мислила по темата. Защо се случва това? Защо? Нали ни водят умни, образовани хора? Защо аз виждам проблемите, а те не? С годините разбрах. Интересите на народ и управляващи са различни. И, ако народът не беше толкова доверчив, нещата щяха да са различни. Но, ако народът, като народ има много време, човекът няма. Той няма време да се учи от повторени грешки. Опипва на сляпо. И вече или няма желание да опитва, или каквото е хванал, не пуска, знаейки, че другото няма да е по-добро. Говорихме си днес с мъжа ми: народът мрази. Мрази силно. Но не знае какво и от кого да иска. Това е страшно!
  • И пътят ни е много криволичещ, Безжичен, и кръволоците са много!
  • Ивита, второто е! Сега са най-некачествените хора в управлението. Дори български език не могат да говорят. Долу юдите!
  • Марги, аз ти благодаря за интересната тема.
    Само нещо за възпитаниците отвън и понеже стана дума за това как сме възкръсвали в годините: Ами връщали са се- това е отговора. Немски, френски, австрийски, швейцарски възпитаници са се връщали- да градят. Лекари, архитекти, строители, хора на изкуството, всички...Интелигенцията е търсила обратния път към Родината. В годините от Освобождението до 1944- та само в един град- Русе има открити 416 ! предприятия.
    Относно днес много са нещата, плачещи за основен ремонт. И щом до сега се случват трудно или изобщо не се случват, значи причините са само две: Или това не е верният път, или хората, на които гласуваме доверие не са правилните хора.
  • Слушайте, слушайте сърцето, сърце без разум е циганска любов
    Споко, само ви закачам
    Поздрав с една песничка, която ми беше подарена от баба ми, заглавието на филма също е закачка:
    https://www.youtube.com/watch?v=dTbxvCEsEQw
  • Давате ми кураж! Благодаря ви Иви и Безжичен! Иначе, разумът ми казва това, което казва Щурачето, а сърцето не се примирява! И аз следвам сърцето. Пиша и се надявам да се съберат не маргинали, а българи - родолюбци! Вярвам, че всеки, със своята интелигентност, може да помогне на някакъв брой познати и приятели да си отворят очите и да направят нещо. България да стане държава на българите, а не на лобита!
  • С Безжичен!
    „ Има ли желание, има и път!”- казват алпинистите.
  • Браво! България на родовете Дуло, Вокил, Тертер, Асеневци и по-късно Раковски, Левски, Ботев има техните гени, все още ги имаме. Затова ще пребъде. БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО!
  • Толкова много съмишленици имаш! За това съдбата зависи от избраните от нас, на които България е последна грижа. Питам: защо тогава се бият по площадите, в защита на едни, или други? Като нито едни от тях не работят за България?
  • Виж, добавих задачка за историците Нека отговорят колко е най-краткия период. При всички случаи, аз не разполагам с толкова време за чакане на възраждане и намирам за глупаво да чакам нещо, което няма да се случи в близките столетия а и никой не знае дали изобщо ще се случи
  • В този период няма такива. Сори! За това и сме такива, като българи.
  • Хайде, интересно ми е какви примери за възраждане ще посочиш след 1944г. Обаче ще те помоля добре да обмислиш примерите си вземайки предвид последиците от тях във бъдещето. Има историци в сайта, нека изчислят колко века е най-краткият период между възражданията в историята на България.
  • Ако идкаш ми вярвай, но не съм готова да се откажа. Не за пръв път държавата ни е пред умиране. И винаги са се намирали БЪЛГАРИ, да я възродят. За това се надявам на интелигентните. Много се надявам. Благодаря ти, Щураче!
  • Права си, но какво от това? Ето този сайт, а и всички подобни виртуални общества, са една представителна извадка на държавата ни, при това възможно най-добрата извадка, защото се предполага, че е от интелигентни хора и... Същата работа, едно към едно с описаното от теб, една малка бълагарийка досущ, като голямата. Безнадеждно е положението, твърде късно е за реанимация, пациетът е мъртъв. Аз в гробница няма да живея, ако ще да е гробницата на майка ми или баща ми.
Предложения
: ??:??