16.05.2008 г., 0:01 ч.

Ценостите на съвременния млад човек 

  Есета » Ученически
10465 1 2
2 мин за четене
    Вчера в интернет четох, че 90 % от населението искат да бъдат на мястото на Доналд Тръмп.
    Ценностите на съвременния човек са парите, славата и властта. Парите купуват слава и власт, славата носи пари и косвена власт, а властта са пари и слава.
    Всяка съвременна личност се стреми да забогатее, докато е млад, за да има сигурно бъдеще. Всеизвество е, че парите не са най-важното нещо, но в много случаи могат да бъдат полезни – както за добри, така и за нечисти цели. Когато попитаха едно момиченце какво работи баща му, то отговори „парички“. Дори да не осъзнава все още, за това дете парите също стават стремеж в живота. Още от малко то е научено, че не е важно по какъв начин, а да печелиш. Това ми напомни за една мисъл на Дон Маркиз: „Ако ви кажат 'Богатството ми е придобито с много труд', попитайте 'С чий?'“.
    Една от ценностите на съвременния човек е и славата. Кой не си е мечтал как всеки по улицата го познава и се обръща след него, как се гледа по телевизията или пък се слуша по радиото? Популярността днес е една от най-лесно постижимите цели. И може би затова всички са се устремили към нея. Всеки може да стане известен по един или друг начин - като пее или свири, чрез доброто си актьорско майсторство, с брилянтните си картини или просто с престъпните си действия. Важното е, щом някой те види, да знае кой си и всеки да иска да се запознае с теб.
    В днешния труден и натоварен свят хората се стремят към власт и контрол над другите. Тази жажда за надмощия съществува от началото на човечеството. И е една от най-трудно постижимите цели. По този въпрос Николо Макиавели се е изразил по следния начин: "Жаждата за надмощие е онази, която последно угасва в човешкото сърце" и е бил прав. Точно заради това желание за превъзходство и доминантност съществуват войните, за да може някой да се сдобие с блага. След това той започва да сравнява своите печалби с тези на останалите. И да иска все повече да е “най-големият”, а това се постига с още повече власт и контрол.
    Ако хората продължават да бъдат толкова алчни и жадни за власт и популярност, то в какъв ужасен свят ще заживеем? Нека помислим за нашите деца и не бъдем толкова ненаситни и злобни, поне за малкo…

© Христи Георгиева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • ценостите ни са точно такива. няма за какво да се лъжем
  • Казано е: Внимавай какво си пожелаваш!!!
    И още: От много и глава и гъз боли!!!
    Разбираем е стремежа за власт,уважение и пари, но младите не разбират ,че и властта и парите са плод на труд! Те не падат от небето и цената им е цена ,която не всеки може да плати!
    Но, размишлявай, и с мисъл и последователност ще постигнеш полагащото ти се! Успех!!
Предложения
: ??:??