6.12.2008 г., 21:36 ч.

Човек е осъден да бъде свободен 

  Есета » Философски
30447 2 6
2 мин за четене
 

''Човек е осъден да бъде свободен''

Няма човек, който да не иска да бъде свободен, свободата е необходимост в живота на всеки, но какво всъщност означава тази дума?

 За всеки свободата е различна, но границата между свобода и свободия е твърде тясна и лесно може да бъде премината. За някои свободата е способността и правото да правиш каквото искаш, за други  правото да гласуваш... Свободата не е просто право, тя е избор, всеки сам избира пътя си, но свободата да избираш и отговорността  вървят  ръка за ръка. Бог е създал човек със свободна воля - Адам и Ева избират да вкусят от ябълката, Бог беше забранил това, но хората сами избраха да опитат, да опитат от забраненото и понесоха последствията от избора си. Или да се върнем още по-отначало, когато ангелът  Луцифер се възгордя и поиска да заеме мястото на Бог, той също понесе последствията си. Бог не е създал злото, омразата, грозното или който и да е грях, но е създал хората свободни. Затова именно можем да кажем, че човек е осъден да бъде свободен, не можеш да избягаш от свободата на избор, дори да избереш да не избираш, пак избираш... да не избираш. Животът е театър... от теб зависи дали ще играеш главната роля във своя живот или ще останеш статист. Но нима някой иска, когато след години се замисли над изживяното, да разбере всъщност, че е пропуснал да живее, а просто е съществувал, защото не е страшно да умреш, страшно е да не живееш. Има хора, които се страхуват да направят своя избор, те не се страхуват от самата свобода, а от последстията от избора си... Какъв парадокс, свободата, така желана от всички, се оказва наказание, присъда. Бог има план за всеки човек, но ни е дал и свободна воля, това значи, че ако ти избереш да си добър или лош, Бог няма да те накара нищо насила, но също значи, че ще понесеш цялата отговорност за себе си и постъпките си.

 Според мен всеки човек е осъден да бъде свободен, каквото и да прави, той винаги избира. Но човек също е създаден и да мисли, като най-висшето от Божиите творения, човек носи последстивята от избора си, затова нека внимаваме какво избираме. (- Нека чуем края на цялото слово: Бой се от Бога и пази заповедите Му, Понеже това е всичко за човека; Библията, Еклесиаст 12:13 )

 

 

 

 

© Морела Морт Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • свободата е отговорност. Изборът е свободен когато си готов да понесеш последствията. Браво!
  • Има върху какво да се замислиме - свобода, отговорност, дали да сме в главна или в поддържаща роля. Можем ли да се справим?! Да живеем, а да не съществуваме само и после да упрекваме съдбата или късмета, че не ни върви. Да се оплакваме или да решим проблемите си, изборът пак си е наш, ама ако може някой друг да го направи и даже да поеме отговорността, би било по-добре. Я да надуя музиката до дупка, ама съседите мрънкат, много важно. Трябва да се спазват и законите и да се съобразяваш с другите, трудно е
    "За някои свободата е способността и правото да правиш каквото искаш, за други правото да гласуваш..."
    "човек носи последстивята от избора си," - това е!!! Или избираш и поемаш отговорност или нищо не правиш, но поне не мрънкай. Нали имаме право на избор, тогава да не се сърдим на никого. Хареса ми, интересно и замислящо!!!

  • Юда е само една маша,той в посланието -Библия е назад.
    На мен пунктоацията ти изобщо не ми прави впечатление. Прави ми впечатление друго, това ,което изразяваш с думите си!
    И човек като теб, толкова млад да ми каже, човече, после следваше одобрението ти! Да не го цитирам, стар човек, лесно забравям, пък оттам идвам. Това е най-хубавото признание, от млади хора!
    Благодаря ти, поздрави!
  • Пххахаххахаха Пфу! И тук мирише на астаротщина...
    Харесва ми посоката на мислите ти! По принцип си права. Имам забележка към пунктоацията ти. Не я забравяй! Малките неща, правят големите неща големи. Гледаш, точица някаква, запетайчица... Нищо и никаква, а може да върши неподозирани неща. Не мога да се съглася, че да си свободен е въпрос на осъждане. Свободата е право.
    И едно пояснение. Господ е достатъчно велик, за да намери начин да направи това, което е решил. Но разпъването му на кръста е избор, който е направил Юда. Т.е пак човекът...
  • Както и да го погледнеш - щом избираш да си грешен - ще бъдеш и наказан!Право на избор!Но да не забравяме, че Бог е толкова Велик и Всеопрощаващ, че прати Своя Единороден Син, за да понесе греховете човешки!Промисълът Божи е един добър и съвършен свят!Да Бъдем Добри!Толкова ли е сложно!?
    Поздрави - има нужда да се спрат тук повечко човеци!
  • "Бог не е създал злото, омразата, грозното или който и да е грях, но е създал хората свободни" А кой ги е създал? Дяволът??? ТА как дяволът, който е толкова слаб сравнен с Бога, за когото дори не може да се каже изобщо, че "е", може да ги създаде? И то да ги създаде толкова силни, толкова могъщи, че Бог, който е ВСЕСИЛЕН, всемогъщ, който изобщо е "всичко", което може да се мисли, не може да ги победи? Защо ги оставя да съществуват, при все че е най-благ, най-хуманен, най-справедлив? Или ги е създал сам Той и Той именно желае те да съществуват? Пхахахахах...я какъв дебат за теодицеята стана, а? Куул Пххахаххахаха
Предложения
: ??:??