10.12.2005 г., 22:00 ч.

Човек може всичко. И това ме плаши 

  Есета
10604 1 3
2 мин за четене

         Какво всъщност представлява човекът? Едно обикновено създание, което има сърце, разум, но и безкрайни възможности. Те се простират дори извън границите на допустимото.
        Човек се мисли за Бог, но определено не е такъв. Той има мечтата да може всичко, да бъде всичко, останалите същества да се кланят именно на него. Но това далеч не е така.
        Какво наистина умее да прави човек? Дали наистина може всичко? Не, не може! Поне според моите виждания. Той не може да си има слънце или да се катери по облаците, не може да види в душите на другите, нито да разчете мислите им. Че какво по- хубаво от това да знаеш за какво мечтаят приятелите ти или онази беззащитна жена, която пресича улицата с надеждата животът и да не свърши точно там.
        Ако човек можеше всичко то той нямаше да гледа как милиони хора годишно умират от различни болести и просто да стои и да гледа! Щеше да се бори, да измисля реални решения на проблемите! Кой твърди, че човек е способен на всичко? Нали още не можем д виждаме в умовете и сърцата на ближните? Или това не е към всичко? Толкова много въпроси, а повечето от тях остават без отговор или те са скрити и на тяхно място се говорят безброй лъжи!
        Нека поговор за страшните неща в живота. За биологичните оръжия, болестотворните вируси създадени по изкустевен път. Чие дело са те? На ябълката в задния ми двор или на кучето, което минава по улицата? Едва ли! Всичко това е дело на "изобретателния", "сръчния" човек, за когото да унищожава себеподобни е една мания! Е кажете ми как де не те е страх от такива създания? А има хора които с гордост се бият в гърдите и викат "Аз съм Човек!" На какво основание да кажеш аз съм човек като гледайки войните по света си казваш "Леле и това са хора като мен и теб!" Човешкото всичко само до злините ли достига? Сами ще си отговорите на този въпрос. 
        Да се върнем пак към всичко можещия човек. И аз искам да мога всичко. Нима съм по- назад с материала? Или аз не знам нищо? Та има време, ще понауча някой нящица и... хоп! ще мога да разрушавам света като всички останали! Стоп! Това не е моя амбиция! Аз искам да се боря срещу разрушителите! И тогава ще  им покажа кое е хубаво и кое не съвсем!
        Аз определено не се плаша от това, че човек може всичко! Ами като има добре развито въображение нека си мисли, че може всичко! Един ден сам ще разбере, че това не е така и тогава жестоко ще съжалява, че е наранил милиони хора по пътя към постигането на идеалите си!

© Теди Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Есето е много хубаво ако аз си бях учителка бих написала 6 ама ще видим мойта г-жа колко ще ми пише :D
  • Есето е прекрасно! Браво,на мен лично ми хареса много и не знам дали съм чела по-хубаво! от мен 6
  • Браво,Теди,засягаш болезнени и глобални проблеми! А дали наистина някой би се замислил над това?Очевидно това те засяга... 6 от мен!
Предложения
: ??:??