31.08.2008 г., 15:29 ч.

Човек се ражда, за да даде другиму любов 

  Есета » Ученически
7428 1 4
1 мин за четене

 Човек се ражда, расте и остарява. Когато достигне една определена възраст, той определя какъв е смисълът на живота му. Всеки сам определя какъв е той, но за мен това е да правиш добро.

  "Човек се  ражда, за да даде другиму любов". Но всъщност какво е любовта? Отговор на този въпрос няма, защото любовта е една вечна загадка. Любовта е най-значимата тема в живота на всеки човек, във всички религии на човешкия род, в изобразителното ни изкуство и в литературата, в интимните ни връзки. При все това всички ние, хората, разполагаме единствено със случайно попаднали ни трохи от сведения, с противоречиви послания и със сбъркани и неподходящи ролеви модели, които да ни направляват по нелекия ни път в любовта. Е, какво да правим тогава?

   Но... нека бъдем честни: любовта не е всичко, от което имаме нужда. Но когато в живота ни има любов, това компенсира липсата на много други неща. Когато любовта липсва, то тогава, каквото и друго да имаме, колкото и много да имаме - все ще ни е недостатъчно.

   Напоследък, обаче, хората злоупотребяват с думата "любов". Медиите я ползват безогледно с манипулативна цел, а почти всички останали хора си служат с нея немaрливо.

   Любoвта не наранява - това е просто невъзможно. Липсата на любов наранява, от нея боли. Когато няма капчица любов в сърцето си, човек е коравосърдечен и не му пука от нищо. Не може да оцени качествено добрите и лошите неща.

   Силата на любовта се проявява винаги по всеотдаен, щедър, зареден с ведра радост, съзидателен начин. Невъзможно е любовта да бъде изкривена така, че да служи за някакви користни цели. Не винете любовта за проблемите си, а я дарете на ближния си. Коренът на нашите проблеми - на всичките ни проблеми - е в липсата на любов. Ето, това е толкова простичко. Но и толкова трудно.

   Първо трябва да се научим да обичаме, а после да дарим хората около нас с колкото се може повече любов. Защо ли? Ами просто, защото щом даряваш любовта си на другите, ти ги правиш щастливи. А щастливи - те също я даряват на околните. Ето защо трябва да даряваме любовта си на другите - защото дарявайки я на околните, ще заживеем в един по-добър свят. Не напразно учените са казали да даряваме любовта си на околните, защото "тя ще спаси света".

© Джабула Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "Коренът на нашите проблеми - на всичките ни проблеми - е в липсата на любов."
    Харесах! Поздравче, Петя!
  • Любовта,която даваш е равна на любовта,която получаваш!
  • Страхотно есе .Харесаха ми разсъжденията.Любовта за мен е не само да даряваш но и да получаваш
  • Ъ! Нали красотата щеше да спасява света...
Предложения
: ??:??