28.01.2006 г., 20:23 ч.

Човекът е осъден да бъде свободен! 

  Есета
55041 3 12
3 мин за четене

Човекът е осъден да бъде свободен!

 

Свободата е нещо, което всеки иска да получи в живота си! Да се освободи и да има право да прави всичко, когато и където пойска! И както е казал Яне Сандански „Да живееш значи да се бориш: Робът за свобода, свободния за съвършенство”.Докато си роб на нечии забрани, желаеш свободата, а после се опитваш да постигнеш съвършенството в живота! И така свободата се явява като една присъда на съдбата! Тя ти се дава рано или късно, но дали всеки иска точно тази свобода, и дали всеки може да я използва...

Сами в стемежа си за съвършенство ограничаваме свободата си, слагаме граници на самите себе си и се осъждаме да бъдем нейни роби!Човекът сам се осъжда да бъде свободен!

 

Свободата- вътрешна свобода, свободата на околния свят! Тя е една отговорност , която всеки носи през живота си! Човек сам подтиска свойте желания и стемежи....сам се спира да прави неща, които може макар и свободен! Защото нещо е сладко, докато не е твое. После намираш друго, за което да се бориш, а именно съвършенството!Така сводобата е една присъда, която ти носиш в душата си! Свободен, но затворен в клетка от замия себе си! Колко пъти си се спирал и си си забранявал да правиш нещо!Откалзвал си се от правото на свобода, проявявал си тази свобода като слабост и си се опитвал да избягаш от нея !? Не си се замислял ли? Направи го и ще разбереш, че тази толкова дълго жадувана свобода не е толкова сладка както в мечтите ти! Вече си голям и имаш свой живот, свой дом и свои стремежи! Освободил си се от чуждите окови и забрани....и??? Сладко ли е? Да понасяш несполуките на живота, да се бориш с несършенството и в същото време да се опитваш да изградиш себе си като нещо съвършено, усещаш ли свободата? Или ти сам слагаш границите, които някога ти слагаха други хора! Поставяш  я в окови и чакаш всичко да се подреди, борейки се с живота! Използваш ли силата й, за да промениш хората, себе си ... или тя е само едно оръжие на слабостта ти? 

Свобода „монета” с две лица! Сам избираш как да я обърнеш! Да я използваш като сила, с която да постигнеш целите си или тя да е защита на твоята слабост ...

 И както е казал един философ „Човек се ражда свободен, но цял живот е в окови” ! В оковите на хората, в свойте окови, в околите на живота! Свободата една не много сладка присъда, поднесена ни от съдбата! А не избира ли сам човек да приеме свободата!Дали е осъден или е дарен с велика ценност?  

© Мигличката Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Свободата е като водата, може да те спаси и удави едновременно, за да има нужния ефект трябва да се поема на малки глътки, и само така може наистина да и се насладиш
  • Никога не сме свободни...тъй като ние сме продукт на обществото...може би така е най-точно и кратко написано...нашите решения и желания не са на 100% наши,а по-скоро продукт от възпитанието ни от нашите родители (следователно родителите ни от техните родители и т.н) и обществото...ние сме просто следствие,продукт на рамки.Свободата е като демокрацията...не съществува.
  • Хубаво е
  • еййй много ви е хубаво есето направо е 6 точки а дали някои може ми намери есе на подобна тема:"Свободата е избор,риск и отговорност" мерси предварителнооо трябва ми за утреее хелпппп
  • Това есе на мен лично много ми харесва. Аз имам нужда от подобно есе, но не съм толкова добър, за да го направя така добре. Есето трябва да е на тема "Свободата като сила, свободата като слабост". Ще ми е интересно да видя как би написала есе на тази тема. И искрено ще съм благодарен да го напишеш.
  • много тежка тема за свободата!!!!
    Дано да имам 6 благодаря ти !!!
  • хехех амиии ще ми интерсно и на мен колко ще имаш... като рабереш пиши ми
  • дали ще имам 6?
  • Дано да ми извади 6
  • Хех...имаш собствено мнение...съчинението ти не е клиширано и това го прави твое (а това трябва адски да те радва)
    И все пак има и друга страна на нещата...Свободата в правото на избор!(който ти описваш като поставяне на окови Помисли си
  • даммм верно си е тежка темата но мисля, че съм се справила добре! Колкото и не скромно да е! хихи
  • Тежка е тая тема за свободата, но определено есето ти буди разни разсъждения, който са доста относителни! Иначе като цяло не е никак зле!
Предложения
: ??:??