12.05.2010 г., 12:30 ч.

Чужда в собсвената си страна 

  Есета
2502 0 4
3 мин за четене

    С всеки изминал ден започвам все повече да мечтая да се махна от България. Всеки ден съм все повече отчаяна от положението в родината ми.

 Мразя вече да гледам новини, защото те само ме подтискат и разстройват. Започвам да мразя дори собствената си родина! И как да я обичам, след като тя всеки ден се „гаври” с мен и се стреми по всеки възможен начин да ми вземе и хляба от ръцете. Искам да се махна, искам да избягам от тук! Полудявам в тази страна, полудявам да гледам как глупаците мълчат и са доволни от всичко. Е, аз не съм доволна... не съм доволна,че държавата ме принуждава да живея в панелка, че не мога вече да уча, ако нямам пари, че не получавам никакви помощи, въпреки че съм студентка с един родител, че майка ми е принудена да работи в чужбина, за да имам какво да ям тук, че ме е страх да излизам вечер от вкъщи, защото по улиците се разхождат свободно педофили, убийци, крадци, наркомани, озлобени улични кучета, пияници и изнасилвачи!  

  Отварят се толкова много лъскави кафета, магазини, заведения, а живеем в малките мизерни „дупки”. Не мога да създам семейство, защото не мога да си позволя нито собствено жилище, нито да отглеждам дете в България! Аз съм на 21 г., но отсега съм решила, че в България няма да родя НИКОГА дете, защото не искам то да расте в тази нелепица и мизерия, в тази страна на абсурдите. Не искам да съм като всички останали, които се примиряват със ситуацията и казват: „ Абе, отглежда се! С малко, ама се гледа!” Но аз не искам да го гледам с малко, колкото за хляб, аз искам да дам бъдеще на моето дете! Не искам като ми поиска някой ден пари за нещо и аз да му кажа: „ Няма!” и то за нещо нормално, като пари да излезе с приятели на кафе или да отиде на училище...

   Как може да ми се вдигат цените и то на неща от първа нужда, а заплатите да продължават да бъдат все същите! Трябва ли в България да си лъжец, крадец, мутра или курва, за да успееш!?!?! Всеки ден тази страна убива по една ценност в мене и все повече чувствам нуждата да се махна, за да се съхраня! Аз не искам да живея в България! Не виждам бъдеще в България! Не виждам надежда! Не виждам и смисъл да се боря! Тази държава не ми е дала нищо! Абсолютно нищо! За това и аз не искам да ù давам нищо! За какво ми е да съм пълна глупачка да плащам примерно пътен данък, а да си чупя колата по дупките по улиците? За какво ми е да си плащам здравни осигуровки, след като не получавам качествено лечение? За какво ми е да си плащам таксата за университета, след като не получавам качествено образование? Какъв стимул  имам да остана тук? Това, че държавата се опитва по всевъзможен начин да ми вземе и последната стотинка ли? Омръзна ми да слушам лъжи и обещания, които бързо се забравят! Омръзна ми да вярвам, че нещата ще се оправят! Омръзна ми да гледам как долните хора са по-добре от мене! Е, и аз ли трябва да стана долен човек, без ценности и душа, за да имам поне това, от което се нуждая, за да съществувам? Омръзна ми да слушам, че България е в криза! Е, сега сме в криза, като взимаме от ЕС, а като дойде времето да връщаме парите, тогава в какво ще сме?

Аз съм българка, но за съжаление, не се гордея с това! Моята родина е България, но за съжаление аз се чувствам чужда в собствената си страна! Не се чувствам нито сигурна, нито защитена тук и няма да приема никога България за свой дом!

© ЖЖ Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Здравей Бобита! И аз, за съжеление, подкреям твоята нагласа за България! Казвам за съжеление, защото е жалко да искаш да се махнеш от родината си и никога да не се върнеш, но какъв избор има човек, който иска да живее свободно и пълноценно? Аз съм на 23 в момента и в бъдеще не се виждам в България, най много още една година да устискам. Имам бакалавърска степен, в момента крам магистртура,говоря ангийки, не мога да се оплача откъм възможности за работа. Но какво ме кара и аз да искам да се махна от тук?! Мизерното заплащане за къртовския труд, минималната възможност за развити, липсата на обективна оценка за положените усилия, колкото и каквото и да работиш тук си заставен да ПРЕЖИВЯВАШ и ТЪРПИШ!!! В момента нещото, което най-много ме интересува е как да се махна от Бългаиря?! Дори, това което си пожелавам всяка вечер и на всеки празник е да имам късмет в чужбина - да намеря хубва работа и да попадна на хубави хора и някой ден да имам дете, на което мога да осигуря дом и образование!!! Незнам дали ти си още в България, но аз се моля до 1 година да съм се махнала от тук!!!!!
  • Нужно е някой да остане,нужно е някой да се жертва, да се опита да управлява и да изгражда по-добре, отколкото това е правено в нашата държава досега. Недоволният, жизнелюбивият, умният,борбеният млад човек е този, който може да се изправи срещу стихиите, ако обича Родината си. Да мразиш Родината си, е все едно - да мразиш майка си.
    Когато майката е болна и немощна, тя се нуждае от грижи, а не от отритване. Отколко време България не е под турско иго. От 132 години. Та това е толкова кратък исторически период! А какво сме преживели след Освобождението? Та ние едва сега започваме да се изправяме и да прохождаме! Началото е трудно и най-лесното е да се предадем. Не желая да се предаваме! Имам деца и зная много добре какво преживяват те, но за нищо на света не бих желала да се предадат, а да се отстояват тук - в Родината си. Да са граждани на света, но да отдадат обичта и силите си за доброто на Родината.
  • Съгласна съм с теб! Поздрав!
  • ех, пуста младост...
    ....................
Предложения
: ??:??