21.12.2023 г., 13:45 ч.

Чък Били 

  Есета » Други
350 1 16
3 мин за четене

 

Здравейте, откровенци!

 

Така и така отново съм тук...

реших да напиша нещо, което изобщо не ви интересува... и за което не ви дреме...

Но на мене ми дреме,

защото иде реч за самия Чък Били - почти двуметровия индианец от ''Testament''!

И ако и да има някои от вас които са готови да спорят с мен, че точно Чък е най-добрия вокалист в траша...

ще ви откъсна ушите... така да знаете.

 

Но... малко предистория.

Ето как се случи така, че прослушах тази супер яка група:

 

Някъде в началото на 90-те (зората на шибаната ''демокрация'' в БГ)

аз се ''задомих'' (не че бях бездомен дотогава... )

Глупости говоря.

''Задомяването'' ми с ''благонравата'' - моята съпруга, беше после.

 

Първом беше ''Testament''.

 

И тъй:

слушах си аз добрия стар хеви метъл, когато траш-ът взе да набира все повече скорост и популярност и така да се каже, бе кощунство да не си купя поне един албум, на поне една траш-метъл банда.

Въпросът беше кой албум и на коя група.

Металика?!

Абсурд!

Металика ги чух вече още с дебютният им албум ''Kill 'em All''. После дойде ред и да следващите два от дискографията им - велики албуми на велика група (спор няма). Но... нещо сякаш не ме грабваше тази група. Какво точно и до днес не мога да си отговоря. Целия свят беше полудял по ''Master of Puppets'', а на мен мечка ми беше стъпила на ушите.

Общо взето цялата ми представа за траша, беше изкривена и пречупена през призмата на Металика.

Така, че реших просто да отскоча до музикалния магазин и ей-така наслуки да си купя една касета на която и да е траш-метъл група. Така и сторих.

 

Още с влизането ми в магазина (беше пуст по пладне - само аз и продавача) ми се наби на очи една обложка - така или иначе беше повече от ясно, че единствения критерии в изборът ми ще се базира на визуалната ми преценка (от обложката). Взех касетката в ръце... повъртях я малко из ръката си... ''Това е'' си казах.

- Това е - казах и на продавача.

''Обложката прекрасна! Музиката... ще видим'' - си рекох.

 

Ето го и въпросният албум:

https://www.youtube.com/watch?v=ZIrBDBVuws4

 

Първите секунди след като си го пуснах в къщи след като се прибрах в ушите ми зазвуча някакво латино-испанско... не знам си какво... и си помислих: ''край... прецаках се... пусти, мой късмет'' Но това, което последва ме плени от раз и завинаги - особено след като чух вокалът.

 

И така до днес!

 

Да - няма такъв глас! 

(тук леко перефразирам една колежка от Откровения - ''Няма такава поезия''!)

 

И ако някой от вас, сега се чуди и мае, що за глас е гласът на Чък Били...

ето един приблизително добър опознавателен клип:

https://www.youtube.com/watch?v=fJc5KmCvwjY

 

Чък Били е майстор и на чистото мелодично пеене:

https://www.youtube.com/watch?v=2vqL3arbzXc

https://www.youtube.com/watch?v=bry_6P_1co4

 

... и на характерното груув ''грухтене'', характерно за стилът Death Metal:

https://www.youtube.com/watch?v=9lkNd5tKJ-o&list=OLAK5uy_mIKglnkgAh3H9nxp_6QPra-_eI5U9zuJc

 

Рядко се среща вокалист с подобни гласови възможности - да съчетава чисто пеене с груув.

 

Това е.

Обещах есето да е кратко, щото и без друго не ви интересува.

 

Чао!

© Крив Кривак Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • хахах...
  • Върви си някакъв човек през парка и гледа група тинейджъри - металисти. Покрай всекиго от тях минавало момче с кутия и те пускали вътре пари.
    — "За какво събирате тези пари, деца" - попитал човекът.
    —"За да купим на бабите пред блока самолетни билети до Амстердам, да видят какво означава проститутки и наркомани"...
  • Е, така си е. А по мое време, когато бях тинейджър и се събирах в компании нямаше наркомани - поне аз не познавах такива. Сега не ходя никъде (домошар съм) но сам си пуша насаме (когато има) и се потапям в музиката. То това му е удоволствието (за мен).
    И жената не ми прави проблеми - свикна ми. Макар, че тя не пуши трева.
  • И аз не съм се забърквала твърде много. Друго имах в предвид. Когато започнах да посещавам местният метъл-клуб сама, защото нямаше с кого, чувах изрази от типа на “ Там ходят само наркомани”. И то от хора, които никога не са стъпвали на подобно място. Разбрали- неразбрали ми дават акъл. В чалга-дискотеките имаше също толкова пияни и дрогирани типове.
  • Много хубав коментар, Петя.
    Ето, че някой все пак ме разбира, защо написах това есенце. Можеше и по-подробна и интересна информация да вкарам тук, ама... има ли смисъл трудът - двама-трима ще им е интересно, пък и аз съм си мързелив.

    С наркомани не съм имал контакти, но преди 6-7 години сам реших да пробвам тревата. Хареса ми. И досега от време-навреме пуша козче. А тогава музиката звучи в пълния си обем и детайлност.
  • Знаем си те теб, меломанче 🙂 Интересно беше. Аз, като дъщеря на nu metal-а, започнах с този стил, докато всичките ми приятели бяха хлътнали по чалгата и Мишо Шамара. Както се казва “И сам войнът е воин”. Дори не помня как “кривнах от правия път” и се “Забърках с наркомани”, както обичат да говорят хората в малкия град. Нищо, че не знаят за какво става на въпрос. А татусите и пиърсинга вече бяха черешката на тортата 😂 Как да е. Музиката никога не спира в кухата ми глава и няма нищо друго на този свят, което може да ме върне към живота, освен музиката. Само така забравям, само така се лекувам, понякога тя ми помага да преживея деня; тя ми е основен вдъхновител и не мога дори един ден без да си пусна поне една песен. Ето защо твоята лирична възхвала на един от любимите ти вокали беше интересна за мен.

    П.п- те ще идват на 27.07 в София, но не знам мен дали ще ме огрее. Да гледаш любима група на живо си е голямо преживяване. Поне за мен. 🤘
  • ...други пък питаха, защо кощунствам.
    Мислеха си, че ''Завет'' е свързано с библейския Завет.
    Как да не ми е весело в този зверилник тук.
  • И на теб, Петре!
    Ще предам и на Чък пожеланията.

    п.п. ...и Били се пише с главна буква!!!
    Да - по едно време бях ''Завет'' (Testament)
    А някой ме беше питал тогава ''завЕт'' или ''зАвет'' съм... хъхъхъ...
  • Не всичките, метрономе, по-точно - никой. 😆 Не ти помня всичките превъплащения, май с някое от предните ти писахме за звателния падеж. Както и да е: Весела Коледа и щастлива нова година на теб и на Чък били! И на Гилън и на Кольо гилъна също! 😊
  • ...а мен ко ме интересува, че теб не те интересува... хахах...
    Важното е, че ви убих всички с това ''есе''.

    Гилън пее, най-зверски в ''Born Again'' - Black Sabbath
  • И мен не ме интересува. You Killed ‘em all, метрономе! 😊🤟🏻
  • Аз ти благодаря за коментара и пожеланията!
    Благословията да се върне при теб и близките ти.
  • Благодаря за споделеното!
    Весели празници желая на теб и семейството ти!
    Бъдете благословени и богословени от Спасителя!
  • ...като обеля някоя дума в коментар, свързан с вечната тема - политиката, казват: ''агент на Кремъл'', ''копейка''... и т.н.
    Сега пък да не рекат, че Чък Били ми плаща за реклама... абе, квото стане.
  • баааххх... туй ''остаряване''!!!

    Мерсаж, Гоше!
    Хубави празници и от мен.
    Ми... кво да те интересува... пък и другите читатели. Няма ''бели кълки и бели дупета'' за теб... няма ''паметници'' и гадни ''рашисти''... нема ни ''демократи'', ни ''комунисти'' (любима дъвка за някои)... Просто, яко метъл!
  • Наистина не ме интересува, но все пак прочетох, което не е малко 🤣
    Хубаво да си изкараш празниците, Димо, и си слушай музиката, която си харесваш 🙃
    ПП
    Едно време слушах яко рап, даже владея някои чалъми, ама остарех веке и по ме влече нежната музика... из Стриптийз клубовете 🤣
Предложения
: ??:??