17.12.2013 г., 23:18 ч.

Църквата и старите мехове 

  Есета » Други
1227 0 2
3 мин за четене

 Ако ме питате дали съм религиозна, ще ви кажа не, защото философът в мен е жив, защото християнството не е религия, не е мъртво учение, изложено в списък от догми, закостенели традиции и канони, то е жива философия в развитие.

 Спасителят се бори срещу формалностите, жаждата за власт, суетата, парите, каноните и търговията в храмовете. Вие превърнахте учението на Този, който се бореше срещу формалностите във формалност и догма, позлатихте кръста на Този, който се бори срещу суетата, извършвате търговия със скандални злостни книги срещу другомислещите, от жажда за известност в медиите и слагате анатеми, без да имате право на това. Вие знаете, че много първи ще са последни и много последни ще са първи, и въпреки това слагате ореоли на много светски първенци, а "светец" значи ученик на Иисус и вие не сте тези, които да преценяват кой е истински ученик и кой не. Казахте на хората да изпълняват вашите правила наготово, без да ги подлагат на съмнение, а Спасителят е казал, че ако търсим, ще намерим. Философите в църквата са като орли в клетка, притиснати от догми и канони и когато някой от тях успее, чрез своето любопитство да се освободи от тях, вие го наричате еретик, заплашвате го, че ще умре в ада и отказвате да общувате с него. Къде е християнската ви любов към врага, към различния, към отхвърления?

 Иисус не беше разпънат от хора и предаден от Юда, той беше разпънат и предаден от Сатаната, който използва хората, като ги заблуди с думите "консервативност", "формалност", "догми", "власт", "суета",  "фанатизъм". Тези думи разпънаха Иисус, срещу тези думи той се бори, а вие ги издигнахте в култ, вие палите свещи във външни стаи, а не във вътрешни.

 Казвате, че църквата не е сградата, не са хората, а е институцията. Истината е, че църквата не е изградена от материални камъни, а от праведници.

  Защо Библията е толкова скъпа, не трябва ли Словото да грее на всички като слънце? Може ли да се определи цена на нещо, което е безценно? Защо в храмовете хората не разбират какво им се говори и влизат по задължение или за да им е тържествено?

 Вие ще ме наречете сектант, но за мене сектант не е човек, който се е отделил от църквата, за мене тази дума има коренно различно значение. Сектант е този, който иска от хората сляпо да спазват заповеди, да се боят от Бога и да почитат и добрия, и злия цар.

 Ако ти видиш как бият брат ти, ще стоиш ли отстрани, с оправданието, че си християнин, или ще му помогнеш? Защо християнин е станало синоним на страхливец?

 Ако опра ножа си в гърлото ти и ти кажа да не лъжеш, защото ще те убия, ти няма да лъжеш, но махна ли ножа, пак ще започнеш да лъжеш, защото страхът не те променя отвътре, а те принуждава да се държиш по определен начин, променя те само отвън, а тази външна промяна е без значение.

 Едно време са считали развода за позор, но ако един мъж от това време е искал отвътре да се разведе с жена си, но формално не го е направил, той вече отвътре е разведен. Този мъж си мисли, че пази душата си, като е приел един принцип по принуда.

  Но принципите се делят на вътрешни-такива, които приемаме по наше собствено вътрешно убеждение и на външни, такива, които спазваме по принуда. От спазване на външни принципи няма смисъл, защото е редно да ги приемем като вътрешни и тогава ще се изпълни херметичния закон и това, което е отвътре, ще стане като това, което е отвън и това, което е долу, ще стане като това, което е горе, защото праведният човек е праведен, независимо дали се намира в рая или в ада, независимо дали се бои от Бога или не. Спасителят е казал, че Истината ни прави свободни, защото ни освобождава от този робски страх.

 Обърнете гръб на думите и идеите, които разпънаха Месията, обърнете се към вътрешното, а не към външното, не погребвайте философа в себе си с тях, не оставяйте дяволът да ви превърне в стари мехове, защото виното на Словото никога няма да може да се налее, да се побере в тях, във вашите любими догми, канони и формалности.  

© Ани Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Браво! Скарай им се на тези п******* в църквата. Много правилно е твърдението, че лицемерното следване на религиозните догми е без значение, тъй като това не прави хората вътрешно добродетелни. Не съм съгласен обаче с въпроса: не трябва ли словото от Библията да грее за всички като слънце? Не може да грее като слънце книга, изградена върху основите на лицемерието, тиранията, деспотизма и жестокостта.
    ПП: Вън търговците от храма!
  • Добре започваш - като за 20 годишен човек.От тебе ще излезе чудесен еретик.
Предложения
: ??:??