3.03.2006 г., 14:55 ч.

Да почувстваш свободата 

  Есета
2763 0 3
1 мин за четене

"Не е ли прекрасно...?Не е ли страхотно чувството за свобода?"-крещеше току що излязал от затвора мошенник.След три години,прекарани в клетка,без личен живот,без лично пространство,без право на избор,той бе открил смисъл на тази дума...Бе се запознал със света на робството и мизерията и сега,макар и без работа и жилище,той се радваше на свободата си като на дар от Бога...

"Аз съм свободен"-обясняваше той на непознато хлапе,срещнал на пътя..."И винаги съм бил такъв,но не го осъзнавах..." Човека родил се свободен е длъжен да почита и защитава дарената му свобода,която всички тъй силно се опитват да отнемат...

Играта на живота те кара да се учиш,да изследваш и решаваш,да грешиш и да поправяш грешките си,да се развиваш и издигаш,в името на личната си свобода-свободата в правото на избор,собода на действия и разсъждения.

Да си такъв какъвто си се родил е също толкова трудно,колкото да съхраняваш лед на стайна температура,но ескимосите го правят...значи можеш и ти!Просто трябва да повярваш във възможността,да изчистиш съзнанието си и прозреш истината...И чак тогава да можеш гордо,с високо вдигната глава да крещиш "Аз съм свободен!!!"

© Елмо Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ето това много ми харесва: Да си такъв какъвто си се родил е също толкова трудно,колкото да съхраняваш лед на стайна температура,но ескимосите го правят...значи можеш и ти!
  • Благодаря ти много за коментара...За мен оценката не е важна-тя не може да ми помогне така както думите...Започва като разказ-по този начин въвеждам читателя в темата...
    Доста е кратичко,същност не беше есе а спонтанно нахвърлени мисли,но предвид възможността за стихотворени,разказ или есе реших че това е най-подходящото...
    Взимам доста насериозно съвета ти за разгръщане на темата и ще се опитам да го направя по-пълно...
    Пак ти благодаря за коментара,както и на всички останали направили си труда да го прочетат
  • Не бих писала просто така тройка без да дам коментар. Затова аз ще пиша само коментар, но няма да оценявам. По моето скромно мнение идеята ти не е лоша, но не е реализирана по добър подход. Къде се губи мошеника в началото на текстта, защото есето започва като разказ!Персонажът или е нужно да намери развитие или да бъде отстранен.Разгърни разсъжденията си, покажи ни къде, посочи ни още примери за чувството за свобода. Бъди аргументативен. Може да са лични твои усещания или поглед на свободата в исторически план...Това, което ти казвам не е критика, това е моето виждане за един още по-добър текст
Предложения
: ??:??