19.03.2009 г., 3:58 ч.

Дали любовта прави човека по-добър и по-свободен? 

  Есета » Любовни
11451 0 1
1 мин за четене

   Всеки среща голямата любов в живота си. Поводите са различни, но не винаги сме способни, готови да дадем дължимото на това светло и красиво чувство. Любовта дава сила, тя облагородява - лошия превръща в добър, грозния - в красив. Влюбеният е като птиците в простора - любовта дава криле, пренася ни в един друг свят, свят, в който всичко е идеално. В любовта разбираме всичко за себе си и за любимия човек. Тя създава потребност и е най-висшата форма на общуване между две влюбени сърца.  Да обичаш един човек, означава да обичаш недостатъците му.

   Любовта е богатство, по-скъпо от всички земни съкровища. Човекът изпитва нужда от нея. За да се опише, не стигат думи, защото тя извира от душата.
   Част от живота на човека преминава в търсене на някого, когото да обича. Толкова е трудно да се открие подходящия човек! В повечето случаи хората се разминават, без дори да разберат какво пропускат. След време осъзнават грешката си, с много усилия се опитват да си върнат този, когото са отминали, но това се оказва трудно, понякога дори невъзможно.
   Любовта е основен закон и висш смисъл на човешкия живот. С любовта идва и желанието за живот, за прогрес. Тя създава, укрепва, влияе благотворно върху духа, лекува. Творец е на всичко възвишено и светло. Любовта не бива да се разпилява, тя е ценна. Истинската любов се нуждае от разбирателство, жертвоготовност и най-вече искрени чувства. Тя се ражда, живее във времето и не може да бъде заменена с нищо друго. Когато човек обича истински, не може да "изтръгне" от сърцето си любимия, дори той да е на хиляди километри от него. Тя таи надежда, че отново ще почувства близостта на най-милото и любимо същество. Ако една любов е истинска, не може да бъде докосната от времето и разстоянието.

   След тази моя констатация вече мога да отговоря на въпроса "Дали любовта прави човека по-добър и по-свободен?". Според мен отговорът е положителен, защото именно Любовта преобразява човека изцяло. Тя трябва да бъде запазена, защото в противен случай губим душата си, а загубим ли душата си  - губим себе си.

   Любовта без свобода означава - робство, а свобода без любов - това е мрак.

© Кристина Георгиева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??