27.02.2008 г., 7:41 ч.

Добрите хора - душиците им 

  Есета » Философски
2597 0 4
"Понятието" - или по-скоро "разбирането" - за доброто е сътворена, пръкнала се от ония, които сами се разпознават като добри, които бягат, страхуват се от нещо, затова пък наричат туй отбягвано и страшно - зло.
Кое (какво) е злото? Но не какво е злото из от главата на добрите, а наистина - алогенното разбиране за злото какво е?
Злото е онова, което не се разбира. И най-вече онова, което не се приема.
Има ли такова нещо, веднага се включва механизмът на очертаване на злото, както и жалкото отрицание на това зло - самосъзнанието, "че съм добър".
Друг произход за доброто и злото няма, истината за тях е събрана цяла тук.

© Едуард Кехецикян Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • В такъв случай може да се каже, че целият ни народ е една "добра душица"-страхливо и мълчаливо отминаваме проблемите,гледаме ги от страни и не смеем да ги посочим.Та незнам дали е толкова добро "доброто".
  • То, Стояне, горният текст казва, че доброто и злото не произтичат от човека (от постъпките му), а от шаблона, който се нанася върху тия постъпки. Затова и произхода на истината за доброто и злото е тук (в разпознаването на шаблона), а не в оправдаването на шаблона, което се търси в човешкото поведение.

    Да, онзи, който се страхува и отхвърля, нарича онова, от което се страхува и което отхвърля - зло. Благодаря ти за мнението.
    ---
    Васил, ще ти пратя съобщение.
  • "Кое (какво) е злото?"Сократов въпросАбсолютно вярно!Есетата Ви са много добри,ако публикувате другаде бихте ли ми дали линк.Честно казано,в тази категория,единствено вашите работи ми се виждат стойностни.Много добро,много.
  • Не е ли малко преувеличено да се твърди , че ,,истината за тях е събрана цяла тук.,,?По-скоро разбирането за добро и зло трябва да се търси там откъдето произлиза-от човека.Колкото личности -толкова и мнения.Не винаги злото е неразбираемо.Може би неразбраното е плашещо , страшно , отколкото зло.Изправен пред неразбираемото човек наистина включва механизъм , но не винаги на очертаване на злото,а по-скоро на отхвърляне и страх.Иначе е много добро попадение.
Предложения
: ??:??