3.03.2007 г., 19:31 ч.

Дрогата 

  Есета
2839 0 2
1 мин за четене

КОКАИНЪТ ( кока, база, крек-кокаин, който може и да се пуши) и амфетамини - те са най-широко разпространените стимулиращи средства, с които се злоупотребява.

Чистият кокаин представлява бял прах, който е без мирис. Удобен е за наркоманите, защото не се пуши или инжектира, а само се смърка. Той представлява извлек от листата на коката (кокаинов храст). Растението е разклонено с малко зеленикави или бели цветове. Расте в Южна Америка и на остров Ява. Плодът му е червен и леко удължен, подобно на череша.

Физиологичното действие на кокаина е двояко. От една страна, той възбужда централната нервна система, премахва умората, глада, повишава настроението и самочувствието, а от друга, предизвиква бързо и неясно говорене, задъханост, тремори , потене, ускорен пулс, повишено кръвно налягане, безсъние и смърт.

При употребата му се загубва усетът за болка, топлина и допир и затова кокаинът се използва като медикамент в хирургията. Човек, който употребява редовно кокаин, е блед, слаб, с мъчителен сърбеж по кожата. Освен това страда от мания за преследване, може да получи и епилептични припадъци.

КРЕК -

Това е разновидност на кокаина, която може да се пуши. Той освен, че е силно токсичен, е много лесно достъпен. Чрез него от една изпушена цигара се постига мигновен ефект - той светкавично достига до мозъка и предизвиква свръх възбуда, еуфория, повишени сексуални желания и усещане за свръхмощ. Крекът води много бързо до психическа зависимост.

Амфетамините (

метадрин, лед). Приети в малки дози, те намаляват чувствителността към умора и глад, повишават работоспособността и предизвикват еуфория. При продължително взимане на по-големи количества се повишава кръвното налягане, ускорява се сърдечната дейност.

© Аааа Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Наистина Красимир е прав........щеше да бъде по-интересно ако беше казал как всъщтност действат......т.е. че не кокаина всъщност те надрусва, а че той просто "заповядва" на мозъка да се изпуснат хормони от типа на допамин, серотонин и т.н.
  • Произведението ти е излишно,защото си имам гугъл
Предложения
: ??:??