4.06.2010 г., 15:52 ч.

Другата буза 

  Есета » Други
870 0 0
1 мин за четене

Сигурно ви се е случвало да намерите  разрешение за някаква ситуация, без да се налага да правите нещо особено. Тук искам да опиша един случай, който хвърли светлина върху библейските думи на Иисус, за това как да обърнем другата буза.

   Баща ми ме помоли да го придружа до един негов приятел, за да свършим някаква работа. По всичко изглеждаше, че ще се забавим поне няколко часа. Ако можете да си представите озвучението на ромска сватба и ако го сравните с начина, по който говори приятелят на баща ми, няма да има голяма разлика. В смисъл,едва ли е много приятно за човек, който обича тишината и спокойствието, да прекара известно време в компанията на такъв шум и какофония. И така, в този момент в мен се появиха две сили. Едната казваше, че всичко е наред, а другата се бунтуваше и не искаше да ходи. Но знаех, че трябва да отида. Казах си, че имам два избора - или да се съпротивлявам и да отида, или да не се съпротивлявам и пак да отида. Сетих се за думите на Иисус. В този момент ми хрумна да седна и да напиша положителните черти в характера на бащиния ми приятел.  За мое учудване, отмествайки вниманието си от неговото гръмогласие, открих доста ценни бисерчета в този човек, които не се виждаха на пръв поглед, но бяха там и ме очакваха. След това потърсих доброто в ситуацията. Отбелязах, че правя услуга на баща си, че имам възможност да се упражнявам в позитивно мислене. Напомних си, че именно в моменти като този, човек се подлага на изпит и ако го издържи, силата и мъдростта му нарастват. След това почувствах облекчение. Бушуващите допреди малко сили бяха затихнали. Приготвих се да тръгвам. В този момент звънецът на входната врата звънна. Беше чичо ми. Уведоми ме, че той ще отиде с баща ми и няма да имат нужда от моята помощ. В този момент наистина ми просветна. В момента, в който потърсих позитивните аспекти в ситуацията и спрях да се съпротивлявам, нещата се разрешиха от само себе си.

   Извадих си следната поука - по-добре е да търся позитивното, вместо да се боря с негативното. Така негативното не ме засяга, защото не му обръщам внимание и не се налага да го изживявам.


© Иван Аршинков Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??