29.12.2009 г., 23:59 ч.

Екзорсизъм 

  Есета » Граждански
2269 0 9
1 мин за четене

Седя и гледам "Is it real" и се чудя как е възможно хората да вярват в това!? Той доста често има логично обяснение, но човек трябва може да разграничава реалното от нереалното, духовното от недуховното.
Може би за мен голяма част от нещата са прекалено логични, но всеки си има гледна точка. А лечението от екзорсизъм си е чисто психологическо внушение. Най-лошото е, че хората, ходещи на тези процедури, са с нестабилно психическо състояние и се поддават много по-лесно на внушение. Синдромът на Дорент, например, отговаря отчасти за странното поведение на някои хора, мислещи се за "обладани от сатаната".
Смешното е, че една жена каза: "Ще наритам/изгоня дявола", (не ни ли учи именно Библията, а и реалните примери, че той иска да остане скрит за нас и да ни убеди,        че не съществува?) Но още по-смешното е, че не може да осъзнае, че тя сама не е в състояние да направи нищо, а само Бог може да й помогне.

Това проучване на National Geographic наистина ме учуди. Странно е, но всеки ден все повече и повече се убеждавам, че хората се самоунищожават сами - говоря за реални факти, от които единият е екзорсизмът. Те не само не помагат на близките си, но са готови дори майка си и брат си да убият за пари. Хората унищожават в голяма част живота и на останалите - не пазят дори земята (като изключим Бог), благодарение на която живеем. 
Не мисля, че има какво повече да кажа.
На някои може да им звучи много песимистично, но аз не съм настроена оптимистично към хората, защото почти всеки път все повече и повече се разочаровам от тях - от тяхната алчност, продажност, жестокост...
Ще се радвам и вие да коментирате и да кажете какво мислите по този въпрос.

© Катерина Лулф Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Виж този "документален" филм и ще откриеш и по-луди от самозваните екзорсисти:
    http://vbox7.com/play:3e9c34ae
    А ако погледнеш тази тема за филма ще събереш материал за поне още няколко подобни откровения:
    http://daobg.com/forum/index.php?showtopic=46066
  • Не беше риторичен въпрос. Макар,че го зададох някак неясно. От една страна исках да кажа. че е безполезно да влагаш енергия мислейки за проблем, който не можеш да решиш. От друга ти си деветнадесет годишно момиче, което гледа света с широко отворени очи и още се учи от него. Продължавай и успех!
    P.S. Май и аз не знам какво говоря.
  • Това беше риторичен въпрос нали?
  • Нашият Бог Христос е изгонвал бесове. Светците са го правили. Бог ни е дал Библията, в която можем да открием всичко необходимо. Или поне който иска. Шарлатани и наивници по света има не от вчера. Нали? Телавизията бълва помия също не от вчера. Учудвам се, че твърдиш, че се учудваш. Смятам, че просто си искала да споделиш с някого това което е върте в теб. Е не си сама. И аз съм твърдо против шарлатаните, сектите, лъжепророците, помията и лъжите по телевизията. Е и ? Можем ли да направим нещо по въпроса или просто си споделяме? Как смяташ?
  • "Странно е, но всеки ден все повече и повече се убеждавам, че хората се самоунищожават сами"
    Вероника, ти знаеш отговора. Всички, които са се изказали знаят и са чели повече от мен, но може би, ти питаш и още нещо: "Само аз ли виждам така нещата!?"
    Не, но ще дойде време, в което все по-малко хората ще виждат нещата като теб, после ти ще разбереш как да различаваш реалността и не истината, илюзията, внушението, манипулацията, тогава, пак ще имаш хора около теб и имайки отговорите за себе си ще разбереш дали има смисъл да чуеш и техните.
    Тук, тук обаче не си сама. Радвам се, че си повдигнала този въпрос, защото отговорите - бяха и за мен.
    Щастлива 2010 година!
    пс: "За глухия всички, които танцуват са луди."
  • Аз пък все повече се убеждавам, че днешният ни живот до голяма степен е изграден от самовнушения. Наскоро гледах едно предаване, в което на хора предложиха да пият вода от две необозначени бутилки. В едната имаше минерална, а в другата чешмяна.75% казаха, че повече им харесва водата от бутилката, в която бе чешмяната вода, а в допитването преди пробата повече от 80% твърдяха, че им харесва повече минералната вода.
    Та така е и с екзорсизмът и с много други неща - самовнушение.
    Майкъл Мур има хубава книга за това как ни манипулират и ни карат да вярваме в лъжи, за да сме по - лесно податливи на внушения.
  • akonitin (Никодим Сертов): Не съм съгласна а теб.(за последното изречение) Докато го гледах този - Боб Ларсън; и неговото си е чиста провокация на слабия психически ум. Дори и специалистите казват - "Той само му казва да излезне, но не се бори с демона" Пък и примера който съм дала - за жената която ще изгони дявола - не е многозначен.Тя е била именно на тези "церемонии" което от лековерното и поведение( и изразните средства, които използва) не може да се съди за вяра в Бог, защото според думите й тя ще направи това сама - виж и материала за повече подробности - http://zamunda.net/details.php?id=198413&hit=1

    Моне да не съм на ти с темата, но според това което видях (и според моето собствено мнение) този - Ларсън - не притежава никаква "сила" в тази област - освен обаянието с което подчинява слабо психическите хора
  • Сложен въпрос, много сложен...Две мнения, едното - наскоро излезе една книга на име "Разказът на един екзорцист" на Габриеле Аморт - главен екзорцист на Ватикана, смятан за изключителен авторитет по въпросите за демонологията и екзорцизма. Не съм я чел още, но в книжарницата като я разлистих доста интересни неща излязоха. Оттутк всеки гледал "Екзорсистът I" (защото другите части не струват), знае за какво говоря. (Още повече, че Пазузу - демонът във филма си е напълно реален и е засвидетелстван във вавилонски и асирийски текстове, има дори негови статуи и пр.)...Това - ясно.

    Другото - една идея, която не е много стара - а именно, че всъщност никакви обсебени не е имало, а това чисто и просто са били душевно болни индивиди, епилептици или шизофреници, страдащи от маниакално-депресивни психози (с променлив интензитет) и пр. Когато медицината не е припознавала обсебването като медицински проблем, сиреч - като заболяване, са викали свещениците да гонят бесовете. Аконтин посочи ролята на сугестията, да, съгласен съм, тя също е имала голямо значение.

    Същевременно доста интересен анализ на обсебването прави М.Фуко в една от лекциите си за "Анормалните", където поставя акцента върху овластяването на тялото и превръщането му в средоточие на християнската власт.
  • Екзорсизмът е вид лечение, а не заболяване. Може би е техническа грешка, вместо "с" да напишеш "от". Все пак, внушение или не екзорсизмът помага в някои случаи, просто има много неизследвани области в коитонауката тепърва навлиза (или пък е абдикирала и отказва да изследва). Плацебо ефекта си е безспорен факт, така, че дори и да е внушение, то е конструктивно внушение (понякога е добре пациена просто да повярва, че Някой или Нещо му помага за да мобилизира собствените си сили).
    За да ти помогне Бог трябва да вярваш в Него, това е и задачата на екзорсиста, да възвърне вярата на обсебения, да го накара да вярва, че не е сам...
Предложения
: ??:??