19.11.2010 г., 13:53 ч.

Friend with an ex* 

  Есета » Лични
1318 0 3
7 мин за четене

 

 

 

                                                       Friend with an ex*

 

 

         Когато в нашия човешки свят на заплетени връзки и взаимоотношения,  по принцип е трудно човек да дефинира приятелството като факт или явление, не става ли невъзможно сложно да го направим в случай на стара любовна история? Задавам толкова комерсиалния и често питан въпрос, който е до болка банален, но все пак поне за мен все още неотговорен, а именно има ли приятелство между бивши гаджета? „Гаджета”, дума, която съвсем не харесвам, че ми се иска да имаше някоя по-подходяща, тъй като тази има звучене на равнище high school*, изобразяваща сякаш историята на двама тийнейджъри, вплетени в пуберска любов. Но не е така, може да става дума за най-искрената и красива любовна история, но все пак думата „гаджета” простее по всеки възможен начин и създава впечатлението за незрялост. Няма друга дума обаче, поне не и в случая, затова продължаваме напред с темата, примирявайки се, като когато се налага ще използвам именно нея. Извинявам се за дългото отклонение, но то беше необходимо в контекста на моите емоции и лични убеждения, тъй като точно след като написах тази дума и в главата ми „изникнаха” множество противоречия дали това да бъде написано, или нещо друго, но нямайки алтернатива, неприятното ù звучене издразни всяка клетка на мозъка ми.

        Бидейки засегната лично от тази интересна материя за приятелството между специфични елементи, като двама преживели любовта, в главата ми многократно в рамките на няколко месеца се върти този въпрос - дали е възможно, но ми се иска да получа за себе си обективен, реален отговор, а не отговор обоснован от временна ситуация. В последно време чух n-броя мнения на тази тема, кое от кое по-различно. Като цяло според човешкото съсловие от моето обкръжение има няколко възможности. Някои казват, че приятелство има, дори те самите бяха доказателствен аргумент в своята теза, тъй като са го преживели. Други пък застъпват твърдението, че такова нещо не съществува, и ако някой го изживява значи се заблуждава. Третият вариант както в повечето случаи е смесеният, тоест, че има приятелство, но то е по-скоро от типа „friends with benefits”*, което на практика означава, че този вариант отпада от моята класация с желани отговори. Аз търся и говоря за приятелството, наистина онова, което съдържа в себе си най-чистата форма на искреност и приятелска отдаденост. В случая на бивши гаджета „friend with benefits” означава просто една недовършена история между двама души, които очевидно са на кръстопът, движейки се едновременно напред и назад, без да знаят какво всъщност искат. Какво ще бъде за мен, кой е правилният отговор?

       Личната ми драма премина през различни етапи и метаморфози, страдание, сълзи, самосъжаление, себеотрицание и като кулминация sex with an ex*. Или както аз ги наричам ефекта на многото „с”-та. Един затворен кръг на отрицателни за човек процеси, но след тях идва и осъзнаването, преодоляването, личната победа над спомените, и радостта от промяната, защото промяна има и то в най-силния смисъл на думата. Тя всъщност е факторът, който обръща отрицателното в положително и човек разбира клишето „всяко зло за добро”. Аз съм по-добра във всеки един аспект от битието ми, а това нямаше да се случи, ако не бях преживяла и болката, и сълзите, целият драматичен сериал. Но за това съм говорила достатъчно, за да разкрия вътрешния си триумф в ситуацията, защото в крайна сметка когато едно нещо умира, друго се ражда. Да, любовта ни умря, но нали аз отново се родих, там от чистата болка, на пустата алея от самота. Сътресението на човешката душа има магически характер, може да те превърне именно в онова, което си искал да бъдеш, но така и не си успявал да постигнеш. След като достигнахме изходната точка на нашите отношения, тоест сексът, оттук нататък не веднага, но все пак някога трябваше да решим в коя посока поемаме и дали ще вървим заедно или по отделно. И тук не става дума за реабилитиране на  една любов, нямаше шанс да се съберем, но все пак трябваше да изберем дали прекъсваме отношения, може би не immediately*, но вероятно постепенно, или пък да бъдем приятели, само че не онези приятели, които преди си мислехме, че сме, не онези неискрени отношения, които се характеризират с ревност, злоба, яд, „псувни” зад гърба на другия, а истински приятели. Сега идва и моментът да дефинирам понятието „истински приятели”, поне по начина, по който аз го разбирам. В случая за мен то ще е реално приложено, ако успеем въпреки цялото history*, което имаме да бъдем искрени един към друг, но не просто да си казване истината, а да се радваме за щастието на другия, без ревност и завист. Да постигнем онези отношения, които да отговарят на дефиницията приятели (без екстри). И дали успяхме, намерих ли отговора на въпроса си? Оо да успяхме, но това разбира се е резултат и от външни фактори, като например това, че съм щастливо влюбена в трети човек, който кара денят ми да се усмихне и радва сърчицето ми по всеки възможен начин. Трябва да се отбележи, че вероятно ако не бях на това душевно място, на което съм в момента нямаше да е възможно да бъда безпристрастна, да се радвам за него и да му давам съвети за момичета, но сега съм излекувана от старите рани и съвсем реално изживявам явлението friend with an ex. И му се наслаждавам със всяко сетиво, защото наистина няма нещо по-хубаво, е всъщност има, но нали така се казва, за да „докараме” драматичната нотка. Няма нещо по-хубаво от това да преживееш нещо толкова емоционално трудно, и все пак да успееш съхраниш всяко добро чувство към този човек и дори да се превърне във втория ти най-близък. Толкова е приятно чувството да знаеш, че си минал през тъмния тунел на гнева и си успял да излезеш от правилния изход. За разлика от sex with an ex, то friend with an ex ми носи само положителни емоции, които се обосновават в шегите, смеха, съветите, които си даваме един на друг, в постигането на чиста искреност, на радост за това, че другият е щастлив. Нещо, което не се постига никак лесно, дори напротив, преди няколко месеца би ми се сторило невъзможно да се радвам за него, да го съветвам относно момичета, без задни мисли и ревност. На хартия това звучи малко невероятно, но е факт, който на този етап не може да бъде променен. Има приятелство между бивши гаджета, то е реалност, то е част от това да завършиш пътя си с този човек по един забележителен начин, от това да бъда там за него и той за мен.

       Приятелството е сложен процес на взаимоотношения между хората, когато има непрекъснат обмен на емоции. От тази гледна точка, то не е ли още по-затруднено, когато са намесени двама души споделяли до преди месеци най-интимните си моменти и любов? Сложно за отговаряне, но мисля, че приятелството между бивши е по-висша форма на приятелство, която е постигнала едно по-високо еволюционно ниво, защото да си приятел с ex е трудна задача, която можеш да изпълниш, когато преминеш едни определени бариери в емоционален аспект. Приятелство с бивш има, то е уникален шанс да преоцениш отношенията си с някого и да получиш невероятно удовлетворение от един човек, който преди е бил твоята вселена, а сега е най-добрият ти приятел. Пожелавам на всеки същото, защото е хубаво човек да има много приятели, а е още по-хубаво, когато може да пише за тях. 

                                                                     

                       

                                                                                       The end… at least with you*        

 

*friend with an ex - приятел с бивш (англ. език)

* high school - гимназия (англ. език)

*„friends with benefits” - приятели с екстри (англ. език)

* sex with an ex - секс с бивш (англ. език)

* immediately - веднага (англ. език)

* history - история (англ.език)

* The end… at least with you - край... поне с теб (англ. език)        

 

 

 

© Лора Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Съгласна съм и аз Определено прочетох с интерес.
  • mersi
  • Поздравления за темата! Накара ме да се замисля. Да, възможно е приятелство с бившия/та, но само ако и двамата отново са намерили любовта. Иначе всичко лесно се превръща в ... игра на приятелство.
    Желая ти успех. И много истински приятели!
Предложения
: ??:??