9.07.2009 г., 8:34 ч.

Господин за един ден 

  Есета » Граждански
2248 0 3
1 мин за четене

              Да се напънем за сетен път да ставаме Европейци! Да го сторим ли?
              В България имало криза на междуличностното доверие. Я, чакайте да проучим от кога я има тази криза. Май от когато приехме по "европейски" образец, че "царица е парица" и вместо да се кланяме на труда и съвестно свършената работа, робувахме на лесно спечелените пари, възхищавахме се на дебеловратите, накичени със злата, направихме от Илия Павловци национални герои. И тогава по техен светъл пример, започнахме да се лъжем, да се крадем взаимно. Държавата се намеси, дотолкова доколкото да ни покаже, че кражбата е нещо нормално и тя самата като институция ще краде на поразия от нас, дето я издържаме. Доверието.... Ми изпари се то, след като има ровещи по кофите пенсионери. Аз съм се запитвал дали тези хора нямат роднини, които да им помагат. Най-вероятно имат, но са затворени по "европейски" в черупките си и мислят за едене, пиене и е...не, а не обръщат внимание на страданието на ближния си. И пак казвам, това е само следствие на девалвацията на изконните Български ценности и морал и подмяната им с ценността на зелените хартийки, носещи ни някакво криво усещане за самочувствие и лесно ставаме герои от филма "Господин за един ден!".
              И браковете намалели, защо ли? Защото никой не иска да носи отговорност за собственото си бъдеще, камо ли да понесе отговорност за семейство. Страхът от обвързване е точно това.
              Какво е лечението и не е ли вече твърде късно? Жалко - нямам отговор на този въпрос!

© Иван Иванов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Девалвацията на ценности не е само през последните 20 години, а започва още преди 65. Когато цветът на нацията е избит тихомълком от простаците. За да могат простаците да си натворят простотията. И сега ни управляват простаци. А умните хора бягат, защото все пак човек има един живот и от него зависи как и къде ще си го изживее. Всичко, което ни се случва е закономерност. След 45 години безверие и бездуховност, ще се наложи да си изминем 45 години в духовната пустош, да минем през собствената си Голгота и чак тогава..., ако все още сме останали де!
  • Ние не сме ли част от "хората"? Затова има смисъл да се публикува. В противен случай следва да приемем неудовлетворителното: материала е лош! Някак си не мога да се съглася!
  • Залитането по "царицата-парица" не е болест само на Европа, а на цялата ни западна цивилизация, към която вече се числим и ние. А браковете няма как да не намалеят, след като законодателството поощрява безбрачието и наказва жестоко мъжете, решени да сключат граждански брак. Няма луди! И не е само липсата на отговорност! Законите са такива, че в един ден жена ти пощурява, хваща си някой от Интернета, взима ти децата и изобщо не те пита дали ги обичаш или не. Но не е само това! Има право да те преследва за издръжка, така че цял живот да се влачиш като недобито коте. Ами кой е луд да се връзва да се жени!? Защо да го прави? В самия закон е заложена презумпцията за ивна на мъжа, независимо от всичко...
Предложения
: ??:??