8.08.2008 г., 12:09 ч.

Има ли място романтизма, в съвременната прагматична и твърде рационална епоха? 

  Есета » Ученически
6866 0 4
1 мин за четене
 

 

 Романтика - онази атмосфера, създадена със свещи и вино, с ягоди и шампанско... Онзи мил жест, който издава чувствата на нашата половинка. Мечтаем за тях, четем за тях, гледаме ги във всеки един сапунен сериал, слушаме за тях от нашите родители... Но в действителност съществува ли романтизмът в днешно време???

 "Има ли къ?" Това е едно от романтичните предложения в днешния XXI век. В днешно време е трудно да се каже, че има любов, а да не говорим за романтика!... В един от най-добрите случаи, романтиката е една изкуствено и пресилено създадена ситуация, в която обикновено силният пол цели да получи положителен отговор на гореспоменатото "Има ли къ?". В днешно време няма романтизъм... За хората тя е една излишна подробност, и независимо дали я има или не, не променя кой знае колко нещата. За това е и създаден строго определен ред, който се нарушава в много редки случаи. Цветя - само на празник. Подарък - за рожден ден. Съвместна почивка - само ако има отпуска, а мила дума - когато искаме да се извиним или да  поискаме нещо. И ние, младото поколение, виждайки романтика само по филмите, все повече и повече се отчуждаваме и отричаме от тези безброй прекрасни и мили жестове, душевните ни нужди намаляват до минимум, и ние се превръщаме в едни безпристрастни наблюдатели на ставащото в живота ни. Физическите потребности на тялото стоят много над душевните и ние почти забравяме, че човека срещу нас има чувства. Със своя безкраен човешки егоизъм се опитваме да задоволим собственото си Его, потъпкваме чувствата на половинката си, а после с "романтични" лъжи се опитваме да го върнем отново...

Не!... Това не е романтика! Тя вече няма място нито в тази епоха, нито в някоя от следващите... Тя е нещото, което си е отишло и е оставило спомена за онова, което никога няма да се върне...

© Няма Име Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Дори & романтиката да си е отишла, надеждата умира последна:
    "Че утре ще бъде животът по-хубав, по-слънчев от пролетен ден...".

  • ее аз съм момче и си мисла обратното
  • Не мисля, че е изчезнала - все пак има хора като нас, макар и бройки. Иначе съм напълно съгласна с Петя. Жестоката истина...
  • Аз живея за нея... дано наистина не е изчезнала, защото ако е така, по-добре да не живеем!
Предложения
: ??:??