19.01.2007 г., 16:34 ч.

Изкушенията пред съвремения млад човек . 

  Есета
5805 0 3
3 мин за четене

Изкушенията пред съвремения млад човек .

(есе)

Dнешният тийнейджър е толкова избухлив,агресивен и неконтролируем,че да си имаш такъв вкъщи сигурно е истинско изпитание.Аз не бих могла да кажа с точност какво е това чувство ,но съм се опитвала да се поставя на мястото на родителя.

Има толкова много изкушения пред съвремените младежи.В това число се намирам и аз.Някои от нас –тийнейджърите,съвсем не осъзнават целта на живота.Те искат само да се забавляват като ходят на нощни дискотеки,като пият алкохол и пушат цигари,заблуждавайки се ,че ще заприличат на възрастните.Не осъзнават ли те ,че животът е един и трябва да се изживее пълноценно.Може би под пълноценно те разбират ,че трябва да опитат от всичко ,което им “хване окото”,но това съвсем не трябва да е така.

Едно от изкушенията пред младия човек е тютюнопушенето.Причината ,за да пушат възрастните ,по принцип ,е защото никотинът ,който се намира в цигарите ги успокоява от натовареното ежедневие,а причината ,за да започне да пуши тийнейджърът е от чисто любопитство,което впоследствие води до пристрастяване.Същото важи и за алкохолът,който е първото по важност нещо,което е нужно за празнуването на рожден ден,имен ден или някакъв друг празник на младежите..Аз съм шестнадесет – годишно момиче,което също е въвлвечено от удоволствията,но все пак имам някакви граници,за разлика от други.Не мога да разбера защо точно някои от младите обичат да се напиват и да пушат цигари! Нима можеш да почувстваш удоволствие от отравянето на кръвта си с алкохол ,което води до замайване и извършване на грешки, за които би съжалявал цял живот ;или пък дали можеш да почувстваш удовлетворение от кашлицата,която получаваш след продължителното пушене?Моят отговор е ясен,но какъв ли ще бъде отговорът на тези тийнейджъри?Може би някои ще отговорят с мълчание,в знак,че са разбрали ,своята вина,докато със сигурност други въобще не биха коментирали този въпрос.

Друго изкушение пред съвремения млад човек са наркотиците.Всъшност главната причина е все една и съща – любопитство.За пояснение само искам да добавя,че наркотиците са омайващи вещества ,под различни форими(прахчета,таблетки и др).,които карат човек да се смее ,да се заваля,с една дума :те карат човек да излезе от реалността.Но след като отмине ефектът на лице са противоположни чувства като: разочарование ,тъга и потиснатост.Има хора,които си изкрават парите,точно от такива наивни и любопитни младежи,като им предлагат наркотици,съпътствани със залъгващи съвети.Ако някои от днешните младежи си мислят ,че като пушат цигари,като пият алкохол или пък като взимат наркотици ще удовлетворят своето любопитство и ще изглеждат по-големи и по-умни,те много се лъжат.

Интелигентността и знанието на човека не идват от по-горе изброените неща,нито пък от това как си облечен или дали имаш пари!Съвсем не!Знанието на човека и държанието му като интелигентен идва от желанието да учи и да направи от себе си една самоосъзнала се личност,която поставя пред себе си цел и я следва докрай!

Какъв би трябвало да е един млад човек?Той трябва да е заинтересован от своето образование ,защото то ще му помогне да достигне своята цел.Ако пиеш,пушиш и се дрогирваш,едва ли ще постигнеш своята цел в живота,за това аз съм решила да наблегна “над учебниците” и да докажа,че цигари, алкохол или дрога не могат да помогнат за изграждането на младия съвремен човек като личност.

© something else Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря!Оценявам го!
  • Всеки Родител, заслужава децата си, Яворе!
    В него са хлябът и ножът в първите години от животът им...
    Всеки има своят път...
    По делата ще ги познаете!
    ...
    Браво, мило дете!
    Има още много какво да се каже, но добре си започнала
    Привет!
    Атанас
  • Радвам ти се, приятелче. Аз съм на твоята възраст, умножена по 2,5. Честно казано, тъжно ми е за вашето поколение. Грешката започна от нашите бащи. Ние живяхме в лъжа и я затвърдихме. Вие плащате. Господ наказва с най-милото - децата ни. Моят най-голям син е малко по-малък от тебе и макар, че не е лошо момче, съм много притеснен. Не ми остава нищо друго освен да се моля за вас. Радвам се, че има и такива като тебе.
Предложения
: ??:??