2.02.2008 г., 13:26 ч.

Животът, който си струва да се живее 

  Есета » Философски
11047 0 3
2 мин за четене

Всеки един от нас поне веднъж си е здавал въпросите: "Какъв е смисълът на живота?", "Защо живея?", "Водя ли живот, който си струва?". И аз веднъж се запитах същото. Запитах се дали всичко, което правя си струва, дали има смисъл от него. И тогава прочетох, че един мъдър човек е казал: "Животът не се измерва с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни." И аз осъзнах, че именно за тези моменти си струва да живеем. За моментите на щастие, които спират дъха ни. За моментите, когато радостта изпълва всяка една клетка от тялото ти и няма какво да кажеш. Ала за всички хора тези моменти са различни, защото и техните идеали и цели в живота не са еднакви. За едни щастието може да се постигне единствено като са се реализирали професионално, а за други, когато са създали семейство. Но независимо от какво естество са щастливите моменти в живота ни, важното е, че ги има. Важното е, че са там. И именно за тях си струва да се живее. За да се е почувствал човек щастлив през живота си, за да е имал смисъл той за него, не е нужно да е извършил велики дела. Не е нужно да е измислил лек срещу СПИН-а, или да е спасил милиони хора. Не е нужно да е бил световно известен, или първият човек стъпил на  Марс. Важното е да е живял пълноценно. Важното е да е изпитал щастието поне веднъж в живота си. Важното е да не се естрахувал да опита, да се е изправял, когато е падал и да е посрещал трудностите с високо вдигната глава. Защото за мен това е животът, който си струва да живеем.

Днес, когато спирам погледа си върху миналото и осмислям постигнатото, осъзнавам, че в различни етапи от своя живот, аз съм имала различни мечти, желания и цели, които са ми давали стимул да продължавам  напред. И въпреки че не съм постигнала или осъществила всички тях, аз продължавам да живея, защото имам надеждата и желанието си да ги постигам. И си струва да живея заради тях. Освен това си струва да живея и заради приятелството и любовта. Струва си да живея заради добротата на хората и затова и аз да им отвръщам със същото. Това за мен е живот, който има смисъл. Живот, в който си изпитал разочарование и болка, но те не са те сломили и си успял да изпиташ и щастието. Живот, в който любовта е надделяла над омразата, а добротата над безразличието. И аз искам моят живот да бъде точно такъв. Искам да го изживея така, че когато умра и на гробаря да му е мъчно за мен.

© Соня Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??