28.11.2008 г., 21:22 ч.

Кажи НЕ на цигарения дим 

  Есета » Социални
3738 1 5
1 мин за четене

Спри... Недей... Защо го правиш... Осъзнаваш ли, че ти е даден само един живот, а ти го съсипваш?... Този отвратителен дим слага края малко по малко...

Чувала съм хора, които казват ,,Нали един ден ще умрем, защо да се мъчим да спрем?". Наистина един ден краят ще дойде, но не искаш ли да видиш красивата страна на живота? Опитай се да кажеш НЕ! Вярвай в себе си и възможностите си, вярвай, че можеш да сложиш край на този отвратителен навик. Ако не успееш животът ти ще увехне като красиво цвете, радващо преди света, а сега залято с отрова... Кое е най-лошото? Че изборът си правиш ти, само ти... Знаеш ли колко по-добър може да е животът ти? Обърни внимание на ценните неща и хора в него. Направи го за тях. Вярвай, че можеш да сложиш край на цигарите. Каква е моята цел? Моята цел е да те накарам да се замислиш дали си струва да съсипеш живота си, защото всичко това е като зареден пистолет и от теб зависи дали ще дръпнеш спусъка. Но нали знаеш... изборът си е твой... Само ти можеш да решиш съдбата си, всичко зависи от теб. Моят съвет: Ти си гост на този свят и за това живей живота си пълноценно. Обърни внимание на ценните неща в него. Кажи НЕ на цигарения дим, защото горчивата истина е, че можеш да загубиш единствената си възможност да живееш на този свят!

© Мария Кошерска Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Мария, не знам дали си чела "Железният светилник". Има там един герой (любим на доста хора, включително и на мен), който при вида на виното казва "Това ми е дяволията!" Аз съм на същото мнение за пушачите (към които принадлежа). Това им е дяволията - лошото е само, че пречат на хората, които не пушат. Както пречат и шофьорите на стари коли, градският транспорт, фабрикаджиите, строителите и куп други хора. Надали цигарата успокоява някого - аз пуша, защото ми е кеф (обичам този турцизъм!) Някой ден, когато живот и здраве имам семейство, ще ги спра, защото няма да искам да им вредя. Но сега-засега пушенето ме устройва като сравнително приемлив порок. Все пак ако изпуша 2-3 цигари ще помня всичко и няма да ме боли глава на другя ден...
    Поздравления за наградата, есето ти е много хубаво!
  • Миме права си за всчко "Ние просто сме гости на тоя свят" Отлично си го изказала имаш моите поздравления !!! БРАВО
  • Аз написах това есе заради деня против тютюнопушенето,който беше скоро, и ме наградиха за него.Просто изложих моите мисли по въпроса. Неискам и не мога да променя никой...просто искам пушачите да проумеят,че това наистина им вреди...Щом съм на 13 и разбирам проблема,мисля,че и те трябва да се замислят...
  • По принцип не пуша и не ми пречат хората, които пушат, защото така или иначе живота си е техен и сами решават дали да се тровят или не. Цигарения дим, дрогата, алкохола.. Много ми е смешно като чуя, че след като изпушат една цигара или изпият една чаша и се успокояват. Всичко е въпрос на вътрешна нагласа! Да успееш сам да си кажеш, че не ти харесва и не е полезно.
  • Браво! Аз съм за! Има и друго нещо... Когато един човек пуши, той не мисли за околните. Добрата страна на пушенето е, че никотинът, който вдишват ги предпазва от Алцхаймер. Лошото е, че покрай него вдишват много повече гадости. А всъщност от тази индустрия се извличат умопомрачителни печалби.
Предложения
: ??:??