7.05.2021 г., 17:02 ч.

Как християните "развращават" народа? 

  Есета » Граждански, Други
1987 6 112
2 мин за четене

Мъглата от размити понятия, в която е обгърнат съвременния свят, обърква все повече хора и безпътицата се превръща в основната посока на човечеството. Едно от предупрежденията за последните дни е, че всеки, който реши да бъде изразител на истината на вярата в Христос ще бъде гонен, неразпознат, отхвърлен. Ние, християните, трябва да свикваме с разбирането, че това е част от цената, която трябва да платим, идентифицирайки се с името на Христос.

 

Да носим Христовото име не е някаква евтина екстравагантност. Да носим Христовото име е най-великата привилегия, която един човек може да притежава. В Христовото име ние имаме всички прекрасни дарове, които Бог ни дава, но заради Господ ние сме и неразбрани, а понякога и гонени, защото Неговото име предизвиква реакцията на мрака.

 

В Лука 23 глава четем за едно от абсурдните обвинения срещу Христос, което се изразява в това, че Той развращава народа. Думата „развращавам“ има крайно негативно значение. Ако някой е обвинен в развращаване той е длъжен да понесе отговорността си пред закона, и пред обществото. Когато Христос е обвинен в развращаване на народа, то на практика обвинителите му твърдят, че Този, Който с проповедите си призовава към чистота в сърцето и в поведението на всеки човек, всъщност е причина за нравственото разложение и покваряването на народа. От това обвинение изниква следния реторичен въпрос: Колко развратен всъщност трябва да е един народ, че да си позволява да обвинява в развращаване Източника на моралната чистота?

 

В настоящите обществено-политически процеси се забелязва същата тенденция – развратното общество съзнателно обърква понятията, за да може съвременните развратници да бъдат лишени от морална отговорност и завоалирано да прехвърлят морален негатив върху християнството. Именно поради ширещия се разврат в обществото сега в световен мащаб има промяна на законодателство, езикови понятия, морални ценности.

 

В Лука 23 глава виждаме, че в момента, в който Христос разкрива Своя царски статут Той се превръща в обект на обвинение; народът е обвинителя, който упреква Божия Син в подкопаване на данъчната система на Римската империя и в противопоставяне на властта. И наистина – ако Исус е цар, то това значи че има друга, легитимна форма на управление, с която земните царе трябва да се съобразяват. Всъщност светските управници, които не осъзнават позицията си на подчинени спрямо Царя на царете, през всичките исторически епохи се противопоставят на Христос, защото в Негово лице разпознават конкуренция на собствената си власт.

 

И тук стигаме до един въпрос, който ние – носещите Христовото име – е важно да си зададем, а именно: как християните „развращават“ народа? Отговорът може би е ясен, но нека все пак го изречем на глас: по същия начин, по който и Христос „развращава“ народа – с истината. Истината разделя и народа се „развращава“, защото не може вкупом да се поклони на идола, който управниците издигат.

© Явор Костов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Как ли пък не. Ще си губя времето да преподавам на мързеливите
  • Архиологията само доказва истинността на Библейските истории, скрижалите открити в Комран са едно към едно с текстовете в Библията, което потвърждава, че наистина Бог пази словото си непроменено. Мога да изброя много архиологически открития, които доказват достоверността, но няма да образовам необразованите Който иска, може сам да се просвети. Ето малко помощ:
    https://veren.bg/files/DOWNLOAD/D88_Nobelisti.pdf
  • Съгласна съм със Самовила,че църквата е изопачавала за своя изгода Писанията.Доказателство за това е,че през Средновековието четенето на Библията е било забранено и Мартин Лютер е възстанал срещу това.Яд ме е само,че никой не се сеща,че Кирил и Методий са всъщност истинските реформатори - 700 години преди Реформацията,те първи са извоювали превеждането на Библията на славянски език.До тогава Тя е била разрешена да се пише само на еврейски,гръцки и латински. Ние трябва да ги тачим и за това.
  • Много видни световни археолози са на точно обратното мнение. Научните доказателства сочат автентичността на библейските текстове.
  • Познавам виден български археолог, който е атеист. Може би точно научните доказателства оборват достоверността на библейските текстове. Но както казахте тук мястото е твърде малко за да се приведат всички доказателства. Затова човек изразява мнение вместо да описва подробно кои точно знания го карат да мисли по определен начин и да стига до определени изводи.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Historicity_of_the_Bible
  • Ивайло,явно е,че не сте навлязал много навътре в темата за достоверността на Писанията,но то е разбираемо,защото общо взето тази тема не е позната на повечето хора.Всеки я коментира според своите представи, а не знания. Трябва да се задълбочите доста в археологията и тогава всичко ще ви стане ясно,но тук мястото е твърде малко,за да ви се разяснява каквото и да е.Просто не си мислете,че като си мислите нещо,то е точно така,а ако решите да защитавате мисленето си,трябват научни доказателства.Такива са открити до сега само в полза на непроменимото Божие Слово - Библията.
  • Браво,Пъртов!
  • Иска ми се да бях чиста!
    Но съм гнусна отдавна..дано ми простят в бъдеще и видят моята осъзнатост!
  • Съгласна
  • Ох,Дарина!
    За жалост сте толкова права!!!!
  • Да, тъжно е и трудно поносимо, днес мръсотията е на пиадестал, а чистотата всячески се стремят да я окалят и омерзят. Прост пример, ако девойка на 19 е девствена, то тя трябва да крие този факт, защото на това не се гледа с добро око. Има и нещо, никой не я е пожелал - това е изводът, който разкрива една жалка същност.
  • "И всекиму, който каже дума против Сина Човечески, ще бъде простено; а на оногова, който каже хула против Духа Светаго, няма да се прости." - От Лука Свето Евангелие 12:10.
  • А ти си припомни какво се случва при превода на Симеон Богоприемец! И точно затова говорим за Едната Христова Църква, в която има благодата на Светия Дух, и която опазва непроменено Божието учение!
  • Ивайло, като пренебрегваш съществуването и действието на Светият Дух, тоест профанизираш и свеждаш Библията до книга, писана от обикновени хора, може и да мислиш, че си прав.
  • Съжалявам, забравих кавичките на "светата" инквизиция.
  • Защо я наричаш, светата инквизиция? Какво свято има там!
  • Стига глупости. Светата инквизиция е изгорила на клада Джордано Бруно задето си е позволил да развие теорията на коперниковия хелиоцентризъм, който за пръв път през средновековието открива, че земята е кръгла. Преди това откритие е принадлежало на гръцките философи, чиито трудове Ватикана най-вероятно е притежавала, но не са били достъпни за простосмъртни. Знанията съдържащи се в библиотеките на Ватикана били достъпни само за избраните, т е църквата е поддържала умишлено невежеството за да може да продължава да властва в обществото. Галилео Галилей също е гонен заради твърдението, че земята е кръгла:
    https://bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%BE_%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%B9
  • Именно това казвам и аз,понеже има коментар,че религията не се основавала на знанието.Ако се основаваше на него,то когато е писана Библията би трябвало да не пише в нея,че Земята е кръгла и т.н. Знанието през годините се е променяло много и често пъти радикално,но Божието слово остава непроменимо и е еталон за истината.
  • Наистина в Библията определението за вяра гласи" даване увереност в неща,които не се виждат" и тези,които са вярвали на нея ,са приемали,че Бог е направил земята "кръгла" и я е "окачил на нищо" тогава,когато "знанието" на целият свят е било,че Земята е плоска и се държи на гърбовете на слонове,които са стъпили върху костенурка и т.н.Колкото повече се е увеличавало човешкото знание,толкова повече са се утвърждавали истините на тази велика книга - Библията.Затова и Бог призовава в нея "изследвай ме,за да ме опознаеш".А колкото до различните църкви, Бог е казал пак в Библията : " в това се яви Божията любов към нас,че Бог изпрати на света Своя Единороден Син..." Изпрати Го на света,а не на православните,католиците или които и да било други.Мислите ли,че Бог ще ни пита от коя църква сме? В Библията ясно е казано,че там ще бъдат "тия,които пазят Неговите заповеди и имат вярата Исусова".Не мислете,че ви "проповядвам".Просто съм "изследвала и опознала"
  • Явор ,
  • "Безумният рече в сърцето си: Няма Бог..." (Псалм 14:1)
  • Tangerine, следствието от "истината", която проповадваш е безсмислие и духовен мрак. Това не е истина. Това е твоята истина.
  • Квазар, правилният въпрос е не защо, а какво проповядвам. Отговорът е - истината.
  • Прочетох всички коментари с огромен интерес. И мисля, че няма по- добра възможност от сегашната за този, който търси Истината да я намери. Живеем в драматичен исторически момент. Във време, в което да пропуснем поредния подарен шанс за нас, би било неразумно (меко казано). Автора, чрез творбата си много ясно показва посоката. Благодарна съм на творците, които чрез коментарите си отразяват категорична позиция споделяйки Благата вест по автентичен и истинен начин. Такава каквато е. Ще завърша с молба към тези, които явно се бунтуват срещу Бог и Неговото учение. Сега е вашия шанс да се помирите със Създателя Си, моля не пропускайте тази възможност, защото може да се окаже последна. Това не е заплаха, а молба. Не мисля да влизам в спорове. Пожелавам на всички хубав ден.
  • СтихоблуДка , ами точно за това става въпрос, вярващите (образованите в Божественото учение) в Бога са наясно кой убеждава човека да върши зло. Невярващите, които извън материалното не подозират за силите, с които и те самите лесно общуват, абсолютно не са наясно със ситуацията и приемат лъжата, че Бог внушава на хората зло. Ако не познаваме духовния свят в светлата (Божствената) и тъмната (демоничната) му част, не сме в състояние да се опазим от въздействията на злото върху нас и от съучастничеството ни в него.
  • Може да е нежно и ненатрапчиво. Вашето е много хард.
  • Хахаха! "Кучета и котки може, прасета не може..." Страхотно се забавлявам. Благодаря!
  • https://youtu.be/O1X6P_-3YsU
  • тия виртуални напъни след малко отлитат в небитието.
    Добрият човек е не тоя, който проповядва доброта, а който прави добро.
  • Квазар (DIMO NIC) - в себе си. Религиозната вяра е вяра в определена рамка. Човешката вяра е над всичко, защото човек може да живее и без религия, но ако загуби вярата, тогава губи себе си.
    Половината терористи и масови убийци се отъждествяват с някой господ, я християнски, я мюсюлмански, или следват неговите напътствия. Още примери?
    Сляпата вяра промива мозъци. Но на кой му пука, когато става въпрос за пари.
  • Към реалния живот. И защото ми писна от сериозността и праведността ви.
  • Никой не се опитва да отнеме свободата ви, Блу. Нямам представа какво разбирате, когато четете коментарите. Вие имате свободата или да се съгласите с мнението на вярващите, или не. Във втория случай просто ще си живеете във вашата относителна истина.
  • Ааа, камшиците отиват в друга сфера и категория
  • Квазаре, нищо че съм "синя", ако си по-наблизо, ще те цапна с нещо тежко.
  • Как може да имате самомнението , че вашата е абсолютната истина. И да се опитвате да отнемате свободата на мисъл и определяне на хората. Религията е институция, налагаща ред ограничения. Не е вяра. Вие сте се хванали за някакви канони измислени от хора, на които е било изгодно да ги наложат с цел "Водене на стадото" по желания от тях път. Взаимно е дразненето. И за да е богоугодно, да спрем да експлоатираме темата и нервите на другите.
  • Разликата между религиозния вярващ и обикновения е, че религиозният търси утеха, оправдание и упование в Господа.
  • Таngerine и Блу, мислите ли, че изповедта на вашето неверие не е дразнеща? Всъщност може би мислите, но това не означава, че не дразните околните със силното си мнение за неща, които не разбирате. Мен лично ме дразните, но търпя.
  • И аз се дразня, защото има много нонсенс във "вярата". Един от тях е съществуването на друго свръхестествено същество ( освен бог), което е от другата страна на спектъра - дявола. Това зло същество подтиква хората към лоши постъпки. Но е достатъчно те да се покаят, за да изчистят злото от досието си. Това изцяло прехвърляне на лошите постъпки върху дявола и отнемане на отговорността от човек е нонсенс, не мислите ли? В действителност най-злото същество на тази планета е именно човека!
  • Абсолютна правота в мнението има тогава, когато някой изповядва абсолютната истина.
  • Дразня се. Дразня се не от темата, а от убедеността и разпалеността на някой в абсолютната му правота. И опитите да натрапи неговата истина на останалите.
  • Напълно съм съгласен с Квазар.
  • Има пословица "Насила хубост не става". След като веднъж, или два, в краен случай три пъти повтаряш на някого нещо, и той се съпротивлява да го приеме, мисля, че е редно опитите да престанат. Хората приемат това, до разбирането на което са дораснали.
  • Именно, дефектните плочи повтарят едно и също.
  • Охххххххххххххххх, едно време имаше винилови плочи. Дефектните така повтаряха едно и също.
  • Да. Както вече обясних тази истина има име - Исус Христос, Който е Божия Син.
    "Исус му казва: Аз съм пътят, и истината, и животът; никой не идва при Отца, освен чрез Мене." (Йоан 14:6)
  • И от Вашето.
  • Тези ваши мисли са част от вашата относителна истина, Блу. Има абсолютна истина, независима и независимо от вашето мнение.
  • Не мисля, че някой тук, в материалния свят е дорасъл, за да опознае абсолютната истина. Всеки е стигнал до частица от нея и е самонадеяно да проповядва своето разбиране като единствено правилно. Хубав ден! Не ми се водят полемики.
  • Блу, истината не е относително понятие. Има абсолютна истина - Исус Христос. Който не вярва в Него ще си търси и отстоява своята истина, но ще си ходи в заблуда.
  • ...спасена. Повечето от хората продължават да грешат, въпреки жертвата на Христос. Ще се отсеят изкупените от закоравелите грешници и на първите ще бъде дадена нова Земя. Трябва да бъде трудно, защото това е присъдата на Бог след прегрешението - "проклета да е земята поради тебе; с мъка ще се храниш от нея пред всички дни на живота си". Но Бог е милостив и е изпратил Сина Си, за да изкупи това проклятие. За съжаление, някои хора, имащи се за по-праведни от другите, вземат на плещите си ролята на съдници и изпълнители на присъди, едновременно, без да имат всезнанието на Бог, който единствен може да съди и наказва. Ние сме само бледи сенки на Божеството, нашите закони са несъвършени. Без тях е по-зле, разбира се, но без милост, няма справедливост, колкото и "противоречиво" да звучи.
  • palata11 (Йосиф Асенов) Когато погледнах за първи път "ник"-а, го прочетох папата 11. Явно знак. " Да обвинявате в пропаганда някой, който има правилни позиции относно...". Кой определя кое е правилно? За Вас е това, за всеки друг е нещо различно.
  • Така наречените "противоречия" в Библията и в думите на Христос според мен са предпазен клапан, именно за да не се съблазни някой - да абсолютизира казаното и схематично да го прилага за всички ситуации. Светата Дева е и Света Майка, но Иисус отива на кръста и я поверява на ученика си. Авраам е готов да жертва сина си в името на Бог, а Бог изпраща Своя Син на кръста заради човешките грехове. Бог не причинява на хората повече от това, което сам Той е готов да направи заради тях. Хората често упрекват Бог в жестокост, но самите те са разпънали Сина Му, без да се замислят за страданията, които причиняват на Майка Му. А той е бил невинен, за разлика от нас, обикновените и грешни хора. А относно това, че не трябва да бъде "лесно", за което писах в друг коменнтар, но ми се струва свързано с тази тема, причината не е защото някой е мързелив и прочее повърхностни съображения. Трябва да мислим, а не да замеряме хората със собствените им твърдения. Причината е защото Земята не може да бъде...
  • Както е казал народа: "Прекаленият светец и богу не е драг". А всъщност е искал да каже, че няма съвършени християни, а само такива, които се представят за съвършено праведни. Е, Бог ще ви съди за постъпките. А относно християнството: https://youtu.be/O1X6P_-3YsU
  • Тоест, г-н Христов, вие твърдите, че сте вярващ, ама не чак толкова, че да говорите за вярата си и изтъквате това като добродетел. Хм, интересно и... безплодно.
  • Господин Христов, изглежда, че не сте запознат с исихазма. Това също е течение в Светото Православие. Същността му е мълчание, с цел въздържание. Аз също съм приел тайнството Свето кръщение и съм православен християнин.
    Съгласен съм с вас, че са се навъдили сума ти секти. Но! Да обвинявате в пропаганда някой, който има правилни позиции относно Христовото учение, не е добре. И! Ще приключа с това относно вашето обвинение: "И все от праведник нагоре ми се издокарвате тук." Не, напротив, не се изкарвам праведен. ни най-малко, защото: "Както е писано: няма праведен нито един."(Римляни 3:10).
  • Мерси,Паленка
  • Този прогнил свят казва на черното бяло, а на бялото черно. Ето така християните "развращават". Христос изобличава греха, носейки Истината. Понеже развратеният народ е затънал до такава степен в духовната си мръсотия, то не може да понесе истина, още по - малко пък Божествената Истина. И тогава става така: "Не мислете, че дойдох да донеса мир на земята – не мир дойдох да донеса, а меч. Защото дойдох да разлъча син от баща му и дъщеря от майка ѝ, и снаха от свекърва ѝ. Врагове на човека ще станат собствените му домашни. Който обича баща или майка повече от Мене, не е достоен за Мене. И който обича син или дъщеря повече от Мене, не е достоен за Мене. Който не взема кръста си и Ме следва, не е достоен за Мене. Който се опита да запази живота си, ще го загуби, а който е загубил живота си заради Мене, ще го придобие."- От Матея Свето Евангелие 10:34-39 Цитирам: "Истината разделя и народа се „развращава“, защото не може вкупом да се поклони на идола, който управниците издигат." .
  • Ще го напиша още веднъж, който има очи да види, нека види: Как християните „развращават“ народа? Отговорът може би е ясен, но нека все пак го изречем на глас: по същия начин, по който и Христос „развращава“ народа – с истината. Истината разделя и народа се „развращава“, защото не може вкупом да се поклони на идола, който управниците издигат.напиша още веднъж:
  • А пък за личното постижение по време на соца няма какво да говорим, защото клони към нула. "Предприятие" е било единствено държавно учреждение. Помислете какво се крие зад тази дума и колко е било позволено това през комунизма. Комунизмът е просто друга робска идеология. Капитализмът в момента има също множество порочни страни, не го величая. Просто за съжаление човешките общества в днешни дни са много далеч от съвършенството, дори и от нормалното.
  • Iga2016 (Cvetkova) - на ученически екскурзии ни водеха и в Рилския манастир, и в Троянския, и Баташката черква, и ни учеха, че това са светини, запазили книжнината и езика ни през вековете.
    По времето на социализма е приет Законът за вероизповеданията.
    А сблъсъкът между религия и комунистическа идеология е друга бира. И богословско училище си имаше, и Духовна семинария.
    Я проверете от коя година България е официално източноправославна държава!
    Съгласна съм с теб!

    Не ми се пише повече в протестантска страница, по-надолу съм писала защо.
    Секти, мекти, клонинги и разклонения - минавам само защото ми е интересно поведението им, както писах вече.
    И този коментар може да ми иде в небитието. Здраве да е!
  • Самовила, истината не е въпрос на вкус. Дори да не ни харесва тя е светлината в пътя ни. И тъй като ние сами не можем да достигнем и познаем всички истини, просто се доверяваме в голямата си част на някой друг. Всеки избира на кого да се довери, според това материална или духовна е областта на познанието.
  • Стига с тоя атеизъм по време на соца!
    Наблягало се е на личното постижение а не да чакаме от Бог.
    Пълна съм с архивни снимки от църкви и дейността им по време на соца.
    Лидери на соца на срещи с духовници.
    Оценете соца, много неща е създал а сега само хаус,джендаризация,американска култура, разврат, свободия,див капитализъм, несигурност.
    А и колко стари манастири са оцеляли дето уж ги разрушавали.
    Поповете (вярваща съм) не се спукват от работа с си живеят богато.
    Едно време това не се е толерирало и с право!
  • Защото всяка идеология( човешка) води до експлоатация на човек над човека. Християнството- дава свобода, права, ред в отношенията между човеците и най-вече любов!
  • Бояна, аз не твърдя, че Бог не съществува, просто не харесвам християнската представа за бог. Комунизма не ми е повлиял, защото не съм комунист и никога няма да бъда! Но това е съвсем отделна тема. Моите виждания са основани на лични наблюдения и общоприети факти.
  • Понеже понятието проповед има и по-широко значение, всеки, особено пишещ, проповядва чрез писаното слово своите идеи и възгледи за света, които е възприел в живота си. Явно е остатък от възпитавания при социализма атеизъм, но всичко, свързано с въпроса за вярата се посреща като да е извън нормата (на приетия за норма атеистичния светоглед). И така, вярващите хора се оказват в положение да доказват правото си да изповядват Божественото учение (заради подозрения за ментални и интелектуални проблеми) и вярата си в Бога, докато за невярващите в Бог това изискване не стои. И всичко това при положение, че вторите нямат доказателства, че Бог не съществува! На мен не ми се вижда нито разумно, нито справедливо, но това са фактите.
  • Пепи, ти сама казваш, колкото повече знаеш, повече търсиш и въпроси задаваш. Дори в съмненията си търсиш ако искаш да стигнеш до истината. А зубрача си остава на ниво зубрено, клиширане без разбиране! "Ако това намерение или това дело е от човеци, ще се провали, но ако е от Бога, не ще можете да го повалите. Пазете се да не би да станете и богопротивници" деяния на апостолите 5/38. Цитирам Библиятя не съм го назубрила.
  • Уважаеми palenka и Tangerine, ако си бяхте мълчали никой нямаше да има възможността да установи нивото на невежество, което деминстрирате. Но... всеки има право да говори. От устата си човек ще се оправдае или ще се осъди.
  • Човек колкото повече знае, толкова повече въпроси задава и повече съмнения има. Религията се уповава на сляпата вяра, не на знанието. Достатъчно е да знаеш и назубриш библия, завети и жития, комуникацията и дебатите са на база цитати и клишета.
  • Ако човек си позволи да излезе от матрицата е много по-лесно да подходи критично и да прецени и претегли нещата от своя гледна точка.
  • Да не говорим пък за разни протестанти и тем подобни сектанти.
    България официално е източно-православна християнска държава и всякакви проповеди от тоя род не са ми в полезрението. Чета ги, защото ми е интересно поведението им (на проповедниците)
    Плъзнали са навсякъде: звънят по къщите да си продават книжките, по подлезите, по заведенията и къде ли не да си набират сподвижници.
  • Несъмнено християнството има своите достойнства. Но основата е съмнителна. И никой не смее да излезе от матрицата, която е в главата му. Защото християнството така учи. Така, че от страх да не му се случи случка, вярващия го е страх да стане "неверник". Всичко това е абсурдно, но и гениално измислено. От хора.
  • Собствените имена се пишат с главна буква! Ако ти влагаш в думата такъв смисъл и го ползваш като такова за определен субект - пиши си го както искаш!

    бог (български)
    бог ± ед.ч. бог
    непълен член бо·га
    пълен член бо·гът
    мн.ч. бо·го·ве
    членувано бо·го·ве·те
    бройна форма бо·га
    звателна форма бо·же
    Съществително нарицателно име, мъжки род, тип 1

    В богословието - Причината, Началото, Източника, Хранителя и Ръководителя на живота, т.е. на битието извън Него изобщо. (Когато е с малка буква означава недействителните богове, почитани от многобожниците.)
    В религиозни представи- безсмъртно и всемогъщо същество, олицетворение на природните сили и явления , което е създало света и го управлява по своя воля.
    В митологията- Безсмъртно същество, което се разпорежда в някоя област на природата или живота.
    Обект на сляпо преклонение.
    С уважение!
  • Tangerine, Tangerine, Tangerine! Да наричате Светата Библия лъжа е непростимо! Всичко, което е записано там се е случило. И Бог се пише с главна буква. Цитирам Явор Костов: "Желая ви успех с Ницше, но подозирам, че дълбоко в сърцето си ще разберете колко измамен е пътя на търсене на мъдростта, който отрича Източника на истинската мъдрост." С уважение, Йосиф Асенов
  • Христос не е кумир Йошида! Христос е Божия Син, Който умря за греховете на целия свят и възкръсна, за да оправдае всеки, който повярва в Него. За никоя друга историческа личност не може да се твърди подобно нещо.
  • Квазаре, същото може да се каже и за Исус.
  • Подкрепям Лидка и Явор.
  • Да, Таngerine, не можете да бъдете обвинител на Бог. Всъщност можете, но за всеки избор или действие има последици. Добрите избори водят до добри плодове, а лошите... Вие сама преценете.
  • Как е възможно да се мисли,че християнството е измислено от евреите.Та нали точно те го разпнаха? Целият Му живот, от раждането до смърта е пророкуван в Стария Завет,а колкото до промиването на мозъците ,ето ви един цитат:
    " Исус живя в бедност.Не написа нито една книга,но за Него са написани повече книги,отколкото за когото и да било в човешката история.Не основа нито едно училище,но Неговите ученици през изминалите две хилядолетия наброяват милиарди.Не беше музикант,нито художник,но най-великите творби на изкуството са свързани с Неговия живот.Никой земен пълководец не е имал толкова доброволци,които радостно изпълняват заповедите Му...Имената на отминали човешки величия,на учени и философи са изгрявали и залязвали,но името на Човешкият Син се разнася все повече и докосва човешките сърца.Цялата човешка цивилизация свидетелства за огромното влияние,което Христос упражнява върху света."
  • А и вие също сте преходен човек и това, че възхвалявате един "непреходен" човек никак не ви дава право да ме съдите. По тази логика никой не може да е адвокат на бог, нито негов обвинител, защото е преходен човек. Казах, че религията е лъжа, която си служи с полуистини и в никакъв случай не може да се причисли към истината. А и имам пълното право да критикувам каквото си искам. Ако християнския бог ми е забранил това, това е още едно доказателство в моята правота.
  • Библията ви звучи объркващо, защото сте затворена за истината, която съдържа. Това, че я наричате лъжа не я прави лъжа, просто доказва, че се изказвате неподготвена. А язвителните ви коментари по отношение на Христос са доста "смели" за преходен човек.
  • Всъщност истината е, че няма никаква мъдрост. Християнството е лъжа служеща си с полуистини. При това привлекателна лъжа, написана особено поетично. Бих чела библията, но само като поезия. Защото съм пробвала да я чета, но колкото повече чета, толкова по-объркващо звучи. Защото е много отвлечена и абстрактна. Както и вашия отговор. А истината и мъдростта са конкретни. Така, че религията е една голяма лъжа. Гениална, но лъжа. И манипулация без всякаква логика. Върху непросветените хора е имала голямо влияние през вековете. Защото е използвала техните слабости.
    Чрез вяра да се срещна с личността на Христос? Аз съм избрала да се срещна с него чрез познание, а не чрез сляпа вяра. Но нещо хич не се появява.
    Квазар, ти като имаш непоносимост към български светини като Левски и Ботев, благодарение на чиято саможертва я има днес България, аз пък имам непоносимост към отвлечени понятия и събития, за които дори няма доказателства, че са съществували, а имат огромно влияние върху обществото.
  • Здравейте, Tangerine!
    Благодаря за продължаващия интерес към темата. Провокацията, която учението на Божия Син Исус Христос предизвиква е напълно логично състояние. Така е било в продължение на 2000 г. Ако чрез вяра се срещнете с личността на Христос, ще разберете точно какво имам предвид.
    Желая ви успех с Ницше, но подозирам, че дълбоко в сърцето си ще разберете колко измамен е пътя на търсене на мъдростта, който отрича Източника на истинската мъдрост.
    С уважение,
    Явор Костов
  • Г-н Костов, не се опитвайте да ме убеждавате в правотата си. Християнството е абсолютно несъвместимо с днешното общество. Християнската идеология е измислена от евреите за да бутне Римската империя. Е, успява. Но скоро се превръща в робска идеология, много удобно използвана от църквата.
    А относно вашите аргументи - ясно е, че у човек, който е решил да се отрече от християнството се появява една празнота, която трябва да бъде запълнена с нов смисъл. Все пак 2000 години промивки на мозъка не се изтриват току така. Затова аз лично смятам да се обърна към философията - като за начало Ницше. Поздрави.
  • Творбата е философска и може би затова предизвика толкова различни коментари и тълкувания. Всеки я е почувствал и възприел според своя мироглед. На мен ми хареса, защото я свързвам със сегашните политически борби и дори агресия. Съгласна съм с посланието на автора.
  • Изчетох всички коментари,.. браво бе , като на селска вечеринка, на един му идвало свише,.. на друг снише, та даже набъркахте и масоните..Християнството е добро като идеолигия, социализмът/ комунизмът също, НО,ТЪЛКОВАНИЯТА на тези идеологии са лоши.
    Ако имаш талант, няма защо да си масон или да чакаш ''прозрение''от нещо,или да си непременно християнин,..нима Халил Джубран, Халед Хосейни или Елиф Шафак....са такива
  • Уважаема Tangerine, вярата в Господ Исус Христос е това, от което всеки човек има нужда (дори да не го съзнава), защото всеки има нужда да намери стински смисъл в живота си. Този бог, описан от Ботев може да провокира родолюбиви чувства, но не може да ви посочи истината. Надявам се един ден да го осъзнаете и дано да не е твърде късно.
    Поздрави
  • Чалгата със сигурност е от дявола, а метъли има различни, някои са от дявола, други от Бог. Но дотам с християнството. Аз вярвам точно в този бог, описан от Ботев в Моята молитва. Защото Ботев е гений и изразител душата на целия наш народ.
  • Значи много е удобно да се правиш на праведен, но и същевременно признаваш, че са те обладали бесовете и че те те вдъхновяват, а не християнската вяра например. А после се покайваш и си нов новеничък и чист като сълза, за да може пак да танцуваш с бесовете. Но същевременно и сочиш с пръст останалите във форума, че са обладани от същите бесове. Границите между добро и зло при теб ми се струват доста размити.
  • "Квазар (DIMO NIC) - ти като си религиозен, от къде ги вадиш тия бесове в поезията си? Като че ли дявол ги пише?"
    Ами съгласна съм. Не е хубаво да сочиш с пръст, нали Христос е казал "не гледайте сламката в чуждите очи, ами вижте гредата във вашите"?
  • Квазар (DIMO NIC) - ти като си религиозен, от къде ги вадиш тия бесове в поезията си? Като че ли дявол ги пише?
    Я дай някое стихо, един проповедник на една страница стига!
  • Не ми слагай на клавиатурата и устата твои мисли и думи. Ще съм ти благодарна, ако преустановиш разговора с мен./поне под тази проповед/
  • Да се наречеш християнин си е отговорност ,не е току така. Всеки един последовател някому или на нещо носи неговото име. Комунистите носеха името на идеологията си,ама спазваха ли я! Да се обърнеш в един ден и влезеш в храма ,не те прави Христов. Фалш е! Редом до Христос вирви сатана и на всяка дума Хростова казва лъжа е. Разликата е като лучена ципа. Затова да се наречеш християнин е всекидневно следване на Христовите истини, а в свят на грях е като кръста към Голгота, но нека помним, че до нас винаги е Господ не сме сами в борбата срещу злото!
  • Пропуснала съм. Останах с впечатление, че визираш точно потребителските бесове. Не са ли нещо неделимо?
  • Не.
  • "За съжаление. Истината обаче винаги е по-силна. Това казва Августин (перефразирам): Истината е като лъв. Освободи я и тя е достатъчно силна да защити себе си."
    А Тома Аквински какво казва? Или да питам с други думи "как се пипа истината"? Със сляпа вяра, послушание и помирение ли?
  • Прикадете с малко тамян, може да се изтрием от сайта
  • За съжаление. Истината обаче винаги е по-силна. Това казва Августин (перефразирам): Истината е като лъв. Освободи я и тя е достатъчно силна да защити себе си.
  • Благодаря за коментарите. Само да отбележа, че християнството не се противопоставя на науката (доказателство за това твърдение е факта, че някои от най-великите учени са християни), а на идеологическата й интерпретация; атеизъм и наука не са синоними. Това, че някои коментират без да са прочели творбата би било много забавно, ако не беше толкова тъжен симптом за предубеденост.
    Поздрави
  • Блу - какво друго да четеш? Клишета, цитати, постулати, "копнати" от тук-от там: вижте ме колко съм начетен, важен и голям!
    "Есета" за мисионери, дето житията и битията им са в гугъл и уикипедия. Обаче друго си е да си направиш труда да поднесеш поредната си проповед, да те аплодират колко е добро, смислено, образователно, и да гледаш как някои си нямат друга работа дати засвидетелстват внимание и звездички.
  • Квазар, може би имаш предвид дяволите на познанието и науката, на които християнството винаги се е противопоставяло.
  • Чета основно коментарите. Търпение за другите писания нямам
  • Имах предвид, че всяко религиозно писание е пропито с обвинения и заплахи. Стига вече.
  • Караме, ама спрете да ни сочите с пръст и да ни убеждавайте, че сме заблудени.
  • Ключовата дума е "мистично"!
    А истината не е мистика, а се базира на реални факти, аргументи и доказателства. За това и религиозната истина е такава само за религиозния, който приема мистиката като такава.
  • Квазаре, всеки си има неговата истина и тя е част от общата. Толкова сме малки, че никой от нас няма пълна картина за света в който живеем, какво остава за световете, които са извън нашите възприятия. Много се дразня от нравоучителния тон и убедеността в собствената им правота на религиозните. Доколкото знам сме създадени със свободна воля и право на избор.
  • Квазар (DIMO NIC) - Религията е затворена система. Освен религиозен морал има обществен и законов. По света има цели такива затворени религиозни градове на общества, които живеят извън обществото като цяло. Нали знаеш какво се шири най-много там и защо ги разбиват?
    В сайт за лично творчество да боравиш само с клишета, цитати и постулати като в теологичен или богословски форум, как ще го наречеш?
    Вярата я има всеки човек, с нея се ражда, тя не е религията. Религии колкото щеш.
    Църквата е институция, която също се ръководи от хора. Значи нейните грешки са дело на хората, а къде е нейната роля тогава? В писанията? И пак стигаме до началото: да си седим, да си тълкуваме цитати и постулати, което се прави от столетия, и си размипляваме върху стотици пъти казани преди нас неща, за да се доказваме колко сме начетени в тая област.
  • Канони!!! Ограничения. Обреди. Посредници. Точно това е отблъскващото в религията. За църквата не ми се пише друго, освен че е корумпирана институция.
  • Добро утро! Кажи де. Може и да схванем.
    п.п. От това, което пишеш за кой ли път виждам, че слагаш знак за равенство между вяра, религия и църква, а те са различни неща. А, и религията също е вид пропаганда /според мен/.
  • Ти протeстантите и евангелистите броиш ли за християни, г-н Пасторе?
    В твоята църква разпространявате ли наркотици, секс без граници, отнемате ли имоти?
    Религията е най-голямото лицемерие
  • За създателите на това учение е било пределно ясно, че все някога ще замре - тогава когато хората станат достатъчно образовани, че да вярват в пропаганди, представящи се за "истината". Затова са си вързали гащите с "пророчеството", че видиш ли ще дойдат времена на замиране на "вярата". А всъщност са дошли времена, в които много добре от перспективата на хилядолетията можем да разпознаем истината от лъжата. Но продължавайте с пропагандите. Само невежите могат да се вържат на подобни манипулации. Ей, добре, че сте вие да ми отворите очите! Всяко нещо с времето си.
  • Благодаря
  • Актуален и силен текст. Уцелваш в десетката с реторичния си въпрос:
    „Колко развратен всъщност трябва да е един народ, че да си позволява да обвинява в развращаване Източника на моралната чистота?“

    „В настоящите обществено-политически процеси се забелязва същата тенденция – развратното общество съзнателно обърква понятията, за да може съвременните развратници да бъдат лишени от морална отговорност и завоалирано да прехвърлят морален негатив върху християнството. Именно поради ширещия се разврат в обществото сега в световен мащаб има промяна на законодателство, езикови понятия, морални ценности“.
    За съжаление си прав. Няма какво да добавя към такива думи. Поздравявам те, Явор!
Предложения
: ??:??