3.08.2016 г., 15:14 ч.

Какво е щастието 

  Есета » Социални
1717 2 0
1 мин за четене

 

 

 

 

                                                                       КАКВО Е ЩАСТИЕТО

 

 

   Замисляли ли сте се какво е щастието? Дали може да се даде еднозначно определение на понятието „щастие“?

  Аз си мисля, че всеки би имал своя представа за него.                                                                         

  Ако попитаме българина, какво би го направило щастлив, би отговорил „много пари“.  Ако зададем този въпрос на руснака, би отговорил „бутилка водка“. Ако питаме французина – „хубаво шампанско“ и т. н.

  Ако попитате хората в пустинята, ще ви отвърнат „кладенец с бистра вода“. Ако зададете този въпрос на гладуващите в Африка, ще ви отговорят, че щастието е в изобилната храна, а в страните, където ежедневно умират хора от война, като в Сомалия и Сирия, че мирът е най-голямото щастие. Тежко болният пък би ви отговорил, че няма по-голямо щастие от здравето. В семейство, в което дълго не са имали деца ще ви отговорят, че децата са най-голямото щастие, а вярващите хора ще ви отвърнат, че да служиш на Бога е най-висше щастие. Самотният човек пък ще ви отговори, че щастието е в приятелството.

  А щяхме ли да знаем какво е щастие, ако не съществуваше нещастието? Може би тъкмо то ни кара да се замислим какво всъщност е щастието.

  Един човек имащ себе си за духовно извисен каза в една медия, че щастливият човек е достоен за съжаление. Може би имаше предвид, че  когато човекът е щастлив не търпи развитие, защото си има всичко, от което се нуждае и няма никакви стремежи. Но аз си мисля, че точно щастливият човек има възможността, ако е осъзната личност, да направи и други хора щастливи, защото щастието прави хората щедри. А когато си щедър и правиш добро, ти пак се развиваш, нали?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Ренета Панкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??