28.05.2006 г., 23:03 ч.

Когато рамките са тесни за мечтите 

  Есета
3571 0 4
3 мин за четене

Когато рамките са тесни за мечтите

 

 

 

Рамките, предназначени за мечти, са като тези на картините – ограничават ги, но и им помагат да изглеждат по-ярки, изпъквайки. Картината, заобиколена от орнаменти, се променя и изглежда различна. Според изкуствоведите, платната трябва да се показват само в рамки. Тесните рамки притискат поместеното в тях, но и го сближават. Мислите в човешкото въображение, които са свързани с хубавите и приятни представи за бъдещерто, често съдържат и самите мислители. Тесните рамки сближават мечтите и мечтателите, приближават до бленуваното и правят постигането на желанията по-възможно. Тогава обаче те не са мечти.

     Ограничената мечта може да бъде оприличена на ограничен човек – реална, съществуваща и преобладаваща. В живота е настъпил момент, когато рамките са тесни за мечтите. Склонните да мечтаят намаляват, а тези, осъществяващи крилатите мечти, които не се побират в рамки – изчезват. Все пак още съществуват и хората, за които “щом е невъзможно, значи може”. Те не се отдават на качеството “мечтателство”, а на проявата “мечтателност”. Не се оправдават с настоящия момент, ограничаващ мечтите до мащабите на възможното, реалното и материалното.

За осъществяването на бляновете са необходими редица условия и способности, но първото, задължително и най-важно, е умението да се мечтае. Следваща в списъка е вярата в мечтите. Щом индивидуалността е силно уверена, то тя може да бъде убедителна и да намери последователи, съмишленици, с които да превърнат недействителното в действителност.

     Много отчаяни хора, разочаровани от реалността или от това, което те самите представляват, продължават да съществуват единствено съвместно с мечтите си или пък точно заради тях. Независимо дали рамките са тесни за средството, което им помага да оцелеят, живеят ден след ден в един друг свят и част от тях намират сили да изразят този  свят по някакъв начин. Изразителите не са като масовия ограничен човек с рамкирана мечта. Те са творци, различаващи се от останалите.

     Днес е време, когато мечтите се намират в рамки. Сякаш сега обаче преодоляването на ограниченията не е толкова невъзможно. Рамките превръщат мечтите в това, което са – неосъществими на пръв поглед, а всъщност толкова близки до хората. Или както е казал скандалният американски писател Хенри Милър: “Аз предпочитам глупава мечта, но крилата”.

 

© Мария Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Браво,Мария!Ето ти една шестичка.
  • "Следваща в списъка е вярата в мечтите." тук можеше да стилизираш, защото не бих казала, че е особенно умесно.
    Беше ми много интересно да го прочета това есе, защото писах същото за домашно и мисля, че твоето е по-успешно. Харесват ми много някои идеи и поущрявам написаното браво!
  • Благодаря за градивната критика.
    Но това, че не пиша от първо лице, не означава, че изразената позиция не е пречупена през личните ми впечатления, преживявания и опит.
  • Сравнението много ми хареса- мечтата с картината. Страхотно!
    Има идея, определено. Но през цялото време ти пишеш за другите. Какво правиш ти, когато имаш някаква мечта? И тогава- какво са за теб рамките?
Предложения
: ??:??