9.05.2013 г., 12:56 ч.

Когато спрях да мечтая 

  Есета » Лични
1762 0 3
2 мин за четене

    Спрях да мечтая в деня, в който ми поставиха диагнозата "Тумор в мозъка." Всички ние си имаме мечти и копнежи, аз също си имах своите - исках да си намеря хубава работа, евентуално да се преместя в Дания и др. Но в един ден всичко това бива изместено от по простички неща - да внимаваш как ходиш, да внимаваш с тежестите, да внимаваш... Диагнозата ми я поставиха преди година и половина и до сега се справях някак си, ходех си в университета, изпълнявах си задълженията, дори изкарах доста добри оценки. Но нещата са такива, че каквото и да правиш, туморът постоянно напомня за присъствието си и колкото и да се опитваш "да забравиш" и да не се страхуваш - това е невъзможно. Прогнозата не много благоприятна, но пък честно да си кажа и не искам много да дочакам упадъка на страната ни, пък и на целия свят.       

 

    Казах, че спрях да мечтая - да така е. Не мечтая вече за хубава работа, не мечтая да се местя в Дания, за семейство и дума не може да става. След като не мечтая за нищо, някой би ме попитал защо живея? Живея, защото цял живот съм бил победител. Не обичам да губя и не мисля да го направя и този път. Но мечтите не са изчезнали, по-скоро са заменени от това да се радвам, че като си отворя очите сутрин, виждам слънцето и света около мен; радвам се, когато чуя хубава музика. Не си мислете, че съм щастлив човек - не съм. Няма как да си щастлив, когато да си говориш с хората около теб е лукс, привилегия, която я имат хората, чиито слух не е увреден. Няма как да си щастлив, като всяка крачка за теб е усилие, което се възприема като даденост от здравите хора.

 

    Целта на това подобие на есе е да ви кажа аз какво разбрах от моя 22г. живот:

1) Не се страхувайте, че ще се провалите! Провалът е крачка към победата.

2) Не отлагайте! В никакъв случай не отлагайте каквото и да било.  Ако харесвате някой - кажете му го днес, ако го мразите, също му го кажете днес. Защото ще дойде момент, в който ще искате да направите всички неща, които сте отложили, но няма да имате възможността.

3) Правете това, което ви харесва, а не това, което е "прието"! Искате да си запалите цигара - запалете си. Аз не съм пушил цял живот, не съм и пил много и какво от това? По-здрав ли съм - не.

4) Не се опитвайте да променяте другите! Човек е това, което е и ако държи на вас, той ще се промени без да го насилвате.

5) Търсете винаги истината и винаги казвайте истината! Предполагам, че не обичате да ви лъжат, а вие колко хора сте излъгали?

6) Бъдете щастливи! Може би това е най-важното. Не спирайте да търсите щастието каквото и да става. Не сте намерили човека, който търсите - не се примирявайте с това и не се залъгвайте, че този, с когото сте в момента, е перфектният, ако това не е така.

 

П.П: Това е от мен. Ще дам всичко от себе си, за да спечеля битката на живота си. Ако не успея - ставам част от статистиката, ако успея... ставам герой. :)

 

© Мариян Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??