18.01.2006 г., 22:22 ч.

Лекарство против надежда 

  Есета
3222 0 8
3 мин за четене

Не поглеждай повече назад!
Не видя ли, че там не те чака нищо добро.
Нещата не са се променили.
Той си е все същия.
Иска лесна връзка, без обвързване, без отговорности, секс на четири месеца.
НЕ иска да се буди всяка сутрин до теб. Само го казва от самота.
НЕ иска да заспива всяка нощ до теб. Това е само временна похот.
НЕ иска да те приеме в дома си. Това е НЕГОВИЯ дом. Своят ти все още не си намерила.
НЯМА да те обича никога. Независимо ти колко го обичаш.
НЯМА да спре да те наранява. Колкото и на добра да се правиш.
Нещата няма да се променят. Независимо колко се стараеш.
Ако се изгубиш и играеш по неговите правила ще му доскучаеш.
Ако се опиташ да наложиш своите правила той няма да ги последва.
За него ти не си уникална. За него ти си като всички. Преди теб, по време на теб и след теб ще има много. Дори и ти да имаш много по същото време няма да ти стане по-леко.
Той иска някой, когото да вижда само когато поиска. Иска да ти сподели, да изплаче мъката си, да ти покаже колко много се самосъжалява, да легне с теб, да свърши и да спи. На сутринта да иде на работа и да забрави.
Не можеш да оставиш нещата така. Не и когато има любов в едната страна. Не и когато тази страна си ти.
Не, не можеш да го промениш. Той и сам вече не може да се промени, дори и да иска. Той и не иска.
Той си ти.
Колко те обичаха, а ти ги използва, без дори да искаш?
Ти си тази, която отговаря на “обичам те” с “а аз трябва ли да те обичам”.
Готова ли си да го чуеш сама?
Намери си майстора. Приеми го и продължи.
Извода от историята е че да искаш и да ти откажат не е толкова лошо. Може би най-накрая сама трябва да го проумееш.
Приеми поражението. Преглътни. Продължи.
Човека до теб не те заслужава. Той не е идеален, даже е много далеч от идеала, но те обича. Колко хора са те обичали досега? А ти тях? Време да започнеш да оценяваш любовта след като вече беше и на другата страна.
Не можеш да му кажеш и половината от грешките си. Замълчи и продължи.
Не мога да ти гарантирам, че няма да направиш и други грешки. Но ги крий и продължи.
Нямаш избор в истинския смисъл на думата.
Спри да мислиш за алтернативата. Такава няма.
Виж хубавото на положението си. Поне то има и нещо хубаво.
Моля те заради теб - забрави.
Не, не можете да сте приятели!
Не и когато имаш чувства. Не и когато има още дори капчица недежда в теб.
Не мисли че ако, само ако, може би ако... “Ако” няма в случая. Искам да го знаеш.
Той наистина не подлежи на промяна. Погледни отстрани. Не можеш да се впишеш в живота му. Той не е оставил там място за теб. Приеми че друга ще бъде в леглото му, в мислите му, в сърцето му.
Той те отхвърля.
Той не те иска.
Той не те обича.
Никога няма да го направи.
Не можеш да промениш нещата, той няма да ти позволи.
Той не е нещастен в самотата си. Той знае само този начин за съществуване. Промяната наистина би го наранила и затова той се страхува от нея. И ще се бори с теб воден от страха си, дори и да те иска вътрешно. А той не те и иска.
Беше вече веднъж на острова на добрите приятели с които можеш да спиш и да си говориш за живота с еднаква лекота.
Той никога няма да е такъв. Толкова сили нямаш.
Надеждата е странно нещо, съживява се винаги, когато не трябва напомняйки ти, че си човешко същество.
Не винаги е добре да си човек.Но някакси за момента нямаш избор. Другия път като решаваш си помисли.
Той е толкова далече от идеала ти. Не е нищо,ама нищо от това , което мислиш че е. Той е заблуда, мистификация, фалшива аурора бореалис от фенерче.
Погледни живота си. Той е наистина добър. Живей го.

© Анна Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Какво е мнението ми ?
    Ще отговоря с метафора - ако темата беше мишена, то всяко изречение от есето е стреличка, попадаща в десетката.
    Много съм благодарна на авторката. Аз самата попаднах на произведението и в момета, в който имах нужда от нещо подобно и смея да твърдя, че "хапчето" и действа.
    Няма лошо, че има такива мъже(като тук описаните). Лошото е, че има такива жени като мен, които отказват, осъзнато или не , да приемат действителността. Резултата е много болка и за двете страни... а това е излишно.
    И отново с благодарности ...и с изненада , че от 2006 до сега няма написан коментар.
  • Това е нещо доста по-различно от безразличие.Получило се е наистина добре.Прекрасна работа
  • Да,така е, в обикновенният случай,против надеждата,това е лекарството,
    но,още по-добре е и трябва, човек да отиде по-нататък,когато сам е осъзнал,а не
    по принуда,от разочарованост-че трябва да си е самодостатъчен на себе
    преди всичко и да е индеферентен както към надеждите си,така и към
    разочарованията си в живота,което съвсем не означава безразличие,
    както повечето хора биха си помислили..
  • невероятно прозиведение...наистина мнооо вярно...и аз съм изпадала в такава ситуация и надеждата е едно от нещата което ме убиваше...ама един ден тя наистина изчезна просто ей така...и вече няма надежда и сичко си дойде на мястото...
    Много истини има изречени по горе...поздравления...прекрасно е
  • Това е лекарство ПРОТИВ надежда, идеята е да спре въртележката в едно женско съзнание водено от идеята, че нещата могат да се подобрят все някога с един наистина неподходящ мъж. Явно не си била в такава ситуация, от която само якият плесник на реалността може да те измъкне. Няма лошо, всяко нещо с времето си
  • Не знам. Мене лично не ме обнадежди много творбата ти,само последния абзац. Иначе като навсякъде пише "Той не те обича" и "Той няма сериозни чувства към теб"... Не знам. Лично мене това не би ме успокоило и не би ми донесло надежда, а напротив- би ме подтиснало още повече. Но пък... Щом е помогнало на твоята приятелка... тогава може би греша? Може пък просто да уравновесява човека?...
  • лел невероятно е просто поздравления ... толкова силни думи.. като го четох се замислих толкова дълбоко над нещата,че може ли написаното от теб ме накара за се замисня над някои неща(благодаря за което) ... браво!!!
  • Това бе нещо, което написах на приятелка в нейн много труден момент. Каза ми ,че и е помогнало. Дано помогне и на друг.
Предложения
: ??:??