17.03.2018 г., 23:02 ч.

Любовта като стока 

  Есета » Ученически, Социални, Любовни, Философски, Други
4490 2 1
2 мин за четене

  Какво е любовта? Всеки си задава този въпрос, а отговорът е строго индивидуален. Всеки човек има свои разбирания за нея... Но за мен лично, тя не е нито "стока", нито "сделка". Любовта не се купува! Тя не е предмет, който можем да резменяме помежду си. Любовта идва, когато най-малко я очакваме, когато не я търсим. Търсенето на любов никога не ни довежда до подходящ партньор. То само създава копнеж и нещастие. Любовта никога не е вън от нас, ние я носим в себе си. Истинската любов признава и уважава неповторимостта на партньора.

  Някои казват, че съществуват два вида любов. Едната е с цел облага (или така наречената любов по сметка), а другата е истинската и чиста любов. Но това не е така! Тя е една единствена и рано или късно застига всички, независимо дали искаме или не - просто идва, настанява се в душата ти и не ти дава покой, докато не ѝ се отдадеш. 

  Любовта по сметка не е ЛЮБОВ! Това е заблуждение! Хора-материалисти, които не се интересуват от нищо друго, освен лукса и величието, се женят/омъжват по сметка. Те дори не подозират, че по този начин се обричат на тъга. Рано или късно ще се влюбят! И тогава ще се наложи да избирт между лукса и истинската любов. Този вид любов не носи щастие! Според мен, след време ще свикнеш с илюзията, че обичаш този човек...

  Истинската любов..., мисля че това вече е много по-велико нещо и по-възвишено от парите, скъпите автомобили, марковите дрехи и изящните бижута! Макар и още да не съм изживяла своя любов... аз знам, че тя е връзката между двама души, които казвайки си: "Обичам те!" нямат в предвид: "Обичам парите ти!", а: "Обичам те заради теб самия, защото си себе си, защото си ТИ, а не някой друг...!!! И когато тези двама души са заедно, то никой и нищо не може да ги спре да се обичат! Няма да се страхуват от бъдещето; ще ходят с горно вдигната глава; ще вървят само напред и нагоре, рамо до рамо, преодолявайки трудностите...

  А какъв ли би бил животът без ЛЮБОВ?! - едно безлично съществуване с цел запазване на вида. По абсолютно нищо няма да се различаваме от животните, които просто следват инстинктите си... Нали все пак сме хора?! Надарени сме с разум и сърце; сърце, което да обича и да иска да бъде обичано...

  Сигурна съм, че във всеки един от нас се крие чувствителна душа, която е скрита зад маската на ежедневието. Но тази душа жадува за любов, за щастие за живота изпълнен с красота и усмивки... Пуснете я да се покаже и да докосне слънцето... Дайте ѝ възможност да се изяви и да ви поведе по пътя на щастието...

  А сега нека още веднъж си зададем въпроса: "Какво е любовта - "стока" или "сделка" ?!" и ако все още има хора, които смятат, че тя може да бъде едно от двете, то аз им пожелавам успех в търсенето й там, където никога няма да я има... А на онези, които са разбрали истинския смисъл на любовта - пожелавам им да намерят половинките си и заедно да покорят СВЕТА...

© Gabriela Gesheva Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Скъпа Габриела,съгласна съм с теб.Любовта не се купува, ако някой смята така, то това наистина е заблуждение и живот в неведение за най-прекрасната му страна.Но човек понякога трябва да се опари,тоест да поживее в заблуждението, за да разбере колко струва цената на истинското чувство - любов. Да, тя-любовта се ражда изведнъж, но в последствие,правилното е да се превърне в обич без условия.В това първо да се влюбиш в опаковката, а в последствие да харесаш вкуса на бонбона.Аз вече си имам един бонбон, опаковките и двамата отдавна изхвърлихме ,но и лукче да е и шоколад, важното е,че продължаваме да се вкусваме.Пожелавам на всеки такава Любов!
Предложения
: ??:??