2.01.2024 г., 9:50 ч.  

Мисловни течове 

  Есета
328 1 7
4 мин за четене

 От доста години по празниците ме терзаят едни съмнения. Не че не празнувам, празнувам си но ме мъчат едни въпроси... 

Ползваме празничната система на земеделеца. Той се трепе на къра от ранна пролет до късна есен и през зимата си почива. Седи си в къщи на свинско и винско и гледа виелиците през прозореца. Нашият график е огледален. Ние през лятото разпускаме фирмите и се препичаме. Освен ако не се преместим в Южното полукълбо и да чакаме на плажа Дядо Коледа да дойде на водни ски. Ама то там  пък позициите на слънцето са разменени! Защото всичко почва от Слънцето. Празниците на всички религии и култури са по възловите слънцестояния. И всички богове пророци и епични герои , носят заимствани черти на Слънчевия бог: Одисей обикаля земята и носи прозвище Телемах ( стрелящ отдалече ; по-късно негов син). Слънчевите лъчи улучват винаги , независимо от разстоянието. Херакъл трябва да служи и да извършва подвизи във всичките известни съзвездия: Лъв ,Телец Хидра.... То И Христос си е Слънце в зенит, т.е. в съзвездието Южен кръст. Затова и празниците ни са едни Франкенщайни съставени от заемки. Какво му е общото на Христос с коленето на прасе? Или с боядисването на яйца? А мечката каква му е на Св, Андрей? Или рибата на Св. Никола?

Сега се пригответе за провокация! Виждали сте, ако не сте , погледнете как гарваните посрещат (изпращат) Слънцето. То са грачене пляскане с крила, стигащи постепенно до кресчендо. Няма съмнение,че извършват ритуал , без който Слънцето няма да изгрее! Не само те така си мислят, индианците а  и други племена също така смятат. Има и други животни поклонници на Слънцето. Всякакви там сурикати, лемури...Освен слънцето, животните почитат и дърветата и водата. И им е ясно че за да се доберат до нея, трябва да дадат жертва. Идва стадото до водоема, там го чакат лъвовете и почва гонитба около водата. Все някоя антилопа се умори, падне и я докопат. Стадото спира да бяга и отива на водопой, Като се нахранят идват и лъвовете и така си пият. Антилопа-лъв, антилопа -лъв. Първобитните народи също са давали жертви. На по-късен етап са заменили човека със животно. Помните Авраам и Исак. Още по-късно само изгарят карантията и си изяждат животното.  Факт е,че ние наследяваме от животните религиозните си представи, И не само тях!

 Птици и риби се ориентират идеално в дългите си преходи. Ще рече ние си имаме знанията по астрономия отпреди да станем хора! Както и познанията за билки и минерали. В старите книги може да прочетете за бебета, които правят дупка във варовата мазилка за да я ядат. Или ядат пръст. То е същото което прави вашето куче като обърне коша за боклук, за да изяде остатъците от печени чушки и обелки от домати. Или котката ви като пасе някаква трева за да повърне. Бебетата не са се отделили още от природата , могат да плуват или да оцелеят в джунглата  с помоща на животни осиновители. Там развиват обоняние не по-лошо от вълци и чакали. Като ги цивилизоват , губят тези си способности и деградират.Миризмите са езикът на природата. Ние и вземаме думата с дезодоранти и тежки ориенталски парфюми. От животните ние наследяваме и ухажването (песни и танци) и игрите , дори ползването на оръдия на труда и строителството на жилища.Къща направена от плет и замазана с кал си е гнездо. Също така политичските игри. Има един филм в нета, където може да се види как три шимпанзета правят коалиция да свалят вожда. Най слабият от тримата посочва новият водач. Наличието на двама лейтенанти при водача не се харесва на младите , те привличат стария вожд и прогонват узрпаторите. Така прескачат едно звено в йерархията. Някакъв умник беше писал,че частната собственост е присъща само на хората. Да беше се загледал в кучето си като го изведе. Поне кучето . Всички си маркират си територия, женски и пр. и само се опитай да я оспориш!

 Я къде стигнахме от пляскането с криле, та до коленето на прасе! Като бях 4-годишен, колачите ме спазариха държа задният крак на прасето. То се разквича кански и аз дезертирах. като се осмелих да изляза, свинската глава беше на един пън, изхвърляха единственото нещо, което не се е яде (май жлъчката). Пиха ракия (ритуал) и после пърлеха горкото животно с бензинова горелка. От всякъде през комшулуци и порти заприиждаха жени и почнаха да пълня бабеци и кървавици, да топят мас и да заделят за колачите. Колачите яко си хапваха и пийваха. Като се сгорещиха си махнаха каскетите и от главите им се вдигаше пара! Ако някой ми беше обяснил тогава,че това има нещо общо с Рождество Христово, нямаше как да му повярвам. То аз и за Великден разбрах, че не е игра с яйца, когато телевизията на тази дата взе да дава концерти на Том Джонс и АББА.

Изводът? Няма поука! Празнувайте си спокойно, може и по двата календара. И зиме и лете! Аз може да умувам тука, ама така правя. И отдайте дължимото на нашите предци. Сходствата във вярванията на всички култури по света, не се дължат на предходна цивилизация на Ефирни гиганти, Атланти, циклопи и кентаври, както смятат презобилите с екзотерика блогери , а на тях.На животните.

© Слав Коруба Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Patrizzia (Надежда Ангелова)
    Знам от дядо си: Празнувай по двата календара!
  • Аз по стечение на обстоятелствата празнувам Коледа и Нова година по два пъти. По Юлианския и Грегориански календари. Вече ми писна да обяснявам, че не съм католичка и не го правя. Да мисли кой каквото иска. А съмнения като твоите ме мъчат на всеки празник...
  • А оцеляване на деца в дивата природа р констатирано неведнъж.
  • И аз.
  • Имате пълното право да казвате каквото искате, това е демокрация. Просто аз лично не намирам връзката между коленето на прасе и липсата на морал.
  • Може би не се изразявам правилно, но аз това казвам!
  • На първо място коленето на прасето е далеч по-стар ритуал от Рождество Христово, така че вие бъркате логиката. Не прасето е прикачено към Христос, а обратното - Христос е прикачен към прасето. В случая вашите касапи за нищо не са виновни. Виновни са "светите отци", които нито годината, нито сезонът на Рождеството са изчислили правилно. А, и още нещо - това, че бебето щяло да оцелее само в джунглата - даже и вие съзнавате каква колосална глупост е това твърдение, нали?...
Предложения
: ??:??