6.02.2019 г., 16:00 ч.

Многото лица на... 

  Есета » Лични
724 0 0
1 мин за четене

Помни минало си, диша в настоящето и планира бляскаво бъдеще. Преражда се от толкова много години и оцелява.
  ‎ Не спира да се движи ден и нощ. Няма време за сън. Забързан пулсира. Вените му - малки улички и големи булеварди, до една водят към сърцето, но често състоянието им е прединфарктно. 
  ‎Той разбира от мода. Влюбен е в промяната. Пъстротата му те грабва и пленява. Познава и бедността, и богатството, и болката, и радостта, и отекчението, и възбудата.  Умее до съвършенство да изкушава и да внушава. Моделира толкова много съдби - ражда и погребва, боледува и оздравява, събира и разделя, въздига и приземява... 
  ‎Пушач е и често кашля мъчително. Толкова много дими, но няма волята да се откаже от вредния си навик. Трови се и боледува. Съсед му е планината. Често му помага да пречисти дробовете и мислите си и да продължи напред.
  ‎Уж е къщовник, но често забравя да е добър стопанин. Все трябва да му се напомня да разчисти натрупванията и да цени чистотата. Има си много проблеми - скрити язви или явни брадавици го грозят. Прави две крачки напред, после една назад. Иска да прилича на другите свои събратя по света, препъва се по пътя си, но не спира да върви... Под светлините на прожекторите е и му се налага всекидневно да търси одобрението на малките и големите хора. Не вярва на сълзи... Предпочита онези, които си знаят цената. Тях толерира! Случва се да вдъхновява, но и да отблъсква. Силата му е в подмладяването. Расте, но не старее.
  ‎Услужлив и достъпен е. Всичко държи на една ръка разстояние, но е и много пресметлив. Не разбираш колко умело ти взема припечеленото през месеца и потрива доволно ръце зад гърба ти. 
   ‎Зает до полудяване през седмицата, през уикенда мързеливо разпуска и се забавлява. Жаден се опиянява, воден от ритъма на музиката, танцува с отдаденост и прави любов. Час, два дрямка и завърта отново колелото...
  ‎Хубав или не?  Това е той - градът... Името му означава "мъдрост"... Там са децата ни...

© Zlatka Аndonova Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??