19.12.2006 г., 12:34 ч.

Моето Коледно желание 

  Есета
10082 0 5
3 мин за четене

Отново идва Коледа - вълшебното време на годината. Тогава всеки, дори най-скептичният, дълбоко в душата си се надява, че ще стане чудо… че мечтата ще се сбъдне. Един мечтае за богатство, друг - за любов, трети просто иска близките му да са живи и здрави. Но всеки си пожелава нещо лично и съкровено във вълшебната нощ, загледан в сипещите се снежинки в бялата тишина навън. И  всеки вярва, че ще се сбъдне. Защото иначе за какво са мечтите?

И аз си мечтая нещо. Не, тази година желанието ми не е като досегашните. Тази година като че ли за първи път няма да мисля само за себе си. Сега искам нещо различно. Нещо голямо. Нещо за целия свят. Всъщност - не само едно. Искам да се случат неща, които ще направят света добър и хората щастливи.

Искам да има любов. Искам тя да е навсякъде и да трае вечно. Искам да има истинско приятелство, без лицемерие и подлост. Искам да няма лъжи. Искам хората да са искрени помежду си. Да споделят чувствата и емоциите си. Искам да има прошка и втори шанс за всеки. Искам да няма самота, тъга и мъка. Искам да има милиони усмивки и нито една сълза на света. Искам да няма пренебрежение, неприязън и нетърпимост. Искам всеки да вярва в нещо. Ако не в друго, то поне в себе си. Искам всеки да се бори и да постига мечтите си. Искам хората да се обичат и да си помагат един на друг. Искам всеки да има приятел.

Искам да няма войни. Да няма разбити семейства. Искам времето наистина да лекува всички рани.

Искам щастието да обгърне земята, така, както снегът покрива мрачния пейзаж и го кара да заблести с хилядите искрици на отразените слънчеви лъчи. Искам светлината да достигне всяко кътче.

Искам тази светлина да угасва само за да отстъпи място на спокойствието в тъмнината. И то точно на тази нежна тъмнина, която така загадъчно ни се усмихва през прозореца в Коледната нощ. Тъмнината не е край. Тя е начало. Начало на надеждата за утрешния ден, на вярата, че той ще ни донесе повече, отколкото вчерашният ни е взел. А утрото? Какво по-хубаво от пробуждащ се ден, обещаващ още с изгрева си щастие?

Мечтите… дали се сбъдват по Коледа? Не зная… Но тази година ще проверя. И ако моята мечта се сбъдне, бъдете сигурни, че ще разберете. Най-малкото по усмивката на някой вечно намръщен.

 

Весела Коледа! И мечтайте!

© Ели Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ееех чак пък талант...
  • браво супер е
  • Много ви благодаря за милите думи! Весели празници!
  • Много хубаво есе.Това искам и аз да кажа на хората.Животът ни ще се промени ако от този ден на татак,всичко което правим е изпълнено с желание.
  • Браво, Ели! И аз имам същите желания. Желания не само за мен, за целия свят. Имам и още едно, по-скоро пожелание към теб: Запомни тези свои желания и не ги предавай, дори когато прескочиш в света на възрастните, където ежедневието ни лишава от мечти за целия свят! Весела Коледа!
Предложения
: ??:??