29.11.2006 г., 21:50 ч.

Моята амбиция за образованост 

  Есета
12157 0 2
1 мин за четене
 Някога народът е казал: "Който се учи, той ще сполучи". Аз разбирам тези думи така: ако човек се образова, старателен е в своите начинания, той ще има по-големи шансове да успее в живота, ще бъде доволен от себе си. За мен образованост означава от всичко по нещо. Колкото повече житейски опит имаш, толкова си по-образован.
 Аз искам да се уча, защото зная, че един ден всичко ще ми бъде от полза в живота. Възможност да се образова човек получава навсякъде. Най-добър пример за това са училищата, гимназиите, университетите, но не само в тях се научава нещо. В живота, по телевизията, радиото, а дори и на улицата човек също можеда научи нови неща.
 Зная, че колкото и да е трудно понякога ученето, всичко ще ми бъде полезно в живота, на изпит, в избора на работа.
 Моята амбиция е да буда човек с професия, която да бъде полезна за мен и за хората около мен. Мечтата ми е подхранвана от много неща - от желанието да се сбъдне, от труда, който полагам за нея, от училището и родителите ми.
 Според мен училището трябва да ни подготви точно за живота. В него образованост значи - подготовка в определена област, да можеш да будеш пълноценен с твоята професия и да помагаш на повече хора.
 Всяка амбиция има както добри, така и лоши страни. Добрите страни според мен са повече. Когато човек знае много, може и да постигне много, да помогне на много хора, да има по-добри условия, в които да живее и да се развива. Но образованието има и лоши страни. Например, един атомен физик може да изобрети летящ спътник, който да е от полза за човечеството, но също така може да направи атомна бомба, с която да отнеме много животи.
 За мен образованост значи да бъдеш готов и способен да направиш правилния избор и да можеш да поемеш отговорност за него.

© Христина Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Определено е така . Надявам се да ви хареса и да ви послужи някой път
  • Важно е да знаещ обаче, че когато се образоваш държавата няма да има нужда от тебе, та да си готова да отлетиш на другаде!
Предложения
: ??:??