8.12.2007 г., 21:46 ч.

Моята представа за щастлив живот 

  Есета
14435 0 2
1 мин за четене
Понякога замислял ли си се каква е представата за щастлив живот?
Материалните и духовните ценности са две зависимости, от които всеки е зависим. Според мен всеки човек не може да има перфектен живот, въпреки, че всеки живее с илюзията да е по-добър във всяко едно отношение от хората, които го заобикалят. Ето затова в стремежа си да бъдем различни, (да сме по-перфектни от другия) всички ставаме еднакви - завистливи, алчни и лицемерни.
За съжаление живеем в свят, в който парите са фетиш за всеки един от нас. Парите са главния фактор ние - хората да се „уважаваме”. С пари в днешния свят можеш да си купиш слава, любов и други човешки ценности, които с течение на времето изгубваш. Да, но замислял ли си се, че от тези хартишки, наречени пари, умират хора?! Ако си забелязал всеки ден има хора, които умират, защото нямат пари, например: Да си купят животоспасяващи лекарства, или пък нямат пари дори и за трошичка хляб...
Замислял ли си се също така, че с всеки изминал ден изгубваме човешкия си вид и се превръшаме в алчни и неблагодарни хора, вместо да си отделим минутка и да се замислим, че в този свят на първо място трябва да сложим духовните ценности.
Духовните ценности - те поддърват човек истиснки щастлив, истински жив. Понякога един жест на добрина - да дадеш на бедния трошичка хляб те кара да си удовлетворен от мисълта, че си помогнал... Да подадеш ръка на човек, изпаднал в беда, пак те кара да осъзнаеш истинското лице на живота, защо си се родил и каква е твоята мисия в живота.
А за да си шастлив няма рецепта, само трябва да се придържаш към някои правила:
1. Преследвай постижими мечти;
2. Споделяй с другите;
3. Усмихвай се истински, а не престорено;
4. Разбивай се еднакво с богатите и бедните;
5. Прощавай нахалството на другите.
Ако следваш едно от тези правила не само ТИ, но и ДРУГИТЕ ще се чувстват щастливи. Философията на „щастлив живот” не е в това - колко си материално облагодетелстван, защото истинските хора не виждат парите, те виждат какъв си отвътре. Това ме кара да ти кажа традиционата българска поговорка: ”По дрехите посрещат, по ума изпращат!"

© Бориса Михайловска Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И аз имам да пиша такова есе няма да препиша твоето. А то е много добре написано казваш правилните неща с точните думи поздравявам те и много успехи за напред
  • Много е добро браво!Успехи
Предложения
: ??:??