4.03.2011 г., 23:14 ч.

На мен ми пука 

  Есета » Философски
2655 0 12
1 мин за четене

Докато има хора, на които не им пука какво става около тях, положението, в което се намира българският народ, няма да се промени. Докато не се промени манталитетът на масите, нищо няма да стане. Попитайте някой между 15 и 19 години за отношението му към СРС-тата. Попитайте го и за мнението му за някоя голяма дискотека или клуб... Те не познават комунизма (както и аз). Тях не ги интересува кой е на власт, стига мама и тати да им дават достатъчно парички за излизане. Тях не ги интересува откъде са дошли парите. Те нямат цвят и мирис. Не е срамно да откраднеш. Срамно е да те хванат. Цялото това съзнание се оформя още в детството. Гледали ли сте скоро картоон нетуорк? Е, аз го гледам от време на време. По големи безсмислици, освен в парламента, няма!!! Най-смисленото филмче, което съм гледала там, е Том и Джери. И то е по-скоро забавно и развлекателно. Децата ни се образоват от телевизията и интернет. Това е нашето бъдеще!!! И на тях не им пука дали ще ударят някой съученик, на тях не им пука дали учителката ще разбере. На тях не им пука!!!
Това е примерът, който вземат от родителите си.
Е, на мен ми пука!!!
На мен ми пука!!!
Независимо дали си купувам стари еклери в сладкарницата или слушам поредните бисери на депутатите ни. Независимо, че по чашата с кафе, която съм си поръчала, има червило или се вбесявам от наглото отношение на монополистите.
На мен ми пука!!!
И не искам да бягам. Не искам да живея в друга държава. Искам да остана тук. И да живея добре. Не искам да работя по 12-13 часа на ден и на края на месеца да се чудя дали да си платя тока или да пропусна В и К-то този месец. Пък лятото, когато сметките за отопление не са толкова високи, ще наваксам. Не искам от тези 12-13 часа да ми внасят осигуровки за 4.
На мен ми пука!!!
Но докато думите не се превърнат в действия, положението ще си остане същото. Големите промени трябва да започнат от малкия, дребен животец на обикновения човечец.
На мен ми пука!!!
А на теб?

© Поли Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Дааа.Есето си го бива.Аз смятам ,че не трябва да се вдигаме на протест за всеко нещо по отделно,а веднъж но за всички неправдени тегнещи над нас и народа ни....
  • Я хочу сказать, что это очень сильны кусок.
  • Всички сме силни на думи.Недоволстваме по форуми и квартални кръчми,но когато опре до действия...Нас ни няма.Колко човека се събраха на протеста срещу мобилните оператори?Точно това искам да кажа че психологията,манталитета ни трябва да се промени...
  • За нищо няма само един виновник.Винаги и ние, народа и политиците имат вина.Съгласна съм с Поли, съгласна съм и с Христо.Да наистина ние трябва сами да направим крачката, защото тя е важна, независимо колко е малка.Но искам също така да кажа, че до голяма степен парите са много важни.Както има една дума:"Парите въртят света!".И наистина е така, без тях колкото и да си щастлив не става.Нямам кай знае какъв опит с живота, но знам, че той не е розав.А пък с едни маркови очила сивото може и да си промени малко цвета.И да не е много, все пак ще стане малко по-цветен, не е ли така?
    А относно поста на Нели, ами за това искам да кажа само "Ужасно!".Това е просто толкова ужасно, че нямам думи.Не обичам много темата за опазване на природата, но не понасям да ми казват да се грижа да планетата с листовки от токущо изсечени дърва.Това е все едно да ми държат лекция колко е лошо да убиваме животни, заради кожата им, облечени в палто от лисича кожа!Това е просто ужасно и отвратително!А сега е интернет на мен ми звучи някак "остаряло" и малко ненужно да получаваш разписки и подобни документио на прясно отрязани дървета.
  • И на мен ми пука, но ...ето един пример:
    Преди време реагирах в нета с оплакване към един от монополистите. След 2 седмици получих един ферман от 2 снежнобели листа с точки, членове и алинеи. След два дни се повтори събитието, срещу което реагирах. След още 5 - пак. И пак, и пак....Направих си сметка - ако сме реагирали 20 души - 40 листа отишли бадева. Умножено по броя на събитията = на една малка горичка, също отишла си бадева. И сега...да реагирам ли?

  • Вълкът козината си мени, а нравът не! Замисляли ли сте се, че колкото и да се опитваме да се променим като нация само повече затъваме в собствената си простотия. Виновни били управляващите. Това е така, но е само 10% от общата вина, която е на народа. Защо ли? Защото който и българин се нахапляри с власт става същият. Чели ли сте Под игото. Една велика мисъл на героят на Вазов - Кандов - Какво е тая свобода, да имаме пак княз, сиреч султанче, чиновници да ни грабят, калугери и попове да тлъстеят на наш гръб... и тн. Така че който и да ни управлява все сме недоволни, все нещо ни пречи. Но истината е че ние сме си виновни за всичко. Такива сме ние българите - да се вайкаме защо са ни евакуирали от Либия щото видите ли ще си изгубят службицата, а ако ги убият - много важно. Видите ли каква ни е психологията - за нас е важно да имаме, а дали сме живи е ала-бала. Спомням си думите на един комшия - Не ме е яд, че ще умра, а че ще изядат агнето без мене. Ето това не Вазовото пиянство на един народ, а сме стигнали до лакомията на един народ. Кога ще порастнем не се знае, защото хората порастват тогава, когато се научат да поемат отговорност за действията си, всичко друго е биология и скотска психика. Поли, на мен също ми пука. И не е вярно че една лястовичка пролет не прави. Една искра пали пожар бих казъл. Но трябват трите компонента на горенето. Първият е горивото - ние българите си имаме гориво, та нашата кръв пламти от преди Аспарух. Втората е искрата - трябва ни поводът, който според мен е много близо. Третият компонент е въздухът. Той обаче липсва. 1000 години всякакъв преход, са удушили огъня на истинският българин - 500 години чорбаджии (а не турци), 200 години гърци (а не византийци), 50 години простолюдие и идотщина (а не комунисти), 40 години лакомия (а не царска власт), 20 години свободия (а не демокрация). Моля Ви хора дишайте...
  • Напротив Деси не всичко е пари и не винаги хората които могат да си плащат сметките са щастливи.Точно тази безпомощност която изпитваш,точно чувството че не можеш нищо да промениш това ни прави такива каквито сме.И точно малките неща са тези които могат да се променят.От нас зависи.Не ти казвам ти да се усмихваш а да предизвикваш усмивки в другите.Опитай се да направиш хората около теб щастливи.А това е заразно.Поне аз вярвам в това.Радвам се че в идното поколоние има хора като теб.Но не се предавай.Бори се за всичко в което вярваш.Колкото и да ти се струва че няма смисъл.Наистина много се радвам че има млади хора на които им пука!
  • Да съгласна съм, че ние сами сме си виновни за това какво е положението в държавата ни и точно за това ме е яд.Защо им позволяваме да се държат с нас като с нищожества.Та те си позволяват всичко и ни правят на маймуни, а ние само стоим отстрани и ги гледаме накриво.
    А колкото до нещата които ме съветваш да направя, ще се постарая, но не смятам, че е нещо значително.Колкото и да се усмихвам, ако този на който се усмихвам си има грижи, не мисля че ще помогне много.Аз нека му се усмихвам, пък той да се чуди как да събере отнякъде пари да си плати тока или водата.Просто тези малки неща за мен са твърде малки.И не виждам смисъл в тях, ако щом ги правя няма значение.Както често казвам"Има ли смисъл, кат' няма значение!?"Вече не обръщане внимание на дребните, на малките неща които правят един човек щастлив.Защото тези неща не биха ни помогнали финансово, а точно от това се нуждаем в момента.
  • Благодаря ви че прочетохте!Деси,държавата е такава каквато си я направим.Защо политиците са такива?Защото ние като общество им го позволяваме!Ти си на 14 това което можеш да направиш сега в момента е да помагаш на хората около теб да бъдат по добри!На съучениците си...
    Да ги възпираш да вършат грубости(доколкото е възможно).Дори една детска усмивка,която да предизвикаш...От малките неща,от там се почва!
  • Найстина беше добро.Много добро, дори.Хареса ми.
    Искам само да кажа, че не си права до някаква степен.Има и деца, на които също им пука.И на мен ми пука, а съм само на 14.И какво като ми пука, аз отстоявам своето, но нали знаеш,"Една птичка пролет не прави.".И да си търся правата, никой не ми обръща внимание.А политиците ни се заливат с вода и се обиждат като стари каруцари.А това били умните и интилигентни хора които представяли държавата ни.Моля ти се, каква е тази държава!?Това нашето не е държава, това си е посмешище!Ето това мисля аз и това става когато ми пука, но там е работата, че дори и да ми пука нищо не мога да направя, дори и да искам!
  • На мен ми пука! Но...нищо не мога да променя! Поздрави
  • Загрижен, замислен, добронамерен млад човек... Една искрица...
    Може би художественото, недекларативно поставяне на наболелите въпроси, ще има по-силно въздействие и ефект.
Предложения
: ??:??