28.04.2006 г., 20:42 ч.

НАЙ-ДОБРИЯТ ИГРАЧ НА СВЕТА - ФРАНК ЛАМПАРД 

  Есета
4327 0 3
18 мин за четене

НАЙ-ДОБРИЯТ ИГРАЧ НА СВЕТА – ФРАНК ЛАМПАРД

 

 

                                             <?xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" />

 

 

 

 

 

   Играч с характер и същност, футболист със силна личност, раздаване по всички точки на терена, смелост на действията и постоянство в играта с топка, играч с добър пас и въображение – това е Франк Лампард.

   За да мога по-точно да изясня неговата игра и защо точно той е най-добрият футболист в света, първо ще трябва да опиша биографията му.

   Франк Джеймс Лампард (роден на 20 юни 1978г. в Ромфорд, Хаверинг, Англия) е Английски футболист, в момента играещ за футболен клуб “ЧЕЛСИ”, а преди това  - за “УЕСТ ХЯМ ЮНАЙТЕД” и “СУАНСИ СИТИ”.

   Франк е син на Франк Лампард Старши, който е бивш Английски защитник и два пъти шампион на купата на Англия с “УЕСТ ХЯМ ЮНАЙТЕД”.

   Титулярен английски национал, Лампард със сигурност е един от най-добре развилите се играчи в английския футбол за последните три години. Той е по-известен с това, че умее да отбелязва голове; за пример на 3 декември 2005г. той отбелязва 129 гола в своята кариера, включително 60 гола за “ЧЕЛСИ” и 10 гола за Англия. Но в същото време Лампард е нещо повече от гол-реализатор – той е съвършенният полузащитник с отлични офанзивни и дефанзивни умения.

   През ноември 2005г. той става втория най-добър футболист в Европа, като на първо място е Бразилския полузащитник Роналдиньо. А пък месец по-късно завършва отново на второ място, като отново първи е Роналдиньо, на наградите на ФИФА за най-добър футболист в света.

   Престоят му в “УЕСТ ХЯМ” не е от най-любимите му, тъй като никой, който е свързан с този отбор не го е харесвал заради това, че по това време баща му е бил асистент на треньора Хари Реднап, който пък му е чичо. И затова Лампард решава да напусне “УЕСТ ХЯМ”, без да чувства някаква вина и пристига в “ЧЕЛСИ”. Но в момента, в който стъпва на “СТАМФОРД БРИДЖ”, той става любимец на всички фенове на “ЧЕЛСИ”. Първите му два сезона не са много успешни, но през сезон 2004/2005 Лампард изключително израства като футболист. Точно този сезон е един и от най-успешните в историята на футболен клуб “ЧЕЛСИ”, и както може да се очаква Лампард е в центъра на този успех. Той играе във всичките 38 мача на клуба в Премиершип, отбелязвайки 13 гола (което е изключително постижение за полузащитник), помагайки на “ЧЕЛСИ” да спечели своята първа титла от 50 години насам с 12-точков актив пред втория в класирането “АРСЕНАЛ”. Лампард отбелязва още четири гола в Шампионската лига и по този начин “ЧЕЛСИ” достига до полуфиналите за втора поредна година. Неговата невероятна форма в Шампионската лига накараха бившия Бразилски капитан Карлош Алберто и Холандския футболист Йохан Кройф да го определят като един от най-добрите полузащитници в Европа. Франк бе определен и за най-добър Английски играч на годината (2005г.) и получи награда за най-добър футболист на годината (2005г.) от журналистите, които пишат за футбол.

  

                                 

 

   Въпреки, че е полузащитник, Лампард притежава невероятен рейт от отбелязани голове за “ЧЕЛСИ”, а също така притежава и отлично виждане за гола. Неговата невероятна подвижност в малкото наказателно поле, както и неговата точност от дълго разстояние го направиха един от най-резултатните полузащитници в Европа. Франк притежава и отлично подаване, и допринесе много в “ЧЕЛСИ” благодарение на своите голови асистенции. Той обикновено е първи избор, когато трябва да се изпълняват дузпи, а също така и за преки свободни удари за “ЧЕЛСИ”. Но в същото време е втори избор за капитан на отбора, точно зад Джон Тери.

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

    Франк е отбелязал 16 гола в 30 мача в Премиершип в настоящия сезон, 2005-06 (и по този начин отбелязва рекорд за най-много отбелязани голове от полузащитник в първенството на Англия), и два гола в 6 мача в Шампионската лига. Неговата форма продължи да дава плодове, и през октомври 2005г., след мач срещу Блекбърн в Премиершип, играл се на “СТАМФОРД БРИДЖ”, мениджърът Жозе Мауриньо го нарича “най-добрият играч в света”. Неговият гол от мястото за изпълнение на дузпа срещу Австрия на 8 октомври 2005 помогна на Англия да се класира за Световното първенство в Германия през 2006г.

    Лампард е и рекордьор за най-много последователни мача в шампионата на Англия (от 13 октомври 2001 до 26 ноември 2005 като подобрява предишния рекорд от 159 участия на Дейвид Джеймс. Рекордът приключва на 28 декември 2005 след 164 мача, когато Лампард се разболява точно преди мача на “ЧЕЛСИ” срещу “МАНЧЕСТЪР СИТИ”).

    Ако все още има някой, който не мисли, че Лампард е невероятен – да го погледа малко. Начинът, по който Лампард играе е уникален и фантастичен. А и головете, които той отбелязва могат да попаднат във всяка една почетна класация. Неслучайно е на второ място за най-добър футболист в Европа и в света. А това, че играе рамо до рамо с Джон Тери (в “ЧЕЛСИ”) и с Дейвид Бекъм (в Английския национален отбор) и се сработват отлично във футболен план, може да ни убеди напълно колко добър играч е Лампард. В същото време той притежава изключителен характер и манталитет, с който не всеки футболист може да се похвали. Така че, моля ви, не ми казвайте, че не може да играе, или че не е добър колкото този или онзи футболист. Лампард играе с цялото си сърце и душа, раздава се напълно за своя отбор (независимо дали това е “ЧЕЛСИ” или Английския национален отбор), способен е да се раздава за всеки един свой съотборник на терена и е способен да се бори докрай, а в същото време притежава отличен дух, спокойствие и неумора, а и най-важното – той е един незаменим и изключителен лидер в своя отбор. И ако след всичко казано, някой ми каже че той е “свършен” играч – тогава бих му казала да отиде да се прегледа, защото щом не можеш да видиш какви неща той върши на терена – то тогава ти нищо не си видял от модерната игра. Е, може след тези ми думи да ме упреквате, но все пак си е вярно това, което казвам. Не казвам, че трябва задължително да го харесвате, но поне признайте, че човекът е играч от класа. (Само че аз не мога да разбера как няма да харесваш Лампард? Та той е футболист от горе до долу и определено не мога да ги разбера тези хора. Е, вярно, всеки има любим отбор и обича играчите в този отбор, но да казваш, че този е такъв и такъв е напълно абсурдно. Като си помисля колко много неща е направил както за “ЧЕЛСИ”, така и за Английския национален отбор. Не знам, аз съм фен на “ЧЕЛСИ”, но харесвам Лампард не само заради това, че е в отбора. Аз от доста време го наблюдавам и винаги ме впечатлява с нещо ново – във всеки един мач показва нещо ново, което дотогава не е правил. За мен той е най-добрият футболист и се радвам, че има такива футболисти като него, които да ни радват със страхотна игра, и които играят със цялото си сърце и се раздават изцяло.)

Сега, вярно е, че притежаваме изключителни футболисти по целия свят с невероятен талант – Роналдиньо, Шевченко, Кака, Джерард (предполагам че и него трябва да сложа тук), Рууни, Анри и много, много други (няма да ми стигнат страниците, за да ги изброя всичките). Но едно мога да кажа – Лампард е най-добрият. Това е мое мнение, но все пак може ли да отбягваме очевидното? Не знам какво той трябва да направи, за да признаете, че човекът е футболист от класа и да започнете да го сравнявате с други футболисти като Роналдиньо например. Вярно е, че Бразилеца прави наистина невероятни (дори бих казала “омагьосващи”) движения с топката, но според мен Лампард е по-добър от него. Сигурно някой от вас в този момент ще ми каже, че се заблуждавам, но за мен е точно така. Да, споделям и си признавам, че Рони има класа и наистина е един “магьосник”, но колкото пъти го гледам не мога да се накарам да го харесам – може би съм и единственият човек на цялата планета, който не го харесва, но какво да се прави – всеки с вкусовете си. Важното тук е, че си признавам, че той наистина е футболист от класа и определено е една от най-големите звезди в света. Признавам си – нищо че не го харесвам – важното е да си признае човек, когато нещо е очевидно. А при Лампард никой не ще да си признае колко добър е Лампард – и защо се питам аз. Добре, може да не е добър, колкото Рони, но все пак е един от най-развилите се и израстнали в своята игра полузащитници в Европа, че ако не и в света. Може би единственото, по което си приличат Рони и Франки е в лидерството. И двамата са родени лидери и са главните лица в своите отбори, главните реализатори, главните организатори на играта и са тези благодарение, на които отборите им са там, където са сега. Виждаме, че без Роналдиньо “БАРСА” са един доста обикновен отбор и малко се затрудняват с другите отбори, т.е. Рони е играчът-отбор, човекът без когото неговите съотборници се чувстват безсилни пред другите отбори. Същото е и при Франки – без него “ЧЕЛСИ” не играят по същия начин както когато той е на терена. Дори да не е във форма той пак помага на съотборниците си. Те имат нужда да почувстват, че той е на терена, че е близо до тях – готов да им помогне в труден момент – готов да даде всичко от себе си, за да им помогне. Нужно им е да почувстват неговия дух на игра, неговото лидерство и най-вече сърцатото му  раздаване по всички точки на терена. Мога да кажа, че “ЧЕЛСИ” без Лампард са като отбор без сърце – и точно заради това, че Лампард е сърцето на отбора си, той е душата и сърцето на този отбор, който в момента се опитва да се превърне в един от най-добрите отбори в Европа. (Едно уточнение – вярно, че Джон Тери е капитан на отбора и определено е един изявен лидер – също като Франк – но се вижда, че само той не е достатъчен, за да могат “ЧЕЛСИ” да се представят на ниво. Без Лампард, само с Тери - пак нищо особено. Вярно, че Тери е невероятен, капитан от класа – но с Лампард вече става друго нещо. Не знам защо е така, но е така. С Лампард “сините” играят по-интересно, по-атакуващо, по-забавно и по-атрактивно, че дори и в дефанзивен план - Франк притежава изключителни дефанзивни и офанзивни умения – така че предполагам стана ясно защо Лампард е важен за своя отбор.)

“Другите играчи имат страхотен талант – Роналдиньо, Кака, Шевченко – ние притежаваме невероятни играчи по целия свят. Но Франк е моят любим играч. Той тренира всеки ден, той играе всеки мач – няма значение дали е студено, топло, дъждовно или  снежно. Той играе срещу трудни противници, срещу слаби такива; играе срещу хора, които се опитват да го убият. Той може да играе във всяка една система, която аз искам. Той е играч, който аз наричам играч за всеки мач. Той е играч, който аз не бих искал да заменя с някой друг!”

Ето това казва Мауриньо за Лампард и според мен няма какво да разсъждавам – всичко, което казва Португалеца определя по един точен начин какъв играч е Лампард. Човек не може да каже каквото и да е срещу тези думи. Само мога да кажа, че начинът, по който Франк играе показва и какъв човек е той и какъв характер притежава – изключителен и уникален.

Другото, което може да се каже за Лампард е това, че той работи много върху своята игра и тренира всеки ден и се опитва да се усъвършенства. Той иска да участва във всеки един мач, иска да помогне на своя отбор и най-важното е, че обича да играе футбол – той се наслаждава на таланта си, на играта си и на шанса, че може да играе до изключителни футболисти  и така да усъвършенства своята игра докрай.

Какво още да ви кажа за този невероятен играч? Вече останах без думи (е, тук може би малко послъгах, но ми се струва, че това ми разсъждение стана прекалено дълго), та затова ще кажа последните си думи.

Франк е един незабравим играч, който притежава изключително силен удар, и в същото време е много точен при подаванията и притежава изобилие от енергия. В последните три години израстна много като футболист и в момента е само на 27 години – но за тези 27 години той е натрупал изобилие от световно-класен футбол, и все още не е показал най-доброто от себе си – то предстои. Ако харесвате Лампард – добре дошли в “клуба”, радвам се, че оценявате по достойнство уменията на този велик играч. А ако пък не харесвате Франк – то в такъв случай или сте слепи или въобще не разбирате от футбол. Не, сериозно, ако го подценявате много сте сбъркали, защото щом не виждате футболните качества на Лампард – в такъв случай трябва да ви кажа “да си гледате работата”, защото Франк притежава нещо повече от всички останали футболисти – той играе със сърцето си и в много скоро време ще ви покаже, на вас, критиците, че красотата на английския футбол си има име и то е – ФРАНК ЛАМПАРД!

    

 

 

 

  

 

 

 

 

   

 

     

 

      

 

© Мария Панайотова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Браво! 6
  • СУПЕЕЕЕЕЕР !!! челси са най-добрите а по-добър от лампард не може да има!!!
  • Есето ти е хубаво, на някои места се повтаряш, но ако го редактираш малко ще стане невероятно есе. Изразяваш личното си мнение и го защитаваш.
Предложения
: ??:??