12.02.2007 г., 15:46 ч.

Обичам те,България! 

  Есета
12585 0 7
3 мин за четене

“Обичам те, България!”… кога ли за последно съм чувала някой да изрича тези думи на глас? Със сигурност не и наскоро. Всъщност чудя се дали изобщо съм чувала думите “обичам” и “България” в едно изречение… Тъжно, нали? Може би времето ни е такова. Твърде съм малка, за да си спомня как е било преди. Дали хората са обичали страната си повече или просто са го показвали по-често?А още по-преди - когато българите са се борили и с цената на кръвта си са защитавали Родината?

Минало…

Сега нещата са различни. Любовта към това, което би трябвало да е най-святото и най-милото за всеки човек, сякаш почти се е изгубила. Огромна част от младите хора дават мило и драго да заминат, да се махнат, да отидат където и да е, само да не останат тук. Да, финансовите проблеми си казват думата. Но това достатъчен повод ли е да напуснеш своята земя, земята за която са се борили и над която са се трудили предците ти? И всичко това, за да идеш там, където никой не те познава и в повечето случаи дори не иска да те опознае? Там, където ще си вечно чужд, друг, различен, каквото и да правиш.

Аз мисля, че не си струва.

Аз обичам България и не го крия. Обичам я заради всичко -хубавото, дори заради лошото, но най-вече заради това, че е моята Родина. Дължа й много - живота си, израстването ми като личност, всички лесни и трудни решения, които ми се е наложило да взема, всички уроци, които съм получила…абсолютно всичко.

Целият ми живот е свързан с България - всичките ми спомени още от най-ранно детство са тук. Всичките роднини, приятели,познати, семейството ми е тук. Съдбата ме е събрала с любимите ми хора тук. И горчивото, и сладкото в живота ми е тук. И грешките също. Грешки, които са ме научили на много. Направили са ме по-силна, по-умна и дори мъничко по-мъдра.

А какво да кажа за невероятната ни история и омагьосваща природа?

Гостоприемството, душевната чистота и честността на българитеТе биха покорили всеки, дори иначе съвсем чужд на България.

Да, не отричам, Родината ни има и лоша страна. Не приемам всичко сляпо и безрезервно. Виждам всеки ден страданията на хората. Виждам тъгата. Виждам отчаянието, скръбта, безнадеждността.

България има и безброй недостатъци, зная

.

Но за мен, тя има едно качество, което е в състояние да компенсира всичко друго

България е родната ми земя и не бих я заменила за нищо на света.

Обичам те, България!

© Ели Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Обичам родината си, но не и даржавата!
  • Не ви разбирам... обичате България. И какво? Как го показвате? Това тук са само думи... празни думи, лицемерие и популизъм.

    Ако вярвах в бог, щях да му се моля никога да не разберем кой обича България истински и кой не.
  • Браво много е хубаво есето
  • И аз ти се радвам.
  • Благодаря ви много
  • Много ти се радвам, Ели!
  • Поздравявам те мила!!!
    И аз обичам България!!!
    И това е причината да се завърна, отново тук...в България!
    Проблеми има навсякъде, никъде не е лесно!
    И всеки решава сам за себе си, къде да е неговият дом!
Предложения
: ??:??